Michelin Power One

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Kom hem från en middag med lite folk från Samsung precis och såg att det låg en tidning på bordet som hette MC-Folket.
I denna så fanns det lite text om ett nytt michelin däck som heter power one. Det kanske inte är nytt, bara jag som missat det, men det verkar ju riktigt intressant.
T.ex. Michelin Power One Street, 80% väg och 20% bana, också har det någonting som heter "near slick technology" som tydligen betyder att mönstret inte går så långt ut på skuldran för att kunna erbjuda grepp närmre ett riktigt slick-däck.
Låter helt klart intressant för min det, någon som har koll på när det börjar säljas?

POWERONE.jpg


Ska tydligen ersätta power race men street borde alltså funka snäppet bättre på gata dessutom?

EDIT: Såg att dessa finns att beställa hos hojdäck.se också nu. Kanske man ska beställa hem en sådan uppsättning då sedan.
 
Last edited:

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Jaha, det blir till att testa ett set sånna i sommar då. Dom är väldigt lika Shinko´s 003 däck i mönstret föresten. Appråpå ingenting bara.
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Jaha, det blir till att testa ett set sånna i sommar då. Dom är väldigt lika Shinko´s 003 däck i mönstret föresten. Appråpå ingenting bara.

Läste någonting om att dom var väldigt lika dragracingdäck i mönstret, det kanske är dessa Shinko som du skriver om?
Ja, jag tror jag ska försöka spara ihop och prova en uppsättning jag med.
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
He he! Jag hade åxå fått tidningen idag. Verkar vara schyssta sulor. Ska bli intressant att se ett test med dom när det kommer.

Det är dessa Shinko sulorna jag menar, http://www.shinko.se/index.php?main_page=product_info&cPath=22_16_14&products_id=25

Jupp, samma "dragracing"däck som jag läste om.
Ja, man kan ju bara hoppas att Bike har med dessa däck i sitt täst i nästa tidning, läste i gratisversionen av Bike att dom ska ha test på sportdäck i nästa nummer.
Det lilla man kunde läsa i MC-Folket verkar ju riktigt lovande IAF. Blir helt klart en uppsättning sådana till våren.

EDIT: Gillar detta stycke "Street kommer fylla luckan mellan sportiga gatdäck och mönstrade racedäck"
 
Last edited:

Sinister

His royal highness
Gick med
28 Feb 2008
Ort
Någonstans
Hoj
En Screamer och snart en Big Bang
bra nu är det snart säsong o ja behöver ett nytt set däck, ska man testa lr??
 

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Nu är ju jag ett Michelin freak, jo jag har kört på andra sulor åxå men gillar den tjocka vita gubben... Jag tror inte man blir besviken på dom här däcken iaf. Värt att prova. Priserna på hojdäck var ju inte helt förjävliga. Betydligt bättre än i tidningen iaf.
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Nu är ju jag ett Michelin freak, jo jag har kört på andra sulor åxå men gillar den tjocka vita gubben... Jag tror inte man blir besviken på dom här däcken iaf. Värt att prova. Priserna på hojdäck var ju inte helt förjävliga. Betydligt bättre än i tidningen iaf.

Mmmm, "bara" 1000:- billigare än listpris på 190/55-17 ;)
 

Sinister

His royal highness
Gick med
28 Feb 2008
Ort
Någonstans
Hoj
En Screamer och snart en Big Bang
Go for it, jag ska köra på mina Pilot Road ett tag till, IAF två dagar på Gelleråsen, sedan kanske dom inte orkar med så mycket mer.

ja jag känner att jag vill testa dessa mina dunlop har inte mycket mönster kvar så jadet lär bli dessa i år bara priset inte är allt för högt, men å andra sidan ska man inte snåla på sin mc, det är ju det bästa som finns i vår värld, :Bugar MC:Bugar MC:Bugar MC
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Men det är väl allmänt känt att det är bara posörer som åker på Michelin sulor... Särskilt om man har en R1'a ;)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top