Hjälp med Öhlinsfjädrar till CBR900RR -98

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Det här känns lite puckat, men jag tror inte jag fick med allt när jag köpte fjädrarna och jag hittar inget på nätet.... Hur i h-vete är det meningen att de ska monteras, vilken oljemängd och viskositet ska det vara?

1. Fjädrarna är "bara" 250 mm, ca 100 mm kortare än original. Är det meningen att jag ska montera distanser? Isf kom de inte med.

2. Hur mycket olja ska det vara med de nya fjädrarna och vilken tjocklek. Kanske som original men nån monteringsinstruktion var heller inte med.

Nån som har erfarenhet eller kanske rent av en instruktion liggande?

Tacksam för tips, annars får jag väl stoppa tillbaka Wilbers-fjädrarna som kom med nya gaffeln från Tyskland... :rolleyes:

Ännu mer puckat än att Öhlinarna förmodligen inte är korta är att fjädrarna som sitter i troligen är längre än original och det är därför jag är totalt lost... :huvet

Verkar dessutom som att det ska vara 10w olja med 130mm luftspalt. Sedär vad man hittar om man ägnar en eftermiddag och kväll åt att gräva lite... :3freak

Ännu mer puckat än att Öhlinarna förmodligen inte är korta är att fjädrarna som sitter i troligen är längre än original och det är därför jag är totalt lost... :huvet

Verkar dessutom som att det ska vara 10w olja med 130mm luftspalt. Sedär vad man hittar om man ägnar en eftermiddag och kväll åt att gräva lite... :3freak

Jepp, längden på fjädern är 250. Viskositeten på oljan 10w:tummenupp

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back