lahi
Gixxerpilot
- Gick med
- 6 Aug 2003
- Ort
- Halmstad
- Hoj
- Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Det börjar kanske bli dags att dokumentera bygget här... Förra vintern fick hojen 1195 kubik med hjälp av Bandit-cylinderrad och hayabusa kolvar. Dessutom fick den en KKK K24 från S60R/V70R. Hade en TD04-16T innan. Men kåporna började se lite slitna ut. Jag köpte kåporna begagnade, så spacklet började spricka och hålla på...
Så i höstas investerade jag i kåpor från MV Agusta F4, och bakdelen kommer ifrån en Honda RS250RR. Bakramen kapades av med vinkelslipen, och en ny svetsades ihop.
Hojen ska även få ett nytt elsystem eftersom det gamla ser för jävligt ut...
Insugsventilerna har shimsats eftersom det finns risk att ventilerna flyter med det laddtrycket jag kör med. Avgasventilerna såg lite konstiga ut, så de är slipade.
Motorn är lackad i 2-komp halvblank svart nu. Motorn var mörkgrå innan (Suzuki original) och den såg lite dassig ut.
Ram, fälgar, sving är pulverlackade. Fick hem grejorna från lack i fredags kväll, så jag har skruvat en del
I oktober åkte hojen in i garaget, då såg den ut så här:
Bakdelen, Honda RS250RR:
MV Agusta-kåpan. Breddad 95 mm fram och 105 mm bak eftersom Suzukimotorn är liiiiite bredare än Agustamotorn:
Här börjas det!:
Nya lampor, 38 mm lins istället för de gamla som hade 70 mm lins. Placeras inte där de satt innan
Ut med motorn!:
Ihopmontering av lackade grejor. Garagehunden i bakgrunden :
Ihop igen. Fläskigt värre! Bakramen ser kanske lite konstig ut, men den måste se ut så pga tanken och kåpornas fästen. Och pga att jag ska ha röven där den ska vara:
Närbild! Plenumet blev också svart:
Bakhjulet längs bak:
Bakhjulet längst fram:
Så här ser den ut just nu:
Lite grovsågat. Ska plasta en liten bula så jag får plats med plastböj upp till luftbox innanför kåpan lite högre upp. Jag vill inte ha utstickande filter, det syns för mycket... Det ska gå!
Gott om plats för avgasrör Röret ska inte ut på sidan, utan det ska gå under motorn och mynna på sidan framför bakhjulet.
Så i höstas investerade jag i kåpor från MV Agusta F4, och bakdelen kommer ifrån en Honda RS250RR. Bakramen kapades av med vinkelslipen, och en ny svetsades ihop.
Hojen ska även få ett nytt elsystem eftersom det gamla ser för jävligt ut...
Insugsventilerna har shimsats eftersom det finns risk att ventilerna flyter med det laddtrycket jag kör med. Avgasventilerna såg lite konstiga ut, så de är slipade.
Motorn är lackad i 2-komp halvblank svart nu. Motorn var mörkgrå innan (Suzuki original) och den såg lite dassig ut.
Ram, fälgar, sving är pulverlackade. Fick hem grejorna från lack i fredags kväll, så jag har skruvat en del
I oktober åkte hojen in i garaget, då såg den ut så här:
Bakdelen, Honda RS250RR:
MV Agusta-kåpan. Breddad 95 mm fram och 105 mm bak eftersom Suzukimotorn är liiiiite bredare än Agustamotorn:
Här börjas det!:
Nya lampor, 38 mm lins istället för de gamla som hade 70 mm lins. Placeras inte där de satt innan
Ut med motorn!:
Ihopmontering av lackade grejor. Garagehunden i bakgrunden :
Ihop igen. Fläskigt värre! Bakramen ser kanske lite konstig ut, men den måste se ut så pga tanken och kåpornas fästen. Och pga att jag ska ha röven där den ska vara:
Närbild! Plenumet blev också svart:
Bakhjulet längs bak:
Bakhjulet längst fram:
Så här ser den ut just nu:
Lite grovsågat. Ska plasta en liten bula så jag får plats med plastböj upp till luftbox innanför kåpan lite högre upp. Jag vill inte ha utstickande filter, det syns för mycket... Det ska gå!
Gott om plats för avgasrör Röret ska inte ut på sidan, utan det ska gå under motorn och mynna på sidan framför bakhjulet.
Last edited: