Telefonförsäljare=Idioter?

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Har dragits med alla typer av försäljare som ringer, men nu jävlar har dom börjat kaxa sig!

Såg på presentatören att det var en försäljare som ringde så jag tänkte prova en ny taktik då min förra inte fungerade(svara och lägga på) för dom ringde bara upp hela tiden och oftare och oftare.

Jag:Hallå
Försäljaren: hej jag heter helena ringer från Bla Bla energi.
Jag: Nej tack jag är inte intresserad.
Försäljaren: Hur kan du veta det när du inte har hört vad jag har att säga.
Jag: Nej jag är inte intresserad att höra.
Försäljaren: Då ringer jag upp dig när du lite senare idag så kanske du är intresserad att höra.
Jag: Nej jag vill inte.....
Försäljaren: Jo jag ringer dig lite senare (säger mitt hela namn) Hej då klick.

Va i helvette!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

Jag tror inte att någon på telefon har gjort mig så förbannad.!!!! :huvet :huvet :huvet :huvet

Va fan ska jag göra nu? :( Orkar inte med dessa idioter!

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Har NIX, nu e det tack och lov tyst. Ringde väl någon ibland strax efter jag reggade mej, men nu har det varit lugnt ett par år :)

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Eftersom jag själv en gång i tiden suttit på en supportlinje (iofs rätt stor skillnad mot säljare) så brukar jag som regel vara trevlig när jag tackar nej, vet ju att de har ett helvete på jobbet.

Men nu på slutet har de lyckats ringa mig till den milda grad att även jag blivit otrevlig. För någon vecka sedan ringde någon kalsongkrängarfirma från skåne:

-Samuel
<Ja, hej mitt namn är < och jag ringer från kalsongfirman...
-Tack, men jag vill inte ha något.
<Är du helt säker för...
-JA, jag är absolut säker! *klick*

Kändes rätt gött ändå. Blir nog en ny, hårdare linje i fortsättningen :)

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Antingen lägger du bara på luren så fort du hör att det är en säljare eller så kör du den bästa taktiken: Köp en gasdriven båt-tuta på biltema, du vet en sån man har på fotbollsmatcher (eller ja, idioter har en sån på fotbollsmatcher).
Och så fort du hör att det är en säljare så pratar du jättetyst så hon knappt hör dig, kanske höjer de volymen eller lyssnar extra noga.
Precis då ska du använda dig av tutan! Sen låtsas du som att inget har hänt och spelar jätteintresserad, bara för att upprepa samma sak var 30:e sekund.

Det finns ju ett 3:e alternativ också och det är ju att börja prata snusk med henne. Säg att du vill r*vKnull* henne och allt sånt, har du tur så är hon ju med på det men annars blir du nog av med henne.

Edit/ En självklarthet är åtminstone att du ska vara otrevlig eller allmänt jävlig mot dem. Inget töntigt "Nej tack, jag vill inte köpa eder produkt då jag befinner mig i ett sådant prekärt läge att min fru inte tillåter dylika tilltag från min sida. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag är till besvär, men välkommen åter!" *Med pipig röst givetvis.

Last edited:

Queen

Guest
Antingen lägger du bara på luren så fort du hör att det är en säljare eller så kör du den bästa taktiken: Köp en gasdriven båt-tuta på biltema, du vet en sån man har på fotbollsmatcher (eller ja, idioter har en sån på fotbollsmatcher).
Och så fort du hör att det är en säljare så pratar du jättetyst så hon knappt hör dig, kanske höjer de volymen eller lyssnar extra noga.
Precis då ska du använda dig av tutan! Sen låtsas du som att inget har hänt och spelar jätteintresserad, bara för att upprepa samma sak var 30:e sekund.

Det finns ju ett 3:e alternativ också och det är ju att börja prata snusk med henne. Säg att du vill r*vKnull* henne och allt sånt, har du tur så är hon ju med på det men annars blir du nog av med henne.

Du är insane, men kul :D

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Hoj

Edit/ En självklarthet är åtminstone att du ska vara otrevlig eller allmänt jävlig mot dem. Inget töntigt "Nej tack, jag vill inte köpa eder produkt då jag befinner mig i ett sådant prekärt läge att min fru inte tillåter dylika tilltag från min sida. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag är till besvär, men välkommen åter!" *Med pipig röst givetvis.

haha första alternativet har jag provat, det fungerar lika bra som att fiska med skit på kroken.

Men , haha dom andra två alternativen var ju brutala! riktigt bra.!

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
ja det vore najs... :(
Skriv ut denna och lägg vid telefonen.
Du kommer garanterat att ha roligt i de flesta fall säljare ringer.

Bifogat

• motmanu.gif
    motmanu.gif
    101.5 KB · Visningar: 924

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Eftersom jag själv en gång i tiden suttit på en supportlinje (iofs rätt stor skillnad mot säljare) så brukar jag som regel vara trevlig när jag tackar nej, vet ju att de har ett helvete på jobbet.

Men nu på slutet har de lyckats ringa mig till den milda grad att även jag blivit otrevlig. För någon vecka sedan ringde någon kalsongkrängarfirma från skåne:

-Samuel
<Ja, hej mitt namn är < och jag ringer från kalsongfirman...
-Tack, men jag vill inte ha något.
<Är du helt säker för...
-JA, jag är absolut säker! *klick*

Kändes rätt gött ändå. Blir nog en ny, hårdare linje i fortsättningen :)

Ungefär som jag sa nu, fast det enda bra med det hela är ju att jag har förberätt mig nu. :hihi

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Jag brukar köra följande:

"Hej, jag ringer från Bengtsson & Bengtsson Klister, tonfisk & damtidningar. Har du tid en sekund?"
"Ja, visst. Hur mycket får jag betalt?"
"Eh, ingenting."
"Ah, så du gör det här på ideell basis?"
"Eh, va.. Näe."
"Så det betyder att du tror att din tid är mer värdefull än min. Jag kan försäkra dig om att så inte är fallet."

*klick*

Är helt fel person att ringa om man är telefonförsäljare.

Annars måste det här vara ett av de bästa svaren so far;

[YOUTUBE-ID]J5z4Vs26-TI[/YOUTUBE-ID]

erst

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2007
Hoj
Mmm!
Kommer ihåg att jag läste en liknande tråd på flashback för ett bra tag sedan.. Då var det någon mupp som berätta att de jävlas mer än gärna med folk. Är man dryg emot dem som ringer så klickar de "Svarar inte" eller "Ring upp senare" etc + massa annat skit, finner inte tråden där just nu men kanske någon annan som har koll på vilken de är? Värt att tänka på kanske innan man är för stor i käften när de ringer nästa gång.. annars ringer de väl dygnet runt till slut :mad:

Dominator-Rocks

Guest
Tips!

När dom kommer till punkterna vi är billigast vill du tjäna pengar osv..

Så svarar du rakt och bestämt NEJ :mad: jag vill inte tjäna/spara några pengar och jag vill inte köpa era tjänster/produkt fast dom/den är billigare/billig!

Hej då :hej

Funkar jette bra :tummenupp

Ibland när jag inte orkar lystna på dravlet så säger jag bara NEJ TACK ring inte igen jag är inte intresserad, Hej då!

Deras första fråga är alltid, har du tid en liten stund! Svara aldrig NEJ på den frågan för då kommer dom förfölja dig med samtal tills du dör!

Rak och ärlig funkar alltid för mig!

Men det ringar sällan någon då jag är reggad i nix registret!

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Kommer ihåg att jag läste en liknande tråd på flashback för ett bra tag sedan.. Då var det någon mupp som berätta att de jävlas mer än gärna med folk. Är man dryg emot dem som ringer så klickar de "Svarar inte" eller "Ring upp senare" etc + massa annat skit, finner inte tråden där just nu men kanske någon annan som har koll på vilken de är? Värt att tänka på kanske innan man är för stor i käften när de ringer nästa gång.. annars ringer de väl dygnet runt till slut :mad:

Frågan är om de vill ringa tillbaka efter att ha fått trumhinnan spräckt av en mistlur i telefonen.
Hade jag inte haft 2st katter med så förbannat överdimensionerade öron så skulle jag koppla in hemtelefonen igen och bara sitta och vänta på försäljarna med båt-tutan i högsta hugg.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Jag brukar fråga dem om deras arbetsmiljö och vem som äger företaget och en massa dravel. Man vill ju vara en aktiv konsument. Är man bara trevlig så brukar de tröttna rätt snabbt. Sen är det ju lite kul för de kan oftas inte svara på någon fråga om företaget.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning