Äntligen! TV-licens

Betalar du TV-licens?

• Antal röstningar
    0

#6 Limpan

Snabb, men ändå lite långsam...
Gick med
17 Nov 2005
Hoj
Suzuki GSXR1100
Betalar du TV-licens?

Äntligen någon som tar upp den här frågan.
Gör alla SVT´s kulturmissbrukande anställda arbetslösa.
Enda sättet att få lite vett i SVT är att folk får välja att betala för de dom vill se, då blir nog SVT tvungna att ändra tablån och ta bort alla diktläsare med haschpsykos som anser sig själva vara Sveriges kulturarv.

http://www.expressen.se/ledare/1.1467754/slopa-licensen

:klappar :klappar :klappar

Edit: Lagt till en stängd poll.

Last edited:

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
RSV4 Factory
Tjyvar är vad dom är!

Jag vart tagen på sängen när någon sopa ringde och frågade om jag hade tv hemma.
Undra om det går att ringa och säga att min tv pajjat? Jag kolla ALDRIG på svt/lyssnar sr...

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Tjyvar är vad dom är!

Jag vart tagen på sängen när någon sopa ringde och frågade om jag hade tv hemma.
Undra om det går att ringa och säga att min tv pajjat? Jag kolla ALDRIG på svt/lyssnar sr...

Du får inneha en tv i 14 dagar utan att betala licens så du kan ringa tillbaka och säga att du nu har gjort dig av med den.

fajfor

gsxr 1100 -91
Gick med
23 Nov 2004
Hoj
gsxr 1100
Tror dom har ringt från radiotjänsten 50 ggr..Jag vägrar betala.ser inte på deras skitutbud.Nu har jag fått brev där dom uppmanar mig att betala..har svarat att dom får stänga ner dom kanalerna dom vill ha betalt för.jag VILL INTE ha dom..Betalar för telia digital tv o det tycker jag räcker..Återstå o se vad för svar jag får tillbaka..
Några fler som har samma problem??

wallbanger

Ny medlem
Gick med
10 May 2008
Hoj
Fireblade -92
Tror dom har ringt från radiotjänsten 50 ggr..Jag vägrar betala.ser inte på deras skitutbud.Nu har jag fått brev där dom uppmanar mig att betala..har svarat att dom får stänga ner dom kanalerna dom vill ha betalt för.jag VILL INTE ha dom..Betalar för telia digital tv o det tycker jag räcker..Återstå o se vad för svar jag får tillbaka..

Jag vet inte riktigt hur det ligger till just iom att man kan neka till att ha en tv. Om du däremot har gjort klart för dom att du har det så kan de väl skicka ärendet till inkasso misstänker jag.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning

Mitt problem är att jag har en tjej som inte kan ljuga :mad: Så när de ringer till henne så har vi helt plötsligt tv. Nu får det vara slut på det dock, hon får inte svara med sitt namn nummer hon inte känner igen och är det från en myndighet så är det någon annan de talar med.
Men det är jobbigt som fan att behöva ringa och säga upp det hela tiden, för jag kommer aldrig betala för något så fånigt som en tv-licens. Ungefär som att betala för musiken man tankar ner :mad:

fajfor

gsxr 1100 -91
Gick med
23 Nov 2004
Hoj
gsxr 1100
Jag vet inte riktigt hur det ligger till just iom att man kan neka till att ha en tv. Om du däremot har gjort klart för dom att du har det så kan de väl skicka ärendet till inkasso misstänker jag.

Den dagen..om den dagen kommer då har jag sålt min tv..Har aldrig o tänker aldrig betala för något som jag inte vill ha..Oavsett vad det är..Ingen vill väl betala för någon som dom inte vill ha??:gnissla

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Den dagen..om den dagen kommer då har jag sålt min tv..Har aldrig o tänker aldrig betala för något som jag inte vill ha..Oavsett vad det är..Ingen vill väl betala för någon som dom inte vill ha??:gnissla

Ledsen att behöva säga det men det räcker att du har en dator... :näsblod

Nya lagen alltså.

Edit: skrev fel, inte ny lag men likafullt en ny idiotgrej från ett statligt bolag.

Last edited:

fajfor

gsxr 1100 -91
Gick med
23 Nov 2004
Hoj
gsxr 1100
Det är bara att säga att man har sålt tv,n. Och även datorn om det skulle behövas..För hur det än är så får ingen från radiotjänsten lov att gå in i dit hus utan att du bjuder in dom. Kommer det en dörr försäljar o ringer på dörren o vill sälja något man inte vill ha så inte fan vill man betala för det heller???

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Ledsen att behöva säga det men det räcker att du har en dator... :näsblod

Nya lagen alltså.

Edit: skrev fel, inte ny lag men likafullt en ny idiotgrej från ett statligt bolag.

Ledsen att säga det, men du har fel. Det räcker inte med att ha en dator, du måste även ha en bredbandsuppkoppling eller dylikt.

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Ledsen att säga det, men du har fel. Det räcker inte med att ha en dator, du måste även ha en bredbandsuppkoppling eller dylikt.

Sorry, missade det. Men de kommer säkert på någonting så att de kan kringå det också för att få kräma ut de sista kronorna av de få som inte har modemuppkoppling. :mad:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Sorry, missade det. Men de kommer säkert på någonting så att de kan kringå det också för att få kräma ut de sista kronorna av de få som inte har modemuppkoppling. :mad:

Ja, snart måste väl alla jävlar förutom de med elallergi betala straffskatt för nedladdningen. Även tant Britta som har en uppkoppling som hon använder för att spela bingo på nätet och hålla kontakten med sina barnbarn på andra sidan jorden. Ska hon behöva betala för att jag tankar ned olagligt? Sjukt är vad det är, kollektiv bestraffning hör bara hemma i ett vänstersamhälle och det får vi hoppas att vi aldrig kommer få se någon gång.

Iridium

DNF
Gick med
17 Sep 2006
Hoj
R1
Jag ser ofta på SVT, bristen på intelligens hos de andra kanalerna är skrämmande. När det gäller radio skulle jag inte ens ta i de kommersiella kanalerna med tång; fullständig dynga.

SVT och SR har sina brister men alternativen är idag så avskyvärt dåliga att jag gärna betalar en slant för att få något som åtminstone försöker prestera lite kvalitet. Dessutom är det ju helt omöjligt att få oberoende TV finansierad med reklam. Amerikanska "nyhethetskanaler" är ett avskräckande exempel.

Enda undantaget är motorsport där man är nödgad att söka sig till kommersiella kanaler.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag ser ofta på SVT, bristen på intelligens hos de andra kanalerna är skrämmande. När det gäller radio skulle jag inte ens ta i de kommersiella kanalerna med tång; fullständig dynga.

SVT och SR har sina brister men alternativen är idag så avskyvärt dåliga att jag gärna betalar en slant för att få något som åtminstone försöker prestera lite kvalitet. Dessutom är det ju helt omöjligt att få oberoende TV finansierad med reklam. Amerikanska "nyhethetskanaler" är ett avskräckande exempel.

Enda undantaget är motorsport där man är nödgad att söka sig till kommersiella kanaler.

"Icey Riders" gick i går på SVT....

Vilken kommersiell kanal har visat något i klass med den motorsportdokumentären?

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Jag betalar TV-licensen. Tittar väldigt lite på TV men tycker mig få valuta för pengarna gällande utbudet från SR. De allra flesta kommersiella radiokanalerna är fördummande och totalt baserade på lättsamhetsunderhållning. Galenskaparnas film "Monopol" är full av sanningar...

Visst, vissa nichade radiokanaler kan jag med behållning lyssna på. Musikutbudet på exempelvis rockklassiker gillar jag. Dock, reklamen på den kanalen suger. :gnissla

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Så som om SVT skulle vara oberoende. :rofl
Värre "sosse ägd kanal" får man ju leta efter.

Det är den för tillfället sittande regeringen som har makten över SVT, dvs borgarna just nu, så ska du klaga så är det på dom.

Antingen för att dom är för sossiga, eller för att dom inte sköter sitt jobb och styr SVT

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Fy fan! Snart blir det väl lag på det med!? :mad:

Jag betalar inte tv-licens då jag säger nej till droger!

Hmm, det där får jag inte ihop. Så om jag hade betalat tv-licensen, vore jag pundare då? Eller menar du att du röker på samtidigt som du betalar in din licens, eller har du bara abstinens för att du har suttit och kollat på tv istället för att tända på?
Du får för fasen lära dig tala svenska :mad:

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...