Mivv GP Slipons, dynojetmappning & PC3 på Aprilia RSV Mille

Gollum

Idrott luktar svett...sport luktar bensin!
Gick med
5 Jun 2007
Hoj
BMW K 1600 GT
Ett filmklipp från mitt garage i helgen där min Aprilia får nya slipon's, Mivv GP Style Carbon samtidigt som jag mappar om hojjens PowerCommander III till anpassad Mivv-mapp. Jag testkör hojjen både med och utan DB-killers, vilket ger en grym skillnad på ljudet, jag kommer åka utan DB-killers hela sommaren...mina grannar kommer att älska mig ...NOT :hihi

[YOUTUBE-ID]jMXFwLjNLic[/YOUTUBE-ID]

Vad tycker ni om ljudet på dessa Mivv-burkar, utan DB-killers i slutet på filmen?

Nicotin

Guest
ballt ljud men varför inte köra skiten i bänk och få en mapp till din hoj ?

dema2

www.bombrepa.se
Gick med
28 May 2006
Hoj
Stentvättad K4 med silvertejp
ser ju grymt bra ut å ljudet :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty

kanske skulle tejpa över märket på handskarna bara:D

Kimbo

Kraschmaestro
Gick med
10 Jul 2008
Hoj
ducduc
Oh yee! :skrämd

Trevligt att för omväxlingskull höra med någorlunda bra micuppsättning. :tummenupp

Gollum

Idrott luktar svett...sport luktar bensin!
Gick med
5 Jun 2007
Hoj
BMW K 1600 GT
ballt ljud men varför inte köra skiten i bänk och få en mapp till din hoj ?

Du har så rätt, jag har redan snackat med Peter på Turbogaraget (som håller på och bygger en bänk som ska bli klar i vår), så fort jag kan köra dit för egen maskin så ska Peter få fixa & trixa lite...

kanske skulle tejpa över märket på handskarna bara:D

Ja just det ja, kanske ska kräva dom på lite reklamstålar :hihi

Trevligt att för omväxlingskull höra med någorlunda bra micuppsättning.

Det var bara min Sony HD-kameras egna stereomickar faktiskt, men ljudet blev rätt bra ändå när du säger det...

Last edited:

Kimbo

Kraschmaestro
Gick med
10 Jul 2008
Hoj
ducduc
Du har så rätt, jag har redan snackat med Peter på Turbogaraget (som håller på och bygger en bänk som ska bli klar i vår), så fort jag kan köra dit för egen maskin så ska Peter få fixa & trixa lite...

Ja just det ja, kanske ska kräva dom på lite reklamstålar :hihi

Det var bara min Sony HD-kameras egna stereomickar faktiskt, men ljudet blev rätt bra ändå när du säger det...

Jo, 90% av youtubeklippen distar ju redan från början, så de var fröjd att lyssna på detta. :tummenupp

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Dom e ju lite kortare än original samt dina gamla leo. Klart snyggare å låter mumma! Men det är nåt fel..... justja det saknas 2 cyllar ;)

nordicbiker

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2008
Hoj
KTM 690 Enduro + någon annan hoj för gamla gubbar...
"Musik" för den ena, akustikstress för den andra... Jag är glad att mitt hoj låter inte så mycket. Man måste inte blir förvånat om mc förare ha inte samhällets bästa image...

UNIA

Medlem
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Aprilia Tuono
Ljud räddar liv... jag vet. Senast höll jag på bli överkörd av en älg i en kurvan om det inte hade varit föratt ljudförstärkarn lät mer än en symaskin :hihi

Cruella

No pain, no fear
Gick med
25 Jun 2008
Hoj
GSXR 1000 L1 svart, GSXR 1000 K9 svart(sa upp sig), KTM 525sx -03(avhyst), GSXR 1000 K9 vit Pussel(skilsmässa), Honda CBR 900 RR -99, fireblade (såld)
Ljud räddar liv... jag vet. Senast höll jag på bli överkörd av en älg i en kurvan om det inte hade varit föratt ljudförstärkarn lät mer än en symaskin :hihi

Jag håller med fullständigt. Men det är inte bara djur som hör utan även människor hör. Verkar som att dom flesta litar mer på hörseln än på synen. Har märkt en markant skillnad på medtrafikanters uppmärksamhet när jag åkt tillsammans med Ducati eller HD. Min tystlåtna Hynda smyger mest fram ljudmässigt.

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Jag håller med fullständigt. Men det är inte bara djur som hör utan även människor hör. Verkar som att dom flesta litar mer på hörseln än på synen. Har märkt en markant skillnad på medtrafikanters uppmärksamhet när jag åkt tillsammans med Ducati eller HD. Min tystlåtna Hynda smyger mest fram ljudmässigt.

Du får varva mer ;)

Cruella

No pain, no fear
Gick med
25 Jun 2008
Hoj
GSXR 1000 L1 svart, GSXR 1000 K9 svart(sa upp sig), KTM 525sx -03(avhyst), GSXR 1000 K9 vit Pussel(skilsmässa), Honda CBR 900 RR -99, fireblade (såld)
Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!