Hata motorcyklister!!!

Status
Ej öppen för fler svar.

SiNteX

Evil Twin
Gick med
4 Jan 2008
Hoj
-----
Visst är det kul med personer som hatar motorcyklister bara för att? Jag tycker de ger mig visst ro i vardagen att veta om att dessa personer finns, jag hittade precis den här gamla bloggen:
En kille från Värnamo som kallar sig för "Antimoralist", yeah right!:arsele

Nåja, ett inlägg handlade om hans granne, den roade mig lite iallafall :D

"Korkad människotyp 1
Jag har en granne som har en motorcykel. En sån där värsting till hoj som han åker i 300km/timmen på vanliga landsvägar med.
Vi bor i ett hyresområde med bilparkering en bit bort och gångvägar mellan husen. Lik förbannat ska han ha hojen precis utanför dörren. Dvs tre meter även från min dörr. Han har tagit bort ljuddämparen.
Ni läste rätt. Han har tagit bort LJUDDÄMPAREN och satt dit en attrapp istället. Det ser ut som en ljuddämpare men dämpar inget ljud. Olagligt förstås. När hojen ska besiktigas sätter han på den riktiga dämparen och tar av den igen sedan.
Ljudet från denna motorcykel är löjligt högt. Det är så att man tror att trumhinnorna ska spricka. Man har precis lagt barnen, så kommer galningen ut i sin perversa läderutstyrsel och kickar igång bullervidundret. Man vill strypa den jäveln.
Detta är ganska vanligt bland motorcyklister, att ta bort ljuddämparen.
Alltså, det är vuxna män det handlar om. Som har ett så enormt behov av att höras.
Man måste vara lite korkad för att göra nåt så jävla dumt. Motorcyklister är i allmänhet lite mer korkade än andra människor.
För att:

1. Att klä på sig en svettframkallande heltäckande läderdräkt mitt i sommaren helt frivilligt är enbart imbecillt.

2. Att vara så inihelvete egotrippad att man skaffar sig motorcykelåkning som nöje, när jorden håller på att gå under av astma från alla avgaser. Det är väl en sak om man gör det i tjänsten. Men för nöjes skull, förstöra jordklotet. Helt empatilöst.

3. Även med ljuddämpare låter det så högt att det alltid är en sanitär olägenhet för alla andra. Det är korkat att inte kunna förstå att man gör sina medmänniskor illa med sin lilla hobby.

Min korkade granne vet jag inte riktigt vad jag ska göra med. Jag ser tre alternativ. Ringa polisen, men man vill inte vara en tjallare. Ringa bostadsbolaget, men man vill inte vara en gnällig granngubbe. Snacka med killen personligen. Men då kanske man åker på en propp.
Kanske ska man fördriva idiotin med en annan idioti. Som fotbollssupportrar får utlopp för sina aggressioner genom att skandera hatramsor skulle jag kanske rikta samma sorts aggression mot mc-idioten till granne. Gå ut på balkongen när han ska ut och åka, ställa sig och ropa:

HATA HATA HATA Motorcyklister.
"

Han verkar snarare vara en riktig jävla moralkärring snarare än antimoralist! :3freak Ska vi inte ta några turer förbi värnamo? :hihi

Last edited by a moderator:

JoeWer

Old fart....
Gick med
7 Jul 2008
Hoj
*såld*
Fantastiskt! Är han på riktigt bör man nog ordna en SH-fest i Värnamo. 400 vuxna läderklädda män (och kvinnor) med ljuddämparattrapper borde skicka honom över "kanten".....:yoparty

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Jag blev helt plötsligt väldigt sugen på att dra till Värnamo :hihi

Svanberg

www.racesetup.se
Gick med
18 Mar 2008
Hoj
-02 Yamaha R6
Jaha alla i vmo? Vem känner sig skyldig. Sedan kan vi alla närboende demonstrera.

"1. Att klä på sig en svettframkallande heltäckande läderdräkt mitt i sommaren helt frivilligt är enbart imbecillt.

2. Att vara så inihelvete egotrippad att man skaffar sig motorcykelåkning som nöje, när jorden håller på att gå under av astma från alla avgaser. Det är väl en sak om man gör det i tjänsten. Men för nöjes skull, förstöra jordklotet. Helt empatilöst."

1. Ja, vafan tar du på dig bältet i bilen för?

2. Hur dum är inte du då som åker ensam i din 3 ton tunga volvo v70 som drar 1,3 liter/milen stadskörning?

Så jävla TRÖÖÖÖG!

JOPE

ARBETARE
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
R1 Race Edition..
Låter som min gamla granne.. Han fick inte heller komma till hos frugan så han klagade på ALLA som hade roligt. Allt i från högljuda fester till gräsklippning på "fel" tider. Fotbollspel på parkeringen mm. Min Motorcyklel var ett ett favoritobjekt att spy galla över..

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Underbar läsning. Skrattade gott och önskade jag kunde ta mej till värnamo med hojen per omgående. :rofl

Jag omogen? -You bet!

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Hoj
?
Sen när är koldioxidutsläppen från bilar/MC det mest oroande i Sverige? Hört talas om Kor? :p

Han får väl hoppa över till grannen å prata om problemet? Varför göra något stort av det? Så klassiskt att man ska gå och irritera sig på något hur länge som helst, och till sist vara så flyförbannad så att man inte kan lösa problemet på ett normalt sett.

Fan över till grannen å snacka! Och passa på att sluta äta oxkött med! :tummenupp :fyllisar

Last edited:

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Känner igen det här väldigt mkt då det finns människor med lite för lite att göra och gärna vill påpeka helt befängda saker!

Körde hemglass som sommarjobb tidigare och att vissa människor som hörde signalen en gång varannan vecka störde sig mer på den än jag som hörde den 100ggr/dag var lite svårt att greppa! Samma gäller här dvs han kan max höra detta 1-5min per dag(om inte ägaren är helt tappad) och har helt enkelt ett så händelselöst liv att han måste ta upp det!

Vi ska INTE åka dit och terrorisera!!!!

Vi ska skramla till en semester på B&B i Tungelsta....

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Ha.

Vilken jävla pajas.

Jag röstar för att ha en Sporthojträff i Värnamo.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
:rofl

Det här måste vara bland det roligare jag läst på länge, det är sjukt att se vad folk verkligen kan bli förbannade på underliga saker, helt klart är det missriktad ilska över något annat?

Jajäääädrar "Att klä på sig en svettframkallande heltäckande läderdräkt mitt i sommaren helt frivilligt är enbart imbecillt." :rofl :rofl

Edit - Det där bara måste vara en lätt bitter hemmafru/ensamstående blend-kedjerökande donna i urtvättade, gråa mysbrallor. :crash

/J

Last edited:

SiNteX

Evil Twin
Gick med
4 Jan 2008
Hoj
-----
Ja, han roar mig iallafall det nötet. Jag tycker inte illa om honom för att han, per princip, hatar mig som motorcyklist utan för att han är så satans trångsynt och korkad.

Trångsynta personer får mig att fundera på om det verkligen var så smart att sluta med tvångssterilisering?

njelger

Guest
Hade killen på hojen bara visat lite hänsyn och inte kört "Utan dämpare" (och med lite ljudhänsyn) hade nog denna kille inte brytt sig om allt det andra.
Nu lackar han ur på allt som har med mc att göra ( förståligt nog för alla föräldrar.)

Suck.

Svanberg

www.racesetup.se
Gick med
18 Mar 2008
Hoj
-02 Yamaha R6
Vad sägs om en fest här i sommar? Kanske dags att planera lite då, och göra lite research på denna personen. :)

srixxo

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2009
Hoj
En grön
Skönt att jag inte bor i villa och att lantstället verkligen ligger på landet så man slipper puckade grannar.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Var det inte bevisat att motorcycklister i allmänhet är lite smartare än andra människor?

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
Hade killen på hojen bara visat lite hänsyn och inte kört "Utan dämpare" (och med lite ljudhänsyn) hade nog denna kille inte brytt sig om allt det andra.
Nu lackar han ur på allt som har med mc att göra ( förståligt nog för alla föräldrar.)

Suck.

Närå, det vet väl alla att motorcyklister gör aldrig fel :rolleyes:

Tyvärr har du så rätt, hade en laglig ljuddämpare används, kanske vi hade haft en till på vår sida men nu blir det tvärt om :huvet

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM