En ny tjej...behöver hjälp!!

kattis

Snart är det dags igen!!
Gick med
3 Apr 2009
Hoj
Ingen just nu.. :S
Hej allihopa!!
Jag tänkte höra om det finns nog trevlig, snäll & duktig själ som skulle vilja hjälpa mig?
Jag har fått mersmak för hojåkning & bestämt mig för att ta kortet MEN har ett STORT problem..skulle behöva en handledare att åka med. Killen jag skulle åkt med har helt plötsligt sålt sin hoj & bestämt att han inte ska ha ngn ny..han skulle hjälpt mig med allt. Nu har jag fixat all utrustning själv i stället & jag tror det blev jäkligt bra.
Så finns det ngn här (i stockholms området) som känner att han/hon har lite tid att ge mig så skulle jag vara sååå tacksam?!
Hoppas ngn hör av sig..väntar med spänning!!
Ha det bäst..
Mvh Kattis

Ouro

Sporthojsnörd
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
gsx1kr k2
inte godkänd som handledare men har aaaaaldeles förmycke tid över nu när man blitt av me jobbet så om du e ute efter nån å åka med e jag alltid på

:ragga

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Hoj
Yamaha R6, 2006
Det lär inte bli något problem. Är helt övertygad om att många i sthlmstrakten kan tänka sig ta med dig ut o åka lite då o då. Lycka till

kattis

Snart är det dags igen!!
Gick med
3 Apr 2009
Hoj
Det finns massor av trafikskolor!

Eller jaha, du vill inte betala med pengar? Ja, då måste du ju såklart använda sporthoj-valutan.

Eftersom du rekommenderar den så måste ju du veta vad sporthoj-valutan innebär!!
Min tanke var att slippa köra så mycket på trafikskola!!!!

Pendla till Götet är inget alternativ eller ? ;)

Hade ju kunnat göra det..men det blir lite långt att åka fram & tillbaka hela tiden.

Lägg upp lite bilder i "vad tycker ni killar"-tråden så får vi se vart vi hamnar ;)

Varför vill du ha bilder, det har väl inte med saken att göra..eller!?

Last edited:

Jobio

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2008
Hoj
1998 Honda Cbr 1100xx Superblackbird
Hej Kattis, i ärlighetens namn tror jag nog du får seriösare svar på SMC´s hemsida.

www.svmc.se

Lycka till/Johan

kattis

Snart är det dags igen!!
Gick med
3 Apr 2009
Hoj
Det lär inte bli något problem. Är helt övertygad om att många i sthlmstrakten kan tänka sig ta med dig ut o åka lite då o då. Lycka till

Tack snälla!! :kiss
Jag hoppas verkligen att det finns ngn som kan ställa upp & hjälpa mig.. :)

hehe så du har hittat hit nu :tummenupp

Japp nu e ja här..måste ju försöka komma i gång på ngt sätt!! :banana

Last edited:

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Eftersom du nämner civilstånd i din avatartext är du nog väl medveten om hur du förväntas "betala" för hjälpen du efterfrågar. Räds icke, dock! Du är på intet sätt ensam om din inställning.

Odi

Black Water MC
Gick med
29 May 2006
Hoj
Thruxton 1200 R
Säger som Daneel....fast jag bor i Kalmar. Fast jag e ju iofs Göteborgare i botten.

Lär väl ganska snart vara nån goo Göteborgere, som av misstag hamnat i Stockholmstrakten, som gärna åtar sig äran!

B89

Suit up!
Gick med
12 Feb 2009
Hoj
Yamaha R6 2008
Eftersom du rekommenderar den så måste ju du veta vad sporthoj-valutan innebär!!
Min tanke var att slippa köra så mycket på trafikskola!!!!

Jag säger att det inte finns kompetenta förare på detta forum men det som dem lär ut på körskolan kanvara nyttigt dem har ju extrem bra kunskap (beror på skola) som vi "vanliga" inte har, dem har varit med ett tag och deras tips kan komma till hands i både trafik och uppkörning, men som en vanlig handledare kan glömma att ta upp, jag tog mitt kort på 7 lektioner utan att ha rört en mc eller moppe i mitt liv och det gik hur bra som helst via körskola :tummenupp

Ludde-man

örrnnn öööörrrrrrnnnnn ööööööörrrnnnnnnn
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
/Honda cbr 1000 rr -08/GSXR1000 -03 rosa edition/Yamaha RX1 skoter-06/mini cross 125cc/KTM 640 -05
Hur bra är du på att städa alternativt att tvätta bilar/hojar?

Oliwen

Vintern e kort, det mesta snöar bort....
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
Yamaha XJR 1300
Heej Kattis!! Skööna inlägg du får ;) Ta dom med en kasse salt...

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Är ett dilemma med att kunna få handledare.. jag kan ställa upp, men det är för långt ifrån tyvärr, hoppas någon ställer upp som handledare och ÄR seriös med det och som även är en bra pedagog.

Donner

Spriten räddade mej från idrotten
Gick med
27 Aug 2007
Hoj
VFR 800 Movistar + CBF1000
Problemet är ju att man riskerar sitt körkort för nån man inte känner. Själv skulle jag aldrig bli handledare för nån jag inte känner väl. En nära vän som jag vet att jag kan lita på till 100% skulle jag inte ha några problem att köra med. En fortkörning eller ett grovt fel i trafiken så åker handledarens kort.
Tror det bästa för dej är att köra några lektioner i körskola och sen försöka få nån i bekantskapskretsen att ställa upp.

Mvh jocke

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...