Gripsters något att ha?

Catherine

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
Gixxer 750 K8
Är det någon som har testat Gripster Grip Pads från Techspec?

Jag vill ha något som både skyddar lacken och ger bättre grepp. Har tittat på Stompgrips också, men vill helst ha svarta, och de verkar inte finnas till min hoj. Gripsters kan man dessutom ta av och på flera gånger, vilket lockar mig mer än Stompgrips som man sätter på en gång för alla. Det finns flera varianter, jag är mest sugen på varianten som heter "High Fusion".

Men som sagt, det vore kul att höra om någon har testat dem, och om de är något att ha.

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Hmm nu blev jag också sugen på gripsters, gillar att man kan ta av och på dom, men är ett par saker jag inte hajjar, dels hur man tar av och på dom, bara slita loss och sen klämma dit igen, eller måste man värma och ha sig?

Undrar också om nån vet ifall dom finns i transparent, tyckte jag såg det på nån bild på deras webshop, men hittar det inte när man väl fyller i sin beställning, nån som vet om transparent finns? Det är high fusion jag vill ha då, inte dom andra..

Targ

Hojbiten
Gick med
8 Jan 2005
Hoj
Honda CBR 600 1999, Daytona 675 - 2008
Ice Grip är väl ganska transparent men som du hittar jag den endast som "General Sheet" dvs inte anpassad till en specifik hoj utan man får med en mall istället och får skära ut den själv...

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Hmm nu blev jag också sugen på gripsters, gillar att man kan ta av och på dom, men är ett par saker jag inte hajjar, dels hur man tar av och på dom, bara slita loss och sen klämma dit igen, eller måste man värma och ha sig?

Undrar också om nån vet ifall dom finns i transparent, tyckte jag såg det på nån bild på deras webshop, men hittar det inte när man väl fyller i sin beställning, nån som vet om transparent finns? Det är high fusion jag vill ha då, inte dom andra..

Har någon gång haft något med en klisteryta(kan fan inte komma på vad bara)som klibbade fast på den släta rena yta man satte det på,var bara att dra loss och sätta på nästa sen.

Det enda som gjorde att det inte fäste var att få damm och skräp på ytan men det gick att tvätta rent med ljummet vatten och diskmedel,förmodligen samma idé här.

Henrik

Targ

Hojbiten
Gick med
8 Jan 2005
Hoj
Än så länge endast på deras amerikanska hemsida men jag funderar på om vi är tillräckligt många om vi skulle göra ett gruppköp...

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Jag är på om det blir snart.. :tummenupp

newk

I eat tacos.
Gick med
6 Feb 2006
Hoj
YAMAHA TÉNÉRÉ 700 EXTREME 2024 | HONDA VFR 750FJ 1988
Jag köpte direkt från techspec i USA förra året. Det fanns ingen färdigskuren till min hoj men jag köpte till en 675 som skulle passa med lite modifikation.

Återkommer med recension när jag orkat klistra på =)

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Yes,vem?
Någon manad?

Kan om ingen annan vill ta det på mig men har egentligen inte tid,betalar hellre och låter någon annan sköta det om det finnes någon manad.

Henrik

Targ

Hojbiten
Gick med
8 Jan 2005
Hoj
Jag kollar med Techspec om vi kan få ner priset men i vilket fall som helst blir ju frakten billigare från USA till Sverige. Hur brukar detta med gruppköp lösa sig rent praktiskt? Jag organiserar allt, tar emot beställningar, betalningar, sätter ett slutdatum, eller?

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Yamaha R1 2003
Jag kollar med Techspec om vi kan få ner priset men i vilket fall som helst blir ju frakten billigare från USA till Sverige. Hur brukar detta med gruppköp lösa sig rent praktiskt? Jag organiserar allt, tar emot beställningar, betalningar, sätter ett slutdatum, eller?

Dessutom tillkommer moms så vi vet det när vi beställer

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...