[Film] Minneskörning Fabbe & Ninos 2009-04-19

GBG_PeHrssoN

Tanklös Hojlös Hopplös
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Gött e "Tu"borg!
Hoj
KTM 690 SMC-R -14
Då har jag klippt och klistrat lite med filmen som blev under söndagen. Jag har inte med någon musik, tror att filmen uppskattas mer om det är bara motorljud:tummenupp Tycker inte att filmen är youtube matrial, förutom två mindre filmer, så jag har lagt upp den på den nya delnings servern på sporthoj.se
Filmen blev på 893mb och jag hoppas det är bra uppkoppling på servern så att det går fort att ladda hem den! Bara återstå att se. Stort tack till alla som kom Fabbe & Ninos älskade det!

http://sporthoj.plastraket.se/movies/sporthoj.se/1/GBGPeHrssoN/

[YOUTUBE-ID]lAArxY_dW4s[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]eHmG9WLYx-s[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:

Q-ster

www.q-ster.se
Gick med
6 Aug 2005
Ort
göteborg
Hoj
cbr1000rr 08(rossi edition) , cbr1000rr 08 race(monster), cbr1000rr 07'(till salu) cbr600 f4i stunt med richi!(till salu!)
Toppen!
riktigt nice! Fabbe o Nino var nog riktigt glad för stunden...

Q-ster
 

Terence

Medlem
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Världens finaste GSX-R600
Vet inget om personerna i fråga eller hur var de omkom dock tyckte jag själv spontant att det lilla jag såg av första filmen var rätt osmakligt..... är inte guds bästa barn själv men att hedra någon med att busköra vet jag inte....
 

Perris

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Ort
I stan på landet.
Hoj
Honda plastraket a´la nittiotal!
Vet inget om personerna i fråga eller hur var de omkom dock tyckte jag själv spontant att det lilla jag såg av första filmen var rätt osmakligt..... är inte guds bästa barn själv men att hedra någon med att busköra vet jag inte....
Jag tycker att man kan överlåta åt de bortgångnas vänner att avgöra vad som är lämpligt och inte.

/perris (som alltså inte heller kände de inblandade eller har något att göra med detta alls egentligen)
 

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Ort
På hojen
Hoj
HOJLÖS
En vänstersväng får endast genomföras om det kan ske vid mycket god sikt och utan risk för att hindra övrig trafik.

Spelar ingen roll om de körde 150, det är inte särskilt snabbt och är det fri sikt bakåt ser du mkt väl en MC. Det är olagligt att ställa sig mitt i vägen som vissa gör eller parkera på vägrenen. Det enda alternativet är att fortsätta och göra högersväng och vända.

Det gnälls så jävla mkt på att folk kör för fort, enligt min erfarenhet är det så att de som gnäller mest är de som är sämst i trafiken då de bara skyller ifrån sina misstag på andra och aldrig tar sig tid att rannsaka sig själva och försöka bli bättre medtrafikanter.
 
Last edited by a moderator:

Dominator-Rocks

Guest
Tjaffsa inte i sånna här trådar :mad:
 
Last edited by a moderator:

Morello

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Ort
Täby
Hoj
Aprilia RSV Mille
Tjaffsa inte i sånna här trådar :mad:

Det är nog ingen som tjafsar, men varför lägga upp busåkafilmer i den här typen av tråd när dylika filmer bara uppmuntrar till mer busåka och fler olyckor.

Det som hände i göteborg är självklart tragiskt, men varför inte lära av andras misstag och fokusera på vad som göras för att undvika tragedierna istället för för att uppmuntra till- återigen- busåka?
 

Nicotin

Guest
Det är nog ingen som tjafsar, men varför lägga upp busåkafilmer i den här typen av tråd när dylika filmer bara uppmuntrar till mer busåka och fler olyckor.

Det som hände i göteborg är självklart tragiskt, men varför inte lära av andras misstag och fokusera på vad som göras för att undvika tragedierna istället för för att uppmuntra till- återigen- busåka?


bla bla bla bla..

minnestråd..håll dig till ämnet..
 

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
-------
Det är nog ingen som tjafsar, men varför lägga upp busåkafilmer i den här typen av tråd när dylika filmer bara uppmuntrar till mer busåka och fler olyckor.

Det som hände i göteborg är självklart tragiskt, men varför inte lära av andras misstag och fokusera på vad som göras för att undvika tragedierna istället för för att uppmuntra till- återigen- busåka?

Fråga kolon. Det står att du är medlem sedan idag och att du fräser runt på en 125a i Täby.
Har du läst på sidan förut och därmed vet om olyckan? Är du en tidigare bannad medlem med nytt konto?
Varför ska du peta och tycka så mycket i en tråd som handlar om en minneskörning?

Om du på riktigt åker 125a så kan jag förstå att filmen upplevs gå i en rasande fart och därmed framstår som busåkning ;) Om inte så kan du inte ha varit ute i sthlm så många onsdagskörningar.
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Fråga kolon. Det står att du är medlem sedan idag och att du fräser runt på en 125a i Täby.
Har du läst på sidan förut och därmed vet om olyckan? Är du en tidigare bannad medlem med nytt konto?
Varför ska du peta och tycka så mycket i en tråd som handlar om en minneskörning?

Om du på riktigt åker 125a så kan jag förstå att filmen upplevs gå i en rasande fart och därmed framstår som busåkning ;) Om inte så kan du inte ha varit ute i sthlm så många onsdagskörningar.

Håller med fullständigt
 
Last edited by a moderator:

JonaZ

Finsmakare
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Mölndal
Hoj
2003 Suzuki GSX-R 1000
ännu ett år som gått!!
vila i frid killar...tänker till när jag åker förbi varje gång...
 

irons_kusin

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2009
Ort
Tjeckien
Hoj
Såld
Fråga kolon. Det står att du är medlem sedan idag och att du fräser runt på en 125a i Täby.
Spela roll Täby eller 125a, han har ju en vettig poäng, det är smått ironiskt att riskera liv och röjja allmän väg - under en "minneskortege", med okontrollerade slangningar mm. Det är ingen pay respect till de döda, eller anhöriga. Bara patetiskt, och inbördes efterlevnads-beundran mellan folk som söker gemenskap... Hur länge har du själv kört hoj eller fräst runt?

Rip Fabbe & Nino
 
Last edited:

Ässet76

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2007
Ort
Göteborg
Hoj
R1 -00 (såld), R1 -08 och en CB 900F Bol Dor -81
Spela roll Täby eller 125a, han har ju en vettig poäng, det är smått ironiskt att riskera liv och röjja allmän väg - under en "minneskortege", med okontrollerade slangningar mm. Det är ingen pay respect till de döda, eller anhöriga. Bara patetiskt, och inbördes efterlevnads-beundran mellan folk som söker gemenskap... Hur länge har du själv kört hoj eller fräst runt?

Rip Fabbe & Nino

Det var då väldigt vad folk har åsikter om saker och speciellt om en sak som de inte var med på.
Kom med dina åsikter i en annan tråd isf och inte i en minnestråd där du uppenbarligen inte kände de omkomna som hedrades och vad de hade tyckt samt vad deras anhöriga tyckte dvs att det vi gjorde var en väldigt fin gest.
Dína åsikter hör inte hit.

Om man vill hedra en avliden, så gör man ju det på det sätt som denne hade uppskattat det på. Det var det vi gjorde.
Du får hedra dina vänner på det sätt som de skulle ha uppskattat det på, precis som vi gjorde det för våra.
Övriga trafikanter visade inga direkta tecken på oförståelse och inte heller polisen som vi mötte ett par gånger.
Det kanske visade på att det vi gjorde inte var så "vårdslöst" som du försöker få det till, även om en och annan slangning skedde och då utanför tättbebyggt område.
 

GBG_PeHrssoN

Tanklös Hojlös Hopplös
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Gött e "Tu"borg!
Hoj
KTM 690 SMC-R -14
Till alla er som ha klagat på Wheelie filmen. Den filmen var ett ihop klipp från hela dagen om ni i stället laddar ner den riktiga filmen som jag har länkat till så få ni helheten i Minneskörningen!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top