Jättepoliskontroll i Jkpg

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Yamaha R1 2003
Ja nu har dom mycket pengar över. Räknade till 6 st mc-poliser (mötte dessutom några mc-poliser precis efter i norrgående riktning) och flera bilar, utmed motorvägen söderifrån vid Kinnarps Arena i Jönköping. Stod och sköt med laser på en gångbro över motorvägen (fusk?). :gnissla
Jag tycker det är sällsynt med kontroller i Jkpg annars.

Last edited:

Olve

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2008
Hoj
Aprilia Falco -00
Dom stod där förra fredan oxå.har väl inget annat för sej:jisses
mer pengar till statskassan,vi som kör där dagligen tar det lugnt.dom stod till o med en tidig morgon typ halv sex med sina laser.

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Hörde talas om att det är nån typ av trafiksäkerhetsvecka? Jag är inte säker men det låter ju som nått sånt...

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Vet inte om detta stämmer men hörde att kablarna som ligger över vägen (halmstad) är i förberedande syfte för hastighetskontroller. Kan det stämma?

Masen

Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Yamaha R1 2003
Hörde talas om att det är nån typ av trafiksäkerhetsvecka? Jag är inte säker men det låter ju som nått sånt...
Å fan

Vet inte om detta stämmer men hörde att kablarna som ligger över vägen (halmstad) är i förberedande syfte för hastighetskontroller. Kan det stämma?

Låter inte troligt. Dom anv kablarna för att "mäta" hur många som åker där varje dag.

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Ok, tänkte att det kunde vara så också men en kompis sa att det kunde vara i förberedande syfte. Tack :)
Borde dock kanske ta det lite lugnare v.17 då.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Ok, tänkte att det kunde vara så också men en kompis sa att det kunde vara i förberedande syfte..
Jag har aldrig hört att kablar används för att "förbereda" hastighetsövervakning. Kablarna används ju för att samla in information om antalet fordon på vägen, vilka tider belastningen är hög, vilken snitthastighet och vilken riktning bilarna har (om det är två kablar)....

....däremot kanske det händer att man sätter in ökad trafikövervakning om statistiken visar att varenda djävel kör alldeless för fort...

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Å fan

Låter inte troligt. Dom anv kablarna för att "mäta" hur många som åker där varje dag.
Är du säker? Varför finns det då två kablar? Jag tycker att det verkar som upplagt för att kontrollera tid(=hastighet) mellan kablarna.

Masen

Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Yamaha R1 2003
Är du säker? Varför finns det då två kablar? Jag tycker att det verkar som upplagt för att kontrollera tid(=hastighet) mellan kablarna.

Nej inte säker. Om det skulle vara så går det att köra över dom med låsta hjul på bilen... :rolleyes:

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Hoj
M696, GSXR750, 660smc

Med hjälp av såna kablar mäter man hastighet, antal fordon och vilken typ av fordon som passerar. Det brukar ofta var kommunerna som placerar ut dem av olika anledningar.

GubbMisilen

När jag slutar med hoj tänker jag åka...
Gick med
8 Sep 2008
Hoj
...fort-farande...2000, Aprilia RSV Mille R
Intressanta poliskontroller

Om man nu har en jätte poliskontroll i jkpg, har man då en dvärg poliskontroll någon annanstans? :va

Bra Pelle att du tar upp ämnet. :tummenupp

Jag tar hellre med mig en parkbänk, pall med popcorn och erfordrelig mäng dricka där man har en kvinno poliskontroll... :D :D :D

Wizzard

Village Idiots MC
Gick med
14 Dec 2003
Hoj
GSX-R 1100 -92; GSX1300R Hayabusa 2014
Det var eran tur... det handlar om det kommunala utjämningsbidraget , så att poliser ingår nu- man förrändrade det i april - det är överskott av poliser i Sthlm så dom blev deporterade till Jönköping under april :).. rätt ska vara rätt

Last edited:

bordsvatten

GubbaHoj..
Gick med
16 Jul 2007
Hoj
såld och/eller kraschad.. BMW 1250 GS Adventure
Japp poliskontroll här med.......... 2400 kostade de idag :huvet :mad: :mad: på 30 väg men hon kunde inte räkna då hon sa 14 km/h för fort när de va 16 efter avdragen felmarginal..

tack vare de blev de billigare.. 11-15 kilometer över hastighetsgränsen 2.400 kr
16-20 kilometer över hastighetsgränsen 2.800 kr

Last edited:
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad