Köpa Gripsters, dela frakt?

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Sugen, men jag blev lite ledsen när det inte fanns till mille-03. :( Orka klippa till själv liksom, jag var sämst i syslöjden...
 

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R
Man måttar upp med en tygbit eller likanande först, sen är det sketaenkelt o klippa ut 2 likadana bitar i gummiarket.. :tummenupp
 

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Iofs så så ser jag nu att man får med 10 st templates när man beställer general sheets, nån av dem bör väl passa eller vara tillräckligt enkel att modda för en saxhandikappad person som jag...
 

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R
Hej

Prisexempel
General Sheets för $35 (290kr)
Special Model för $45 (375kr)

Vilken modell ni vi beställa får ni ange utifrån ebay affären som är länkad, ange det antingen här i tråden eller skicka ett PM till mig.

Enligt sidan så ska frakten till Sverige vara $15 = 125kr + $1,50 för varje ytterligare vara. Om vi är 5 pers så blir det $21/5 = 35kr / pers i frakt.

Har man otur så tillkommer tullavgifter, så det får man väl ta med i kalkylen också.

Enligt sidan ska det vara 3-5 dagars leverans.

Blir det billigare än 545 så är jag intresserad.. för det tar Nilsson MC för stompgrip.
http://www.nilssonsmc.se/list.php?page=168

Nilssonsmc säljer StompGrip - det är INTE dessa jag har i åtanke här utan "Gripsters". (Gripsters är svarta)

Men, om du är intresserad av just StompGrips så har jag faktiskt en oöppnad förpackning "universal StompGrip" som du kan få köpa av mig! De är genomskinliga! Hör av dig så kan du få kika på dem!
 
Last edited:

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R
Ja, enligt det jag läst och hört så får man med 10st grundmallar som man kan använda och justera för att sedan klippa ut universal-biten till rätt passform.
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Hej

Prisexempel
General Sheets för $35 (290kr)
Special Model för $45 (375kr)

Vilken modell ni vi beställa får ni ange utifrån ebay affären som är länkad, ange det antingen här i tråden eller skicka ett PM till mig.

Enligt sidan så ska frakten till Sverige vara $15 = 125kr + $1,50 för varje ytterligare vara. Om vi är 5 pers så blir det $21/5 = 35kr / pers i frakt.

Har man otur så tillkommer tullavgifter, så det får man väl ta med i kalkylen också.

Enligt sidan ska det vara 3-5 dagars leverans.



Nilssonsmc säljer StompGrip - det är INTE dessa jag har i åtanke här utan "Gripsters". (Gripsters är svarta)

Men, om du är intresserad av just StompGrips så har jag faktiskt en oöppnad förpackning "universal StompGrip" som du kan få köpa av mig! De är genomskinliga! Hör av dig så kan du få kika på dem!

synd! Men eftersom jag har en vit hoj vill jag inte ha svarta.
De du har ser lite små ut?
 

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R
Jodå, det är fortfarande aktuellt! Har lite o stå i idag o imorrn, men ska försöka få iväg en beställning i slutet på veckan. Klura på vilken modell du vill ha sålänge...

Halogen, ska du va med eller ej?
 

Jessan

Typisk brunett
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 SE 2008
Som jag har förstått det så gäller det svarta gripster, stämmer de?

Jag vill gärna ha något till sidorna på tanken men jag vill ha ofärgat.
 

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R
Som jag har förstått det så gäller det svarta gripster, stämmer de?

Jag vill gärna ha något till sidorna på tanken men jag vill ha ofärgat.

Gripsters är svarta. Jag läste någonstans om Gripsters ICE som skulle vara genomskinliga, kika om du hittar dem på e-bay affären som jag länkat till. Jag själv har bara kollat efter svarta.

Rasorblade har inte hört av sig ang. mina StompGrips. De är som tidigare nämnt genomskinliga och av universalmodell. 2st ark som är c:a 11x40cm vardera och kan klippas till som man vill ha dem.
Hör av dig om du vill kika på dem Jessan.
 

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R
Argh! vad är detta nu då? Det fanns förut men är borttaget nu som du säger. Ska dra iväg ett mail till dem, återkommer med svaret.

EDIT: Fick mail deamon svar att "recipient mailbox is full". Får gräva mer i det efter jobbet...
 
Last edited:

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R
Hej alla,

Fick tag i dem.
Det var inte värre än att det var någon som köpt dem på ebay-affären. Då måste de lägga upp nya artiklar eftersom det är en auktionssite och de hade de inte gjort eftersom det var nattetid i USA.

Så inget att oroa sig för. Alla grejer finns! :tummenupp
 

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Hej alla,

Fick tag i dem.
Det var inte värre än att det var någon som köpt dem på ebay-affären. Då måste de lägga upp nya artiklar eftersom det är en auktionssite och de hade de inte gjort eftersom det var nattetid i USA.

Så inget att oroa sig för. Alla grejer finns! :tummenupp

Gött!

Intresselista:
1. illebror - Universal Snakeskin
2. Halogen - Universal Snakeskin
3. Dez
4. Paul
5. Thomas
6.
 

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R
Hello igen.

Rasorblade, Jessan jag har fått bekräftelse på att även genomskinliga ICE finns i lager. Dessa kan ni se här. Eller så hugger ni min StompGrip :)

Eftersom intresset från ytterligare personer verkar spara på sig så tycker jag vi gör såhär:

Nedan kommer en beställningslista som stängs på fredag kl 18. Därmed får killarna i USA sin arbetsdag på fredag att dra iväg beställningen till oss. Sen tar det väl en vecka typ. Med 5 som beställer blir frakten 35kr per pers om jag räknat rätt. Om ni känner att vi ska vänta till måndag kl 18 istället för att få med fler så kan vi ju göra det, men det behövs inte för min skull.

Beställning sker genom att posta sin beställning i listan nedan.
Dessutom sätter man in 200kr på mitt konto. Jag skickar kontonr via PM till de som skriver upp sig på listan. Detta av två anledningar:
1. Jag slipper ligga ute med onödigt mycket pengar.
2. Jag slipper folk som beställer och sedan kommer på att de inte har några pengar. (Ta det ej personligt! Internet är internet...)
Sedan betalar man mig mellanskillnaden vid överlämningen då vi också vet exakt vad det kostat (valutakurs och tullavgifter är svårt att veta nu)

Jag vill härmed vara med på att beställa:
1. illebror - "General Sheet Snake Skin" $36,95 + avgifter
2. Paul - "General Sheet Snake Skin" $36,95 + avgifter
3. Thomas - "General Sheet Snake Skin" $36,95 + avgifter
4.
5.
sex.
7.
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top