Livslängd Power 2CT vs qualifier RR

Astro

Sporthojsnörd
Gick med
8 Mar 2008
Ort
hooden
Hoj
R1 2010
Håller michelin 2CT längre än en qualifier RR i mitten eftersom den är hårdare där eller är det ingen skillnad? Har just nu BT014 och när man kör riktigt fort så slits gummit riktigt fort.
 

Eldstorm

Dr Jekyll & Mr Highside
Gick med
24 Sep 2003
Ort
I Sverige
Hoj
VTR1000SP-1 + DR-Z400S
Det är nog ingen större skillnad.
Vill du ha lång livslängd och köra på Michelin så satsa på Pilot Road 2 istället (eller Pilot Road för bästa livslängd).
 

Astro

Sporthojsnörd
Gick med
8 Mar 2008
Ort
hooden
Hoj
R1 2010
Vilken skulle ni valt, kör endast gata men vill ha ett som funkar någorlunda i regn ifall man skulle hamna i spö regn. Men torr gata är huvud området.

Jag får dunlop RR för en billigare peng är den ett bättre val vi snackar om 200:- totalt för ett set?
 

Nicotin

Guest
qrr är snorhala i regn men jag fick ut 940 mil på mitt Qrr bakdäck dock men i regn e dom läskiga..
 

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Michelin Power finns ju alltid också... Inte lika bra i vått som Road men klart ett najz däck som håller hyffsat ;)

Kom att tänka på... Går de att få tag på längre? "Vanliga Power"? dvs ej 2CT

Vilken skulle ni valt, kör endast gata men vill ha ett som funkar någorlunda i regn ifall man skulle hamna i spö regn. Men torr gata är huvud området.

Jag får dunlop RR för en billigare peng är den ett bättre val vi snackar om 200:- totalt för ett set?
 
Last edited:

RobRas

Guest
Jag körde 5-600mil på ett power 2ct och då var det inte långt ifrån slitagevarningen.
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Vilken skulle ni valt, kör endast gata men vill ha ett som funkar någorlunda i regn ifall man skulle hamna i spö regn. Men torr gata är huvud området.

Jag får dunlop RR för en billigare peng är den ett bättre val vi snackar om 200:- totalt för ett set?

Michelin. QRR är riktigt risiga i väta. Hade bakhjulsläpp i 60! förra året med QRR...
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Stenhårt Michelin.. Som har sagts, QRR (som jag fortfarande kör med, förvisso) är värdelösa så fort det kommer en droppe regn. Spann i 50, liksom..
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Är Qulifier och Qualifier RR lika hala? för det är väl skillnad på Q och QRR. Q håller väl längre då det inte är riktigt lika mjukt som QRR?
 

Astro

Sporthojsnörd
Gick med
8 Mar 2008
Ort
hooden
Hoj
R1 2010
Tack för svaren, slår nog till på ett par Michelin PP 2CT förresten är 3100 kronor för ett set michelin power 2CT inkl. montering ett bra pris?
 

Schnellfahren

Medlem
Gick med
15 Jan 2007
Ort
Borensberg
Hoj
Sunbeam -63,Honda Dominator -91, Honda SP1.......Meanstreak..*host*
Jag håller Pilot Road 2CT för det "man vill ha" på gata. Åker du riktigt fort så blir det dessutom aldrig tillräckligt varmt för att börja kladda. Det klarar dessutom väta, bandagar (på lite snabbare banor), Nurburgring, touringåka och bombrepor på landsväg.

Jag lovar att du är fränast i gänget när du efter en bombrepa visar upp att du kör på tååååringdäck! *tummen upp*
 

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Ort
BORÅS
Hoj
gsxr 1000 K5 fighter gata, k5 bana
har åkt 4 år på pilot power eller pp power 2ct nu men tröttnade på att byta bakdäck var 400 mil. köpte pilot road2 2ct nu. Kan bara rekomendera dom än sål änge. åkt 200 mil och de har inte tuggat nämnvärt på bakdäcket. Har inte fått ett enda släpp än.
 

Leedmann

Life can´t get any better
Gick med
5 Mar 2008
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z800, Suzuki GSX-R 1000 K7, KTM 690 SMR -08
Någon som testat Michelin Power One Competition B ??

Jag har själv kört Metzeler Racetec K1 och är mkt nöjd men nu fanns de inte för leveras när jag måste ha dem innan fredag....

Någon som provat båda? jag ska köra mest på bana.
 

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Vaxholm
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Michelin Power finns ju alltid också... Inte lika bra i vått som Road men klart ett najz däck som håller hyffsat ;)

Kom att tänka på... Går de att få tag på längre? "Vanliga Power"? dvs ej 2CT

Har precis skaffat ett från hojdäck.se..
 

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
I garaget på hojen! Skåne
Hoj
zx10r
Snälla kan någon förklara vad det är för skillnad mellan vanlig PILOT POWER och PILOT POWER 2CT ?? Blir inte riktigt klok på detta. :va

Såg att mcdackonline.com har både däcken men priset skiljer sig lite.
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Snälla kan någon förklara vad det är för skillnad mellan vanlig PILOT POWER och PILOT POWER 2CT ?? Blir inte riktigt klok på detta. :va

Såg att mcdackonline.com har både däcken men priset skiljer sig lite.

Gummiblandningen. -BORTKLIPPT FELAKTIG GISSNING-
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top