Norge är rasande vackert...

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Denna utsikt hade vi från verandan...där vi bodde...!! :tummenupp

Damen till vänster va en krutgumma från Göteborg... o så är det Jocke (Gamle Svarten).... Kain håller i kameran.

Bifogat

• verandangeiranger.jpg
    verandangeiranger.jpg
    49.3 KB · Visningar: 1,609

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Det där såg ju inte helt kasst ut :)

Tips på vart/var man ska köra. Funderar själv på nån långhelg, 4-5 dagar, i Norge. Hinner man det från Stockholm? Jag har för mig att det fanns nåt reportage i nån gammal BIKE där de rejsade till och från Norge på 4 dar. Kanske inte blev så mycket sightseeing då...

Ken Keniff

Skrapar trisslotter
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Den brann upp för länge sen och nån ny blev det inte
Fefan vad ni sprider grejer på hela altanen , krutgumman får ju stå upptryckt i ett hörn:D

Lithium

Guest
ett tips om norge som är lite närmre än typ trollstigen är haukeli!
Det ligger förhållandevis nära gränsen, lättaste sättet dit är att åka till strömstad och ta färjan över till sandefjord, sedan styr ni mot skien/porsgrunn och sen vidare mot seljord, åmot och sen mot haukeligrend! där bjuds det på kringlinga vägar, kraftiga nivå skillnader och storslaget landskap! sen kan åka vidare mot haugesund lr nåt. en bra tur är att därifrån åka mot stavanger, sen kristiansand och sen tillbaks läng kusten till sandefjord!

Bifogat

• 116-1622_sta.jpg
    116-1622_sta.jpg
    43.3 KB · Visningar: 1,007

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Ja Norge är lika vackert som det är dyrt, om ni inte har kört trollstigen, sett geiranger, upplevt haukkiligrend så bör ni omedelbums börja planera, vi brukar köra i maj innan turismen slår till, då slipper man boka stugor och trängas med tyska husbilar, dessutom ligger det mycket snö kvar :crash

OGT 2002

Bifogat

• 11.jpg
    11.jpg
    61.4 KB · Visningar: 1,125

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Haukkiligrend + 20 i asfalten och massor av snö

Bifogat

• 2.jpg
    2.jpg
    45.2 KB · Visningar: 1,084

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Kliv av hojen gå 5 meter och starta snöskotern

Bifogat

• skoter.jpg
    skoter.jpg
    50.6 KB · Visningar: 968

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
GSXR1100R skrev:
Ja Norge är lika vackert som det är dyrt, om ni inte har kört trollstigen, sett geiranger, upplevt haukkiligrend så bör ni omedelbums börja planera, vi brukar köra i maj innan turismen slår till, då slipper man boka stugor och trängas med tyska husbilar, dessutom ligger det mycket snö kvar :crash

OGT 2002

Kan det vara stjervefossen på väg mot Voss kanske... ?

rerell

?!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ja
Lithium skrev:
ett tips om norge som är lite närmre än typ trollstigen är haukeli!
Det ligger förhållandevis nära gränsen, lättaste sättet dit är att åka till strömstad och ta färjan över till sandefjord, sedan styr ni mot skien/porsgrunn och sen vidare mot seljord, åmot och sen mot haukeligrend! där bjuds det på kringlinga vägar, kraftiga nivå skillnader och storslaget landskap! sen kan åka vidare mot haugesund lr nåt. en bra tur är att därifrån åka mot stavanger, sen kristiansand och sen tillbaks läng kusten till sandefjord!
Haukeli är fint ja! Men vägen från Stavanger till Kristiansand är inte speciellt spännande, åtminstone inte om man håller sig till E39. Envisas man med att åka den vägen så kan man åtminstone ta av vid Mandal och köra "yttre veien" in till Kristiansand. Den är rolig.
Men, satt jag i Stavanger och skulle till Kristiansand skulle jag ta färjan in i Lysefjorden (alt. köra längs fjorden i den mån det går), kliva av längst in i fjorden, vid Lysebotn, köra mot Sulskard och därifrån fortsätta mot Brokke. Det är en jävligt rolig sträcka. Sen kan man ta Rv 9 från Valle ner mot Kristiansand. Inte den mest spännande vägen som finns, men betydligt bättre än E39. Från Evje (på Rv 9) kan man välja bland en mängd roliga småvägar ner mot Kristiansand via Iveland, Vennesla eller Birkeland. Att sedan följa kusten från Kristiansand till Sandefjord = E18 = ännu mer boring än E39 från Stavanger, och massa laserkontroller. Vore jag i era kläder skulle jag inte köra ner så långt som till Kristiansand, utan istället hålla mig längre norrut (köra österut istället för söderut från Evje t.ex.). Skulle någon trots detta befinna sig i Kristiansand, så går det en båt direkt till Göteborg. Tar ca 7 timmar. Och skulle ni, i Kristansandsområdet, se en 748 med ett enormt lätt reg.nr, så är det jag som precis har kört om er. Vinka. :hej

Last edited:

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Tackar för tipsen! Jag har en kollega som fortfarande är på semester (den fan...) som har kört i norra delen av Norge för bara en vecka sen. Dit hinner inte jag men han tyckte inte att det var så dyrt och heller inte svårt med stugor (som dessutom bara kostade 200-300 spänn per natt). Det kanske är värre söderut?

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Ken Keniff skrev:
Fefan vad ni sprider grejer på hela altanen , krutgumman får ju stå upptryckt i ett hörn:D

Jo..det blir ju en del attiraljer man släpar på förstås... :rolleyes: men det va ingen fara med henne.... hon tyckte vi va så trevliga såå... :)

Värre va det när vi bodde i små kyffen... 3 personer som kliver ut sina skinnställ efter att ha vistas i det en hel dag.... luktar som en gammal jävla gympasal.... :illaluktsmiley: :D

benzzon

ride on, ride on..
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
CBR929, WR426
Snön ligger länge iaf, bilden nedan är ifrån mitten av juli -98 :tummenupp

skoteridioten skrev:
Fy faan va coolt! Hur länge ligger det så mkt snö där, året om!??

Bifogat

• fzr-snow98.jpg
    fzr-snow98.jpg
    61.2 KB · Visningar: 764

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Ja Norge är verkligen vackert

Bifogat