Delkevic, är det nåt att ha ?

ice13

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
Italiensk
har sökt, sökt och åter sökt, men inte hittat något ang.. delkevic.
Jag tänkte jag skulle bli av med några kilo ljuddämpare på millen och hittade
"Delkevic"
1500:- inkl frakt till Sverige för en i rostfritt. Men är det nåt att ha ?
Någon som testat ?
Jag bara vägrar att slänga 15000:- på några få kilos viktbesparing, så kommentarer om att köpa ett Akra helsystem och liknande undanbedes.

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Klurade på dem också, fanns nått klipp på tuben fast då på en SV650.

De är ju billiga så chansa! Sen kan du rapportera hur det bidde, inte minst det viktiga ljudet..

ice13

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
Italiensk
Klurade på dem också, fanns nått klipp på tuben fast då på en SV650.

De är ju billiga så chansa! Sen kan du rapportera hur det bidde, inte minst det viktiga ljudet..

Jo, det lutar åt att jag beställer ikväll.
Ljudet tycker jag personligen kan kvitta, det hör man ju inte iaf när man kommer upp i lite fart.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
har sökt, sökt och åter sökt, men inte hittat något ang.. delkevic.
Jag tänkte jag skulle bli av med några kilo ljuddämpare på millen och hittade
"Delkevic"
1500:- inkl frakt till Sverige för en i rostfritt. Men är det nåt att ha ?
Någon som testat ?
Jag bara vägrar att slänga 15000:- på några få kilos viktbesparing, så kommentarer om att köpa ett Akra helsystem och liknande undanbedes.

Är du bara ute efter ett slip on är det skit samma effektmässigt vad du väljer. Det som skiljer är finish vikt och ljud. Alternativet ovan duger utmärkt....

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Skall bli intressant att se vad du tycker om kvalitetsintryck, finsih, passform, vikt etc. priset är ju kanon.

Jag som är ljudnisse slutar bara att bry mig om ljudet då jag kör fortare än mach 1 :D

Nypan83

Ny medlem
Gick med
6 Dec 2005
Hoj
Jag ska ha en RSV
Du skulle ju kunna ringa s-racing och kolla vad dom vill ha för en nikko dämpare. Helt ok kvalté på dom och vad jag kommer ihåg när kompisen köpte sitt till en gixxer för några år sedan var dom billiga.

ice13

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
Italiensk
Är du bara ute efter ett slip on är det skit samma effektmässigt vad du väljer. Det som skiljer är finish vikt och ljud. Alternativet ovan duger utmärkt....

Jag tänker ungefär som du skriver.
det viktiga för mig i detta fallet är att jag sparar en hel del kilo jämfört med originalburken. Ljudet bryr jag mig som sagt var inte så mycket om, så länge det går att få hyfsat låga ljudnivåer ( bankörning )
Sen skall jag ju helst inte förlora massa effekt, men det skall väl mycket till att tillverka så dåliga burkar.

Men som sagt, det är ju relativt lite pengar så jag beställer nog ett ikväll.
Återkommer med info om passform mm.

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
ojdå! Har inte stött på dessa tidigare. Helt grymt pris iaf, ska bli intressant att se vad de duger till. Inte kan det vara sämre effektmessigt... Det är ju ändå bara ett rör. Hoppas det nu dämpar tillräckligt bra för att klara bankravet!
Men skulle det inte vara lättare att banta lite?:tungan
Eller ligger du på 59.9kg redan?

ice13

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
Italiensk
ojdå! Har inte stött på dessa tidigare. Helt grymt pris iaf, ska bli intressant att se vad de duger till. Inte kan det vara sämre effektmessigt... Det är ju ändå bara ett rör. Hoppas det nu dämpar tillräckligt bra för att klara bankravet!
Men skulle det inte vara lättare att banta lite?:tungan
Eller ligger du på 59.9kg redan?

:)
Banta är inget för mig.
Har dom senaste 30 åren vägt in på 70kg +-2kg
Spelar ingen roll vad jag äter. Jag är 183cm lång så du förstår att jag inte skall banta

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Ljudet bryr jag mig som sagt var inte så mycket om, så länge det går att få hyfsat låga ljudnivåer ( bankörning )

Ta med dig originaldämparen när du ska ut på bankörningar - annars är det risk att du blir stående bredvid. Vill du ha ett som garanterat funkar med bra ljuddämpning så får du nog lägga ut två, tre gånger så mycket, risken att ovanstående slip-on bara är en stålkanna med lite ull i är ju rätt överhängande och de brukar sällan vara särskilt väldämpade. Men det enda sättet att få reda på det är ju att testa. :tummenupp

Eleganten

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2008
Hoj
Hornet 600 -06
Jag har beställt ett till Horneten från dom faktiskt, funkade toppen med leverans av burken. Hade den på en vecka eller så.

Tyvärr så fick jag fel länkrör, när jag påpekade detta å skickade med lite bilder så fick jag svaret att dom hade ett listfel å att dom kunde leverera det rätt rören inom 5-7 veckor...detta var nu 6 veckor sedan å jag har mailat ett otal gånger å fortfarande inte fått något rör (har dock fått svar på mailen väldigt snabbt).
Det sista jag hörde var att dom väntade på att dom skulle tillverkas!

kanske jag har haft jävligt otur å att det var ett ärlit misstag men det kan vara bra att dubbelkolla detta kanske...

ice13

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
Italiensk
Ta med dig originaldämparen när du ska ut på bankörningar - annars är det risk att du blir stående bredvid. Vill du ha ett som garanterat funkar med bra ljuddämpning så får du nog lägga ut två, tre gånger så mycket, risken att ovanstående slip-on bara är en stålkanna med lite ull i är ju rätt överhängande och de brukar sällan vara särskilt väldämpade. Men det enda sättet att få reda på det är ju att testa. :tummenupp

Jo, det är nog så man får göra.
Så, då var det beställt en Delkevic silencer till hojen. £124.99 = 1 541,53 SEK totalt enligt forex.se
Kommer väl nästa vecka. 5 - 7 dagar stog det. Då får ni som undrar lite info ang.. passform mm. Skall mäta ljudnivån också om nån e intresserad.

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
:)
Banta är inget för mig.
Har dom senaste 30 åren vägt in på 70kg +-2kg
Spelar ingen roll vad jag äter. Jag är 183cm lång så du förstår att jag inte skall banta

Hahha jo nej, int ska du banta då! Det var nog sagt med ett litet skämt som bakgrund.:)

Jo, det är nog så man får göra.
Så, då var det beställt en Delkevic silencer till hojen. £124.99 = 1 541,53 SEK totalt enligt forex.se
Kommer väl nästa vecka. 5 - 7 dagar stog det. Då får ni som undrar lite info ang.. passform mm. Skall mäta ljudnivån också om nån e intresserad.

Faktiskt förmånligt, jo det vore trevligt!:)
Mät först med originalet, och sedan med den nya, på samma plats och samma varvtal!

Last edited:

ice13

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
Italiensk
Wow, skulle bara uppdatera lite.

Fick nyss mail från Delkevic Ltd:
"I have shipped the following item to you. You should be receiving it shortly."

Det var snabba ryck vill jag säga.

ice13

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
Italiensk
:tummenupp
Idag kom postenoch lämnade ett paket från UK.
Det var från Delkevic !!

Tyvärr så får jag inte tag i db-mätaren förräns nästa vecka, så nån mätning med original blir det inte.
Däremot kommer jag att mäta med den nya dämparen nästa helg.
Nu skall jag ut och montera...

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
:tummenupp
Idag kom postenoch lämnade ett paket från UK.
Det var från Delkevic !!

Tyvärr så får jag inte tag i db-mätaren förräns nästa vecka, så nån mätning med original blir det inte.
Däremot kommer jag att mäta med den nya dämparen nästa helg.
Nu skall jag ut och montera...

skulle sökt tag på nån kompis med db mätare i telefon! De äldre har väl sådana, min förra hade iaf! Sku ju iaf. ha vart riktgivande..!

Jag tror inte att han är riktigt klar än. ;)

hahha :D

prata om plug n' play slip on!

Last edited:

ice13

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
Italiensk
NU.
Nu e jag klar. Nästan plug'n play faktiskt.
Ljudet då ? Jodå, kalas. Synd att man inte hör det själv när man kör bara.
Det blir ju ingen rättvisa åt ljudet på en video, så ni som e intresserade får väl bege er till Älvängen imorrn, då skall jag dit och kolla veteranMotocross.

Kanske slänger upp en video nån gång, dock inte denna helgen, har en del annat att fixa med tyvärr.

Just det ja, passform och finish var det.
Kalas, inga problem alls med montering, fjädrarna passar perfekt, vinkel på rörböjen perfekt, även fästet i fotpinnen(bakre) perfekt.
Nu återstår bara att se hur länge ytfinishen håller också, men det tar vi om 1 år eller så.

Last edited:

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
NU.
Nu e jag klar. Nästan plug'n play faktiskt.
Ljudet då ? Jodå, kalas. Synd att man inte hör det själv när man kör bara.
Det blir ju ingen rättvisa åt ljudet på en video, så ni som e intresserade får väl bege er till Älvängen imorrn, då skall jag dit och kolla veteranMotocross.

Kanske slänger upp en video nån gång, dock inte denna helgen, har en del annat att fixa med tyvärr.

Just det ja, passform och finish var det.
Kalas, inga problem alls med montering, fjädrarna passar perfekt, vinkel på rörböjen perfekt, även fästet i fotpinnen(bakre) perfekt.
Nu återstår bara att se hur länge ytfinishen håller också, men det tar vi om 1 år eller så.

Låter bra! Ska nog rekommendera, har en vän med äldre R6 som nog inte så gärna pröjsar alltför mycket på slipon.
Men vad menar du med att hör det själv?:S Förstår inte alls vad du menar... Menar du att ljudet är detsamma som med original när du kör?:confused::va

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC