Knäcka en mytoman!

Ambience

Ny medlem
Gick med
9 May 2008
Hoj
KTM 660 smc
Tja
Vi har sedan ungefär 8 månader haft en lärling på mitt jobb.
I början verkade han helt okej, en kille som vart med om mycket och kunde mycket helt enkelt.
Men efter ett tag så började hans historier bli lite överdrivna och man började ana misstankar.
Dagen efter han hade fått syn på min hoj utanför jobbet så började han snacka om att han haft MC-körkort sen han var 16 och att han skulle köpa en R1 redan helgen därpå. Innan dess hade han inte pipit ett ljud om motorcyklar.
Denna motorcykel har han nu haft enligt honom hela våren men han har aldrig kört den till jobbet, (det var därför han köpte den, att använda som pendlarhoj).
Nu har vi ju börjat pressa han lite nu när de är så fint väder att han ska köra å han lovade att han skulle komma nån gång i slutet av veckan med den.
Idag så stack han hem tidigt för han hade en spekulant på hojen så han troligtvis skulle sälja den.
Nu till min fråga, går de på något sätt att ta reda på saker om denna person, typ att han äger mc tex. Har ju inget reg nummer eller hans personnummer.
Går de å ringa VV iaf å få ut uppgifter.
Se detta som en rolig uppgift att ägna er åt ikväll :banana

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Hehe, varit med om liknande saker.

Var hans dyra custom inte inlåst i ett garage han själv inte hade nyckel till (huh?) så var den på lackering eller på någon bromsbänk/trim-firma... möjligheterna för varför man inte kunde få se den var oändliga :D

Ambience

Ny medlem
Gick med
9 May 2008
Hoj
KTM 660 smc
Inte vara elak nu. Ynglingen är nog olyckligt förälskad i hojkillen på sitt jobb och gör så gott han kan för att få din uppmärksamhet :D
haha ja denna yngling är över 30 år och jag är 21, låter lite läskigt tycker jag :va de börjar bli rätt skoj på jobbet iaf,
för han har ju precis köpt en lägenhet på kanarieöarna, köpt en till hoj, knäcka extra som programerare och har ett heltids snickariföretag med 3 anställda "vid sidan om"
Verkar som han får gå i slutet av augusti så de vore lite kul å trycka dit han innan dess :D

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
haha ja denna yngling är över 30 år och jag är 21, låter lite läskigt tycker jag :va de börjar bli rätt skoj på jobbet iaf,
för han har ju precis köpt en lägenhet på kanarieöarna, köpt en till hoj, knäcka extra som programerare och har ett heltids snickariföretag med 3 anställda "vid sidan om"
Verkar som han får gå i slutet av augusti så de vore lite kul å trycka dit han innan dess :D

Över trettio och lärling :näsblod

Jopp, det låter onekligen som en full blown mytoman :D

Last edited:

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Vi har en här på jobbet med :näsblod
Han kommer för sent titt som tätt, men bortförklaringen som tog alla pris var när han hävdade att när han var på väg till jobbet, stannade han vid ett rödljus.
Då hade det helt plötsligt kommit en kille på cykel, som lagt sig under fronten på bilen (SUV) och snott oljepluggen..........:dummer:3freak

Det var bara ett i raden av alla mysko bortförlklaringar han haft.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Äh, om han är en mytoman så komemr du aldrig att kunna knäcka honom. Han lever i sin lilla fantasivärld och tror att den är verkligheten. Chansen att han ska förstå hur löjlig han låter och sluta fabulera än närmast noll.

V4N

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2008
Hoj
1997 HONDA CBR1100XX
Inte vara elak nu. Ynglingen är nog olyckligt förälskad i hojkillen på sitt jobb och gör så gott han kan för att få din uppmärksamhet :D

japp instämmer!
Han vill nog bara sitta på tanken..bli hållen om midjan medan han skriker 'im the king of the world' :krama

Ne men ärligen....för o återgå till att avslöja snubben...
Kan man inte bara åka hem till snubben med sin hoj...ringa när man står utanför och be snällt om en hojrunda ihop ?
sen kan väl transportstyrelsen lämna info sålänge man har en 'jag tänkte köpa en hoj och vill inte bli blåst' historia..för o se ifall snubben ens äger en hoj...
eller varför inte lägga ett bud på hojen nu när han ska sälja den....

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Äh, om han är en mytoman så komemr du aldrig att kunna knäcka honom. Han lever i sin lilla fantasivärld och tror att den är verkligheten. Chansen att han ska förstå hur löjlig han låter och sluta fabulera än närmast noll.

Exakt, finns ju några på forumet. Underhållnande i rimliga doser, att ha någon nära på sig däremot...

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Ne men ärligen....för o återgå till att avslöja snubben...
Kan man inte bara åka hem till snubben med sin hoj...ringa när man står utanför och be snällt om en hojrunda ihop ?
Då har han just sålt den. Och köpt en gyllene Whopper för vad han tjänade på den. Sedan knyckte någon förortsunge med sjutton patronbälten kring handlederna den gyllene Whoppern och åt upp det mitt framför honom. Han provade att snitta upp halsen på förortsungen för att få tillbaka sin gyllene Whopper. Men ungen dog innan han hann hosta upp den. Så han köpte istället en vanlig Whopper på Burger King och åt ut den själv innan någon hann komma och knycka den för honom.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Är det en fullfjädrad mytoman så kommer han inte ge sig oavsett vad du än säger till honom eller om du lyckas avslöja honom på plats.
Är det en lite mer "normal" mytoman så kommer han bara skämmas och hata dig för alltid antagligen.
Låt han hållas, de är ju ändå rätt så roliga att lyssna på de små liven :D
Har två kompisar som har en liten släng av mytomani över sig men de brukar inte ljuga så mycket för mig sedan några år tillbaka då jag "avslöjade" dem. Men det är alltid kul att lyssna på en konversation när en 3:e part är med, då kan man se deras flackande blickar när de undrar om jag ska avslöja dem eller ej...

edge

Exilmas
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2004, Honda CBR 900
ojojoj .... hade en granne som var mytoman.

Han hade varit militärpolis, nästan ninja osv osv. Samtidigt var han redigt dålig med hygien och städning vilket resulterade i att han en gång hade makaroner som låg i vasken och möglade och flugorna vart besvärliga, jo vad gör snubben: Han låser dörren till köket, tejpar igen springorna. Till folk som undrade varför, så sa han att han hade en hembrännare där samt en ak5:a.

När han fått pengar från socialen så brände han alla pengar på i hans ögon coola prylar, typ en riktigt fin kompositpilbåge och resten på systembolaget. Mat hade han 1-1 ½ vecka, sen fick han snatta och käka makaroner.
Nästa månad köpte han en iller. Den levde ju inte länge i smutsen.
En annan månad 2 olika jäkla ormar, inte heller långlivade.
Osv osv .....

Tommy.exe

Guest
Det där låter som Jonas H-nånting?
E*
Nej S.. sjösten typ

E2*

Om det är han har jag några till. Han var sniper i kosovo. Och åkte i en stridsvagn när den blev beskjuten så att den exploderade, kvar var bara golvet typ, och stolen HAN satt i. Hans polares kroppsdelar hade han i knät.
Han fick såklart inte en skråma.

Saken var att PÅ RIKTIGT så var han med i hemvärnet :hihi

Last edited:

Insane87

SuperRetard
Gick med
7 Sep 2008
Hoj
Ktm 625 -03
Haha..hade en snubbe i högstadiet,som var lite "speciell"... Han berättade hur han hade spelat 200db hemma i vardagsrummet,sen hade han fått skicka sin sterio-anläggning till danmark för att alla rutor sprack..sen hade han en yamaha dt50 som han hade skicka till U.S.A för att det fanns inga delar till den i Sverige... Och han övningskörde på en Suzuki Busa när han var 16år... Dem grejerna jag minns på rakarm...mycket speciell människa som hade upplevt en hel del...

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Är det en fullfjädrad mytoman så kommer han inte ge sig oavsett vad du än säger till honom eller om du lyckas avslöja honom på plats.
Är det en lite mer "normal" mytoman så kommer han bara skämmas och hata dig för alltid antagligen.
Låt han hållas, de är ju ändå rätt så roliga att lyssna på de små liven :D
Har två kompisar som har en liten släng av mytomani över sig men de brukar inte ljuga så mycket för mig sedan några år tillbaka då jag "avslöjade" dem. Men det är alltid kul att lyssna på en konversation när en 3:e part är med, då kan man se deras flackande blickar när de undrar om jag ska avslöja dem eller ej...

Något som är farligt imo är mytomaner med sunt förnuft och en gnutta kunskap.
Då vet man aldrig om det är sant eller inte, med tanke på att de sällan överdriver särskilt mycket. Men tillräckligt för att ställa till problem.

Dominator-Rocks

Guest
Mytomaner förgyller fikarasterna ju, låt honom vara. :tummenupp

Hade 2st på mitt förra arbete...

Nämner några ljug som jag kommer ihåg..

Klappat ett rådjur åkandes på sin Suzuki K50.

En grävling kom och sprang i mellan cylindern och framskärmen och slog av tändhatten på Suzukin.

Hemligt bankkonto med löjligt bra förmåner.

Egen sjö egna jaktmarker.. (Var en damm och en lite större trädgård)

Trådlös 230v till motorvärmaren.

Haft sex väldigt många gånger med dom fagraste damerna man kan tänka sig.

Söner som var var på elitnivå i dom flesta idrotter.

Polisen som stannade honom på sin trimmade Suzuki men släppte honom eftersom han skyllde på att den var orginal/oskruvad så dom satte åt återförsäljaren istället.

Läxat upp sin chef xx antal gr.

Man skulle kunna skriva en hel bok, synd att man inte gjorde det :huvet

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning