Nu ska alla gazzrundor bli dokumenterade!

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Hittade ett litet program till min telefon med GPS som gör att jag kan "spela in" hela rundan och ta upp den på Google maps eller Google Earth.
Man han oxå få ut hastigheter och tider .....:tummenupp

Körde hem från jobb ......

Bifogat

• karta.jpg
    karta.jpg
    125.2 KB · Visningar: 286
Helsingborg till Staff ...... Givetvis en fiktiv bild eftersom man bara får köra 110km/h på motorvägen :tungan

Bifogat

• 1.png
    1.png
    9.6 KB · Visningar: 305
Dokumentera inte för mycket. Det kanske inte är någon fördel om någon råker ut för en olycka.

Last edited:
Jag skäms över att säga att jag jobbar med data men hur tusan fick du ut google map och bilden med grafen? :död

Man laddar upp .kml filen på en server och skriver in adressen i sökfältet på google maps. Easy peasy:tummenupp

Aha!

Dock får jag bara ut altitudegrafen inte hastighet, men det spelar ju ingen roll man vet ju vad som stod på hastighetsskylten :rolleyes:

Last edited:
Det är mer en laptimer (använder det oxå på bana) än att spela in när man kör vanliga gazzrundor, men det går säkert att använda till det oxå.

Man kan ju skapa/spela in egna "banor", och en bana måste inte sluta där den börjar.
Fungerar alltså även till detta ändamål :)
Som du säkert vet så går det även att analysera i efterhand på en mängd sätt. Både i telefonen och datorn. Exportera till Google Earth mm går även det utmärkt :tummenupp

Hasigheten får man från loggfilen i programmet i html format.
Min väg hem från jobb. Buss & Cykel

http://wheelie.se/rundor/buss.html

Bränna 692 kalorier på att åka buss? Tror jag ska börja åka kommunalt! :D

Last edited:
Har testat ett av programmen och det är gpsX. Ska testa mig fram för att hitta det som passar mig bäst. MEN.....hur fäster ni era telefoner på hojen?:confused: GpsX kräver 3 sateliter för att fungera och jag hade telefonen i innerfickan men då tappade den signalen så det blev inte mkt av det.:huvet

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti