Mesar som kör på gränsen på gata!

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Charcoal stream
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
Tänkte på den senaste debatten, svt granskning och allt...

Är det inte egentligen bara mesar som inte vågor gasa på riktigt som debatten handlar om?

Vad är svårast? Att ladda på en 70-väg eller utmana sig själv på en race eller bandag med risken att faktiskt möta lite motstånd och bli omkörd.

Som jag ser det så är det bara posörer och folk som är rädda om däckkanterna som kör "fort" på allmän väg.

Håller ni med?
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Klart det är tufft att vara lite "outlaw". :)

Själv tycker jag bara det blir nervöst att köra för fort på allmän väg. Vad som helst kan ju hoppa ut framför dig på vägen, bättre att stressa av lite och njuta av naturen. :tummenupp

Kanske jag borde uppsöka något custom-forum istället med mina avvikande värderingar?
 
Last edited:

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Sedan är ju ena personens uppfattning av att köra på gränsen kanske en söndagsutflykt till parken för en picknic för en annan person.....

Bara för att någon kör på eller över din gräns betyder det inte att han tycker det går fort.

Henrik
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Eftersom nästan alla på SH är gatåkare så är ju risken överhängande att detta kommer att spåra ur..........
 

N/A

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2008
Ort
+468
Hoj
SP-1
Själv klarar jag inte en sub-5 tid på bulten.
Måste med andra ord vara mesigare än mesarna eller?
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Gsxr 1000 K6
:bamsementalitet

:tummenupp

Karlstad-Karlskoga 6,73mil

Sthlm-karlskoga 24,3mil

Sthlm-Sviestad 19,7mil

Förstår du lite mer nu?

Varför köper inte folk i norra sverige "import-sprit" utan bränner hemma?

Varför ser jag fler stora band än om jag bodde hemma i dalarna?

LÄTTILLGÄNGLIGHET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Edit: Jag och polarna är inte trötta på bulten men det börjar gå lite för fort för att det ska vara "säkert"!
Vi skulle hemskt gärna åka bana 3-5 ggr i månaden men det funkar inte(ekonomiskt/tidsmässigt) då närmsta bana är 20mil bort! Detta skulle eliminera det mesta av vår gatåkning bortsett från ngn onsdagskörning!
 
Last edited:

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Eftersom nästan alla på SH är gatåkare så är ju risken överhängande att detta kommer att spåra ur..........

nähä :D


popcorn.gif
 
Last edited:

Langis

Asfaltsget
Gick med
18 Aug 2008
Ort
Huddinge, snättringe
Hoj
Bandit 1250 och en kinky
Mina kanter på däcken är oftast slitnare än mitten men nu har jag fattat att man måste köra mer lungt i starterna, det spinner loss som fan när jag gasar och jag hinner inte köra slut på sidorna.

Hmm kanske lite mer kurvor för att jämna ut det hela, men det är fan så kul att bränna loss på ettan och tvåan det slirar så skönt vid röljusen!

Jag menar att kanterna är dålit slitna!

Fan jag vet inte vad jag menar egentligen, men bakdäcket blir mer utslitet på mitten fort, det är det jag menar
 
Last edited:

SoLdIeR_boy

push it to the limit
Gick med
25 Aug 2007
Ort
sthlm
Hoj
Långsam men underbar
Vad är svårast? Att ladda på en 70-väg eller utmana sig själv på en race eller bandag med risken att faktiskt möta lite motstånd och bli omkörd.
Ja vad är mesigast? köra fullt på bana där det inte finns mycket att vara uppmärksam på? eller utmana sig själv i trafiken med massor av hinder.. man vet aldrig vad som dyker upp:tummenupp
Så mesen än nog den som är för rädd för att köra gata:arsele :krama







(((((((IRonISKt INläGG))))))
 
Last edited:

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Mina kanter på däcken är oftast slitnare än mitten men nu har jag fattat att man måste köra mer lungt i starterna, det spinner loss som fan när jag gasar och jag hinner inte köra slut på sidorna.

Hmm kanske lite mer kurvor för att jämna ut det hela, men det är fan så kul att bränna loss på ettan och tvåan det slirar så skönt vid röljusen!

Jag menar att kanterna är dålit slitna!

Fan jag vet inte vad jag menar egentligen, men bakdäcket blir mer utslitet på mitten fort, det är det jag menar

En och annan :öl kanske? ;)

Henrik
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top