Otur eller tur.....

bordsvatten

GubbaHoj..
Gick med
16 Jul 2007
Hoj
såld och/eller kraschad.. BMW 1250 GS Adventure
Är ute o åker och Kommer ifatt en lätt lastbil precis innan en liten ort och farten går ner ganska mycket. efter ett tag kommer vi ut på 90 väg och lastbilen gasar på. jag märker att kapellet på flaket inte är fastspänt med alla gummistroppar men tänke inte mer på de.. 500 meter senare kommer en tom säck flygandes från flaket!! Jag reagerar genom att försöka "ducka åt sidan". Säcken fastnar på mitt högra handtag och bromshandtaget på något sätt .ska precis försöka ta bort den när den helt plötsligt släpper på något sätt och bara bromsar och hojen tvärnitar o går upp på framhjulet, en ofrivillig stoppie är inte så lustigt i ca 110-120 blås. Och så hög och snabb stoppie gjorde jag inte ens med motarden.. framhjulet wobblar som faaaiin en låång bit.. (blir ju snabbt lite sträcka i den farten)..hänger så mycket bakåt jag kan o tänker att nu gör de ONT!!!!! till slut landar bakhjulet på marken och jag lyckas lossa säcken som fastnar på fotbromsen och bränner fast på avgasröret och fastnar in mellan bromsklossarna och bromsskivan.......

frågan är: hade jag tur som klarade mig oskadd ELLER hade jag otur som kom bakom just DEN bilen just DÅ som hade glömt att spänna fast kapellet JUST DEN gången så att en säck just DÅ den kilometern jag låg efter blåste upp så att den träffade MIN HOJ just på bromshandtaget och de blev som de blev??.......

ja att man ska räkna med oförutsedda situationer visste man ju men de här är ju löjligt....

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag absolut hatar att ligga efter bilar med släp eller flakbilar, det kommer alltid någon skit studsandes av i något gupp.

Eller bilar med cyklar på cykelhållare...
Har folk inga jävla spännremmar nuförtiden?

ÅAS hatar jag att ligga bakom allt.

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Du hade så kallad " Tur i oturen!". Låter helt osannolikt, men vad som helst kan ju hända :) Hade jag vart du hade jag vart väldigt glad!:Bugar
En gång mötte jag en fotölj mitt i högerfilen på e4:an. Jag kände mig förvånad och glad över att ingen låg till vänster om mig.

SheDevil79

Time Out
Gick med
15 Nov 2008
Hoj
FZ8-N 2011 Yamaha så klart.....
Du hade tur i oturen....
Skönt att du klarade hålla hojen på vägen, det kunde slutat riktigt illa:tummenupp

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
ZX-10R 2011
låter som du hade en jävla tur.. hade ju kunna gått skitilla.. fick du nr:t på den jäveln så sätt dit han..!!!!!

bordsvatten

GubbaHoj..
Gick med
16 Jul 2007
Hoj
såld och/eller kraschad.. BMW 1250 GS Adventure
Jiiises...vilken story....

Va sa killen i lastbilen efteråt??

Tog ett tag att komma ifatt honom efter att jag fick rensa bromsok o ljuddämpare från bränd säck men sen sa han - OJ hade jag ingen aning om........ vilket jävla svar sa jag, se för fan till att spänna stropparna.....

Du hade så kallad " Tur i oturen!". Låter helt osannolikt, men vad som helst kan ju hända :) Hade jag vart du hade jag vart väldigt glad!:Bugar
En gång mötte jag en fotölj mitt i högerfilen på e4:an. Jag kände mig förvånad och glad över att ingen låg till vänster om mig.

jag är glad... kom ju billigt undan mot vad som kunde hänt..

låter som du hade en jävla tur.. hade ju kunna gått skitilla.. fick du nr:t på den jäveln så sätt dit han..!!!!!

Tänkte inte ens på att sätta dit han.. hade aldrig hållt då de måste finnas bevis på att säcken kom från han.....hände med en stor sten från en lastbil som landade på min huv på bilen en gång och försbolaget sa att de va så som gällde..

Last edited:

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
ZX-10R 2011
Du såg väl med dina egna ögon att den kom från hans bil eller?. fanns det några andra bilar där som slänge ut säcken?. stod det nån vid sidan av vägen och slängde den på dig?..

Gå vidare med detta tycker jag iaf.. är grovt i min mening när man inte säkrar lasten..

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Hoj
Suzuki RMZ 450
Frågan är varför stannade du inte bilen som låg framför och gjorde en polis anmälan.

Är detta okej för oss hoj åkare efter all skit vi i får ta !!
Jag hade tvärnitat framför helvetet och sagt ett par väl valda ord till honom.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det är vårdslöshet i trafik/framkallande av fara att tappa last, så han hade tappat även körkortet om du hade anmält.

Kneedrag

Guest
Tog ett tag att komma ifatt honom efter att jag fick rensa bromsok o ljuddämpare från bränd säck men sen sa han - OJ hade jag ingen aning om........ vilket jävla svar sa jag, se för fan till att spänna stropparna.....

jag är glad... kom ju billigt undan mot vad som kunde hänt..

Tänkte inte ens på att sätta dit han.. hade aldrig hållt då de måste finnas bevis på att säcken kom från han.....hände med en stor sten från en lastbil som landade på min huv på bilen en gång och försbolaget sa att de va så som gällde..

Tur i oturen skulle jag vilja säga

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Usch, verkligen hatar sådana som inte säkrar sin last.

Kan villigt erkänna att jag gladeligen överskrider hastighetsbegränsningen för att köra om allt annat än vanliga personbilar, antingen är de stora så de skymmer det som är vitalt att se eller så är de dåligt säkrade eller nåt annat "skoj".

mustafas_inn

Sedighi
Gick med
17 Jan 2006
Hoj
1098 i framtiden
en tjej kompis köpte till mig en bok som heter " slumpen är ingen tillfällighet"

kansek du ska ta o läsa

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Usch, verkligen hatar sådana som inte säkrar sin last.

Längs vägen in till jobbet ligger stadens returcentral. Av någon anledning tycks alla som skall slänga skräp på ett sådant ställe vara genetiskt inkapabla att på ett säkert sätt framför eller lasta ett fordon.

Man har lärt sig att se upp som fan vid utfarten, för de kommer ut med sina släp och ser sig inte för. Det ligger all möjlig jävla skit längs vägen. Ris är det varenda dag, men allt möjligt mer intressant också. Häromdagen stog några idioter en bit bakom sin 740 och släpkärra och föste ihop resterna av en WC när jaq kom förbi på hojen. Stor tumme ner till dem!

Att använda blinkers förekommer inte hos de som skall in där (iofs ett generellt problem i hela byn), och att fatta att de inte med sina släp skall dra in på den slingriga och tighta förbjudna genomfarten förbi min arbetsplats tycks också vara duktigt svårt.

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Men för helvete. Tänk om alla som blivit livrädda, förbannade eller fått bajssmak i munnen av alla oss som kör som idioter i trafiken på MC hade försökt gå vidare med det?
Ge och ta för fan. Dessutom blir jag nyfiken på hur nära bakom du låg lastbilen. Tre sekunder?

Benjamin

Ödmjukast
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX1300BK -08

Ska visst hålla. Har du haft kostnader för åtgärderna på din hoj så ska du kunna få ersättning från bilens trafikförsäkring.

Antingen har det funnits andra omständigheter i fallet med stenen från lastbilen, eller så är handläggaren som du pratat med på ditt försäkringsbolag en pajas som inte kan sitt jobb.

Och grattis förresten till din enorma tur i oturen!

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati