Bilder: Triumph Speed3

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Testade lite med en synenrligen vacker Speed3 med blandat resultat. Lite smakprov:

Tomasbron4a.jpg

Tomasbron5a.jpg

Tomasbron1a.jpg

Tomasbron2a.jpg

Tomasbron10a.jpg

Tomasbron7a.jpg

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Nice bilder! Tompis ögonsten kräver handljusmätare så jävligt som den glänser och glittrar varje gång man träffar på gubben :tummenupp

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Bra bilder, schysst miljö för foto, är det grundskolan i Rågsved eller? :D

Hade dock behövts en fuck-you-burnout på några av bilderna för att få den rätta känslan i miljön, lite som Michael Jacksons "Thriller". Nu blev det lite tamt.

Men att få Tomp@ till det är ju som att be honom kasta grus på tanken... :hihi

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Tyckte bilderna var skitbra... tack Oljekyld! Hojen gör sig bra på bilderna men fan inte modellen. Bilden där jag står med foten i marken var rätt rolig, man blev liksom lite skev och magen vart väldigt framträdande... men det är väl sån man är... skev och tjock! :D

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Tyst! Sa precis till Shooter igår att det var länge sen man hörde från dig... ångrar det uttalandet bittert just nu! :D

hehe, I'm back från urskogen!

Oljekyld, hur fick du till det där breda ljuset? bouncer eller skärm? är det två källor? det var fint :tummenupp

xXCharlz

Hjärnan gick i konkurs
Gick med
5 Dec 2006
Hoj
Letar motard. Xr 600R motard -90 såld, Triumph speed triple -05 klotad och såld. Honda SBB -98 såld. Suzuki gsx 400e -82 såld.
Väldigt vacker hoj det där. :tummenupp
bilderna va suveräna!! tur att du behöll hjälmen på Tomp@. :näsblod

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Najs pics,,,men är lite tveksam till skevheten som blir med den gluggen., vet inte om det är coolt eller ej.
Kolla bild 4 , bakhjulet pekar åt ett håll, framhjulet åt andra,hmm.
För övrigt superb kvalite. :)

Edit: Vad är det för optik?

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Skevt är kul :D Ibland kan det bli lite mycket dock, måste nog börja använda en annan optik också för att få lite variation. Har tre olika ljuskällor på de här bilderna, inga boxar eller bouncers. Har inte riktigt klurat ut bästa sättet att ljussätta den miljön så det är tur att man får öva. Kör med en Sigma EX 10-20 här men ska variera mig med en Sigma EX 18-50 som annars mest används i studion. Och nä, vi är inte i Rågsved ;)

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Ahh,,så det är 10-20 :an . den har jag vart lite spec på. Men de har ju kommit med en ny nu med fast bländare. Blir det inte den så lär väl beg priserna gå ner på den gamla :)

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
10-20 som jag har är jag väldigt nöjd med faktiskt. Har provat Canons motsvarighet en del och tycker inte att bilderna blir bättre med den trots att den är dubbelt så dyr. Troligen är Canons bättre vid extremt liten bländare och troligen bättre skärpa i ytterkanterna, men sålänge man inte kör fullformatskamera tror jag inte man märker det. Sigmas 18-50/2,8 som jag har är riktigt bra, samma sak där i jämförelsen med Canons 18-55/2,8.

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Såld!
10-20 som jag har är jag väldigt nöjd med faktiskt. Har provat Canons motsvarighet en del och tycker inte att bilderna blir bättre med den trots att den är dubbelt så dyr. Troligen är Canons bättre vid extremt liten bländare och troligen bättre skärpa i ytterkanterna, men sålänge man inte kör fullformatskamera tror jag inte man märker det. Sigmas 18-50/2,8 som jag har är riktigt bra, samma sak där i jämförelsen med Canons 18-55/2,8.

10-20 är bra om man vill ha mycket vidvinkel men Tamron 17-50 är att rekommendera som "budget" lins vid sidan av Canon 16-35.

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Har dock hört att Sigmas 18-50 2,8 skall vara den mest prisvärdaste/skarpaste.
Men som allt annat, så kan ju tester o fakta variera. :)

Edit: sorry för OT , dock ej OT för nördar :tungan

Last edited:

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Supernajs, och jag gillar "skevheten".

Nu skall jag genast photoshoppa bort tom@s från denna vackra motorcykel

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln