Träningsrapport 090825 eller "positivt tänkande"

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Den här blir något kortare, för jag har inte sovit så mycket den här veckan.

Tisdagen började i vanlig ordning med arbete. Jag hann eventuellt kanske med lite sporthojsurfande också, men det var ingen upplyftande läsning för det stod att det inte fanns någon träningsansvarig. Större delen av förmiddagen gick alltså åt till att F5-a LMS-sajten för att se om det dök upp någon som kunde hålla i't.

Sege dök upp, men jag märkte det knappt i mitt ivriga tryckande på F5. Jag fräste åt honom att börja lasta så länge. Plötsligt dök Pälle upp i listan så mitt finger äntligen fick vila litet. Jag släppte allt arbetsrelaterat och lastade allt inte sege hade lastat, vilket väl var ungefär det mesta.

Jag var tvungen att dyka upp på LMS kansli före kvart i fyra, så det blev något högre marschfart i räserbussen den här veckan. Inga bananstopp hanns med till seges förtret. Strax före Nyköping mötte vi poliser, så jag omvärderade marschfarten en smula för att inte göra en sege, dvs bli av med körkortet. Några arbetare drog ner snittet ytterligare då de asfalterade E4-an. Hur i HELVETET tänkte dom när dom asfalterar på en tisdag? Jag måste förbi och fram. 30 på E4 är inte det minsta acceptabelt.

15.44 sladdade jag in framför LMS kansli. Jag stegade in och där var hela styrkan uppradad inför min ankomst. Alla en. Som tur var hade han full koll på mitt ärende och löste mitt medlemskap snabbt och elegant. Han höll nästan på att blåsa sig själv på femti spänn, men jag påpekade det för LMS är världens bästa klubb och värda alla femtilappar de kan få.

Med medlemskapet löst korsade vi banan och åkte in i depån. Föreställ er besvikelsen när MagnusK och Jocke K (no relation) dök upp precis efteråt. Där rök alla chanser att framstå som ens nånting i närheten av snabb. Det kan väl hända att chanserna rök redan när jag föddes, men det låtsas jag inte om. Mah-tin gjorde ett uppträdande på Sviestad även denna dag, men han kör som sagt diesel med jättemotor (600, alltså) så han är inget hot. Han föraktar oss tvåtaktianer innerst inne men döljer det ganska bra. Hans däckvärmare pajade också. Vad är det för fel på alla andra utom mig?

Allt blev lite fördröjt, men däcken blir sjukt varma och fina av långvarigt däckvärmande. Idag skulle det åkas FORT. Eller nåt i stil med ganska så fort iaf. När det var dags för pass ett fick sege inte igång sin hoj. Igen. Han sprang runt med diverse gästartister ivrigt puttande, men det hjälpte inte. Jag fejkade medkänsla och hjälpsamhet igen och puttade på och se då startade den direkt. Att man ska behöva göra allt.

Sen åkte vi ut. Jag dominerade sege totalt och körde faktiskt nästan två sekunder fortare än vad det gick förra veckan. Hurra, jag är fan bäst!
Sege såg jag inte till, men jag antar att han var där bakom nånstans.

I pass två skulle vi köra ikapp. Jag åkte ut bakom sege och fyyy faaan vad sakta hans hoj gick. Jag minns inte var och när jag körde om, förmodligen för att jag förblindades av lycka och känsla av fullkomlighet. Efter ett par varv såg jag en bekant ryggtavla. Jag var på väg att VARVA sege. Av nån anledning (oförmåga, antagligen) valde han escapen istället för nya sektionen. Jag ville ju gärna köra ifrån honom igen, så jag tog också till escapen. Jag stannade bredvid för att direkt mötas av ursäkter som haglade vilt. "Jag tror inte mina portar öppnar" skrek han. Jag tror väl iofs att det är trottlarna som inte öppnar och felet sitter i sadeln. "Äh, nu kör vi" skrek jag tillbaka och gjorde en start som inte var av denna värld. Jag hörde att han också startade, men jag såg inget för han hamnade så in i helvete långt bakom.

Efter passet stod sege i depån redan när jag kom in. Han hade rivit halva hojen och stirrade på voltmeter, avgasportvajerhjul och lite annat smått och gott. Jag erbjöd honom ett batteri jag hade i min låda. Lådan märkt "miljöfarligt avfall. batteri", men jag tror inte att han hann läsa den texten. Eftersom vi blev så ivriga att testa så åkte vi nu ut i den allra långsammaste gruppen. Vi brukar åka i den som heter "mellan". Inte för att det beskriver den hisnande fart med vilken vi far fram, men för att det skulle sticka i ögonen om vi dominerade totalt i snabba gruppen. Jorå, så är det.

Seges hoj funkade fortfarande inte. Han mekade lite till och blev mer arg. I ett anfall av medkänsla erbjöd jag honom min hoj. Jag tänkte att han skulle få känna på vilken välpreparerad raket det ändå är. Imponerad blev han, minst sagt! När han kom in så kunde han inte sluta prata om hur bra den gick. Som om jag inte redan visste det. Att jag inte kör fortare beror på att jag mörkar storformen såhär innan rejset.

Eftersom jag gillar att höra hur bra mina saker är så fick han låna den ett pass till. Jag är lite osäker på om det var ett bra val, för han körde nästan lika fort som jag på den. Det skiljde 0,18 sekunder på våra bästa varvtider. Som tur är är jag något jämnare, men det kompenserar den jäveln med att helt sakna spärrar när det verkligen gäller. Jag darrar lite, men visar det inte.

Nu ska vi meka isär hans hoj fullkomligt och försöka locka fram likartad prestanda ur den. Inte jättekul, men nödvändigt för att han inte ska bli deppig och emo-skära sig.

Det blir hårt i helgen. Fo' damn sho'. Var där eller var fyrkantig.

Ja, vi ses då.

Macco

Vilsen
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
GSXR750 -07, CX500 -80 och RD125-74
Nu är min best i ordning med lagad kylanläggning och alla förankringsposter där de ska vara. Jag har låtit bli att göra så mycket åt det kosmetiska för att den inte ska se så snabb ut och därmed få en god ursäkt ifall jag nu mot all förmodan skulle bli frånkörd av de andra SV förarna... de asen körde 1.04 tider senaste träningen!:brinnerup
Jaja, bussen börjar bli färdigpackad, åker till sviestad imorgon, inte för att träna då jag absolut inte behöver det utan mest för att sprida kärlek och värme, men när jag ändå är på plats kanske jag åker en runda för att titta på omgivningarna :rolleyes:

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Fick se lite bilder på seges kolvar, de var väl inkörda. Har lite putsduk jag kan plocka med. :näsblod

Kan få med mig ett par extra kolvar om det behövs?

Nu är min best i ordning med lagad kylanläggning och alla förankringsposter där de ska vara. Jag har låtit bli att göra så mycket åt det kosmetiska för att den inte ska se så snabb ut och därmed få en god ursäkt ifall jag nu mot all förmodan skulle bli frånkörd av de andra SV förarna... de asen körde 1.04 tider senaste träningen!:brinnerup
Jaja, bussen börjar bli färdigpackad, åker till sviestad imorgon, inte för att träna då jag absolut inte behöver det utan mest för att sprida kärlek och värme, men när jag ändå är på plats kanske jag åker en runda för att titta på omgivningarna :rolleyes:

Vi tog fram de hemliga spårvalen när du inte var med eller iallafall Jocke tror det var den röda baracken som drog, snabbt gick det. :tungan

Dra ihop tälten nu på fredagsmorgonen så det blir en Sp avdelning :)

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
:rofl

Teddy och jag försäsongstestar imorgon. Nervöst och ångest i bakluckan på skåpbilen. Det ser ut som en sjaskig bordell med racingpatina - finnes det?

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Detta är KUL! Tack för ett sunt hojintresse i mängden av stollar som åker hoj av alla möjliga bisarra anledningar.

Lycka till i helgen, hoppas komma o heja på!

/Lasse

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Detta är KUL! Tack för ett sunt hojintresse i mängden av stollar som åker hoj av alla möjliga bisarra anledningar.

Lycka till i helgen, hoppas komma o heja på!

/Lasse

I'm only in it for the pussy.

För övrigt gjorde mekandet nog succé, varmkörningen 23.00 borde ha gjort de boende omkring alldeles överlyckliga.

Vi skiter i fredagsträningen, det kändes mer värt att få hojen att funka bra.
Plus att man ju faktiskt måste sova lite mellan motorcykelorgierna, va.

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
I'm only in it for the pussy.

För övrigt gjorde mekandet nog succé, varmkörningen 23.00 borde ha gjort de boende omkring alldeles överlyckliga.

Vi skiter i fredagsträningen, det kändes mer värt att få hojen att funka bra.
Plus att man ju faktiskt måste sova lite mellan motorcykelorgierna, va.

How do you remove the pussy repellent and install te pussy magnet on my bike?

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Seges hoj gick verkligen bra, där kan jag klappa mig på axeln. Sen kan jag klappa mig på käften också, för SÅ bra skulle den ju inte gå.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras