Rösta fram bra bostadsområden i Göteborg

Välj max 3 bra bostadsområden i Göteborg!

• Antal röstningar
    0

oskrapt

Ny medlem
Gick med
11 May 2009
Hoj
R1
Wiseguy skapade en tråd för att ta reda på bra bostadsområden i gbg. Denna!

Jag som bor i gbg hade nästan svårt o gå igenom allt o solla. De va nästan ingen som gillade samma område som den andra... hehe Ja kan tänkte mig att de måste va tusen gånger svårare för en som inte kan Göteborg.
De kanske lättare att se de statistiskt sett :tummenupp

Hoppas så många som möjligt röstar och kanske lämnar en kommentar om varför man röstat som man gjort. Någon mer kanske planerar att flytta till gbg o ser denna superbra lathund...:D

display_multimedia.aspx

Jag röstade
Majorna för att det är trevligt folk, hyffsat nära stan och inte så farligt att hitta parkering.

röstade även
Centrum och då föredrar jag nedre Johanneberg för att det ligger underbart till med fin utsikt om man bor i höghus och nära allt men ändå lungt.

Jag röstade på Linné eftersom det är lätt att ta sig överallt!
158:an, E6:an, 40:an, bro bro tunnel till hisingen (om man nu vill dit :D ),
allt är lätt att nå!
Nästan oavsett var köerna är kan man köra runt (om man kan stan).
Det är nära Avenyn. Man kan gå dit har jag hört. (Tänker inte prova)
Linnégatan är trevlig. Många fik och sällan trassel.

Tuve är helrätt för mig. Har bott i Strömmensberg och även Kungälv men hamnade i Tuve igen (uppväxt här). Bra priser på bostadsrätterna och riktigt bra hyror. Inte mer skit här en någon annanstans.

Frågan är ju också om man skall bo i hus eller lägenhet.

Vi bor i Bräcke (villa) med 7 minuter till järntorget eller 15 minuter till liseberg,50m2 garage,pool och 160 m2 hus.

Jag tycker iaf att det är rätt svårslaget.

Frågan är ju också om man skall bo i hus eller lägenhet.

Vi bor i Bräcke (villa) med 7 minuter till järntorget eller 15 minuter till liseberg,50m2 garage,pool och 160 m2 hus.

Jag tycker iaf att det är rätt svårslaget.
Du ska då alltid vara werrst. :5sure :tungan

Btw, OT-bigtime, jag köpte Multiverktyg Bosch Gröna, PMF180E. Bra skit! :tummenupp

Edit (Ontopic): Öster - Härlanda, Munkebäck, Bagaregården rockcxxkkcs!

Jag röstade på Linné eftersom det är lätt att ta sig överallt!
158:an, E6:an, 40:an, bro bro tunnel till hisingen (om man nu vill dit :D ),
allt är lätt att nå!
Nästan oavsett var köerna är kan man köra runt (om man kan stan).
Det är nära Avenyn. Man kan gå dit har jag hört. (Tänker inte prova)
Linnégatan är trevlig. Många fik och sällan trassel.

Man kan gå från Avenyn till Linné, men det rekommenderas inte! Sist jag gjorde det tog det 2.5 timmar och jag var tvungen att spy flera gånger på vägen hem. Inte var vägen rak heller!!

Själv bor jag i Stampen och stormtrivs, nära till det mesta och inget bös, så självfallet röstade jag på Centrum.

Röstade även på Linné och Majorna då det verkar vara härliga områden att bo i.

Röstade på Torslanda pga att jag är uppväxt där, kanske inte så nära till stan, men nära till hav och natur och sveriges bästa skärgård.

Sen så röstade jag på centrum, och skulle vilja ha Eriksberg som alternativ men de kanske är för litet:P

Röstade på Torslanda pga att jag är uppväxt där, kanske inte så nära till stan, men nära till hav och natur och sveriges bästa skärgård.

Sen så röstade jag på centrum, och skulle vilja ha Eriksberg som alternativ men de kanske är för litet:P

Torslanda finns det nått som överträffar det? e med uppväxt där :tummenupp:yoparty

Beror som sagt rätt mycket på vilken typ av boende man letar efter, familj, barn som skall gå i skola etc. Själv uppvuxen i Backa, men tveksamt om jag är så sugen på lägenhet där. Finns dock rätt mycket villaområden, 5 min med bil till Centralen, knappt 10 med buss.

Söker själv hyreslägenhet i närheten av Hjalmar Brantingsplatsen/Vågmästarplatsen/Wiselgren, känns mer centralt än Majorna tex, samt billigare än Heden/Vasa/Linné.

Nedre Johanneberg!! :2cool
Lagom lugnt, 5 min till Avenyn mm!
Nära till E6 osv!
Allt man behöver :D (förutom bra garage :()

Bott i drygt 10 år i majorna, och stormtrivts hela tiden, är väl att priserna på schyssta lägenheter gått upp och att det, tycker jag, börjat bli lite slöddertendenser i vissa delar. Moppefuckon o klottrande ungjävlar.

Fast det är nog inget specifikt för just Majorna kanske. Eller så har det alltid varit så och jag börjar bli gobbajävel. :rolleyes:

Håller ändå ett get-öga i annonserna för hus nånstans utanför stan.

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan