Olyckan i Ljungbyhed

Mogge.

fd.suzukimogge
Gick med
11 Mar 2009
Hoj
Kawa ZX9R
http://hd.se/klippan/2009/09/12/mc-och-bil-krockade-paa-vaeg-13/

Obs,det var inte MCn som kolliderade med bilen,det var bilen som kolliderade med MCn.

Så hände då det som inte ska hända,jag och en kompis var på väg till Ljungbyhed för att möta upp ett annat gäng Mc åkare.Vi tog stora vägen förbi klippan och Dennis körde om några bilar innan forsmöllan och rondellen.Jag körde efter men kom aldrig om sista bilen eftersom han hade börjat gasa på o körde efter Dennis,när jag gick in bakom honom så började han spruta för fullt med spolarvätska ,liksom duttade på den stötvis så att det stänkte bak på mig,,liksom bara för att jävlas.Jävla idiot tänkte jag,och efter rondellen körde jag om honom direkt,Dennis hade stannat vid vägkanten för att vänta in mig och efter att jag hade passerat honom så kom den trilskande bilisten o körde förbi honom igen o tutade för fullt på honom.Dennis körde ut och skulle köra om honom och en bil till som låg framför,o när dennis börjar med omkörningen så börjar bilisten också blinka o gå ut för omkörning men avbryter o går in igen,då kör dennis om honom och när han nästan precis kommit om den framförvarande bilen så ser han ett Djur som e på väg upp i vägkanten och eftersom han hade passagerare på hojen o allt så valde han att bromsa till så att dom inte kolliderade med en hare,räv,grävling eller vad det nu var för djur (vägen var helt fri från mötande trafik).Det som då händer är att den trilskande bilisten hade gått ut bakom Dennis o gasat på så han låg dennis ända uppe i röven bara för att jävlas,givetvis hann inte bilisten bromsa utan körde rakt in i Dennis.Dennis R1a låg mer eller mindre inne i bilens motorrum och han och tjejen flög all världens väg.Den korkade bilisten stiger ur sin bil som nån jävla konstapel o börjar gasta på Dennis hur i helvete han kör o vill ha det direkt till att det är Dennis fel,han bryr sig inte ett skit om att tjejen ligger på marken o skakar och e helt borta,,jävla idiot.Men oavsett vilket så gick det bra i slutändan.Både Dennis o Tjejen har precis fått lämna sjukan.Dennis med brutet nyckelben och tjejen allmänt mörbultad o stel i kroppen.Polisen och räddningspersonal på plats var måttligt roade av bilistens beteende i trafiken kan jag säga .

Last edited:

Satanja

www.facebook.com/rockphotographersatanja
Gick med
8 Jul 2009
Hoj
Moneyeater (R6)
Du får gärna följa upp vad som händer med straff o.s.v
Ska bli intressant o se.
Och tur för biljäveln det inte var jag som var passagerare, jag hade nog haft ett o annat att säga mosshålet... :huvet :mad:

Mange_H

RoH
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Honda CBR954 -03
Jävligt hemskt att läsa om en olycka orsakad av att folk vill jävlas och ge igen i trafiken. Man undrar ju hur det står till när man börjar skälla på skadade personer i en trafikolycka.

Hoppas polisrapport och vittnen gör att den bilisten försvinner från vägarna ett tag.
Hälsa "krya på dig" till dina vänner! Skönt ändå att de inte skadade sig värre.

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Hoj
Er6n -13
Bra att dem klarade sig utan värre skador om man nu kan säga så..
Vad sa polisen om allt? Anmälningar?

Mogge.

fd.suzukimogge
Gick med
11 Mar 2009
Hoj
Kawa ZX9R
Dennis kommer själv till att komma in o berätta mer.Ja hade det inte varit för att man var mer brydd om Dennis o tjejen så vet jag inte vad jag hade gjort med idioten.

LiNiC

Performens
Gick med
30 Mar 2005
Hoj
Ducati S4 monster, Suzuki Gsxr 1000 K4
Vilket jävla as. :mad:, men man förvånas tyvärr inte. :huvet

Tommy.exe

Guest
Sjukt! Man blir så förbannad att orden saknas.

Bilföraren borde ju aldrig mer få se ett körkort.

Jag vill vara med på rättegång eller eventuell "aktion".

Jag vill även se en artikel i tidningen med rubrik i den här stilen: "Bindgalen bilförare anhållen för dråpförsök på motorcyklister" :mad:

Last edited:

Jimmy Hoffa

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
R1 04
Jag har ganska öm axel just nu men ett par rader ska jag passa på att skriva.

Viss är det för jävligt att man beter sig som han gjorde men jag vill inte klanka han för myhcket, har säkert ett dåligt förhållande, trist på jobbet och älskarinnan hans har väl just dumpat han!!!!

Man ska fan inte bete sig på det sättet ändå, det må vara att han har råkat ut för en eller ett par hojåkare som inte betett sig ok men det ger inte han rätten att bete sig som ett svin för det. Jag kan inte säga att han gjorde det avsikligt men det kändes definitivt så och det får framtiden utvisa men man kan bete sig ordentligt när man åsamkat någon skad och definitivt om man inte gjort det avsiktligt.

Själv har man klotat några gånger under sina mc år men fan inte för att man blir påkörd bakifrån under en omkörning, sen att skylla på att jag bromsade för snabbt är ju bara ett tecken på att han inte är ok. Jag bryde mig mest om min polare Sanna som låg vid bilen även om jag kände att axlen inte var riktigt som den skulle för hon låg bara och skaka en meter framför bilen men efter att jag fått upp spännet fick hon luft och kvicknade till så det var säkert inte mer än 10-15 sek hon låg med strypkoppel men jag förstår hennes rädsa när hon kvickande till.

Detta hade ju inte Mr i bilen mycket övers för utan när jag sa att det var något på väg ut på vägen så hade jag ju fel för han hade ju inte sett något och då blev jag förbannad for hur fan skulle han sett det när han inte såg oss!!!

Oavsett om han trodde han var på Tivoli och körde radiobilar eller inte så klantade han sig och jag hoppas bara att polisen gör samma bedömning så att man inte blir dubbelt straffad. Att man har kört för fort det har alla men så var det inte vid denna olyckan och om så hade varit fallet är det bara ytterligare ett bevis på att fanskapet inte höll tillräckligt avstånd.

Det är ingen mening att lägga energi på sådan månniskor utan mina tankar går istället till hans fru som måste stå ut med han alla andra dagar, för mig var det bara 30 minuter och det räcker gott för mig.

Vi får se vad som händer framöver men det ända positiva är ju att det var i slutet på säsongen och framför allt att min passagerare kom så lindrigt undan som hon gjorde.

Drive Safe!!!

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Tråkigt att det gick som det gick, men samtidigt är jag glad att ni inte skadade er värre än ni gjorde... det kunde som sagt slutat mycket värre.

Krya på dig & hälsa tjejen :tummenupp

hade varit intressant & veta vem denna person e, Namn, ålder, bil & vart han bor

Mvh Henrik

Naderi

Boys just wanna have fun.
Gick med
3 Aug 2007
Hoj
Suzuki GS500E (Såld), Suzuki GSXR 750 -98 (Såld), Yamaha R1 -05 (Såld), Suzuki GSXR 750 -90 Streetfighter, GSXR 750 -04, GSXR 1000 K5
Tråkigt att läsa sådant... I dagens läge är man visst inte säker någonstans...

Krya på dig & Tjejen.

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Det är ingen mening att lägga energi på sådan månniskor utan mina tankar går istället till hans fru som måste stå ut med han alla andra dagar, för mig var det bara 30 minuter och det räcker gott för mig.

Vi får se vad som händer framöver men det ända positiva är ju att det var i slutet på säsongen och framför allt att min passagerare kom så lindrigt undan som hon gjorde.

Drive Safe!!!
Jag fattar inte att hur du kan vara så lugn, jag hade velat slå ihjäl fanskapet. Det borde klassas som mordförsök.

Krya på er.

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
R1200GS
Jag fattar inte att hur du kan vara så lugn, jag hade velat slå ihjäl fanskapet. Det borde klassas som mordförsök.

Krya på er.

Det är starkt och helt rätt att hålla sig lugn tycker jag.
När man råkar ut för idioter så är det bästa att bara låta dem hållas och försöka hålla sig själv undan. Börja kriga med folk som uppenbarligen inte tänker rätt kan bara gå illa.

Mogge.

fd.suzukimogge
Gick med
11 Mar 2009
Hoj
Kawa ZX9R
Tyvärr var jag alldeles för upptagen med att bry mig om Dennis o Sanna,så jag har inget regnr eller namn.Satt själv o tänkte på det igår när jag skakig i kroppen av händelsen körde mot Helsingborg o Lasarettet,kom på mig själv med att börja tänka,,faaan att jag inte tog reg numret så att jag kunde tatt reda på vem fanskapet är.Men det lär jag ju nog få i sinom tid,för jag har en liten känsla av att det blir rättegång av detta.Har svårt o tro att gubbjävlen har medgett att det var hans fel,utan skyller nog fortfarande allt på Dennis.Kan säga att igårkväll när man satt hemma och tankarna började samlas så kom det lite tårar när man började tänka ordentligt o bilderna av olyckan o känslan av att först bara se hojen i grillen på bilen,(Kändes som en hel evighet att komma fram till olycksplatsen när jag vände om,trots att det bara var typ 300m.Jag var helt säker på att jag hade förlorat min bäste vän och hans tjejkompis Sanna.Men änglavakt var det dom hade igår.Idag är jag mest förbannad på gubben,men samtidigt förbannat glad över slutet.

Och som Dennis sa,,drive safe allihop.

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Jag har ganska öm axel just nu men ett par rader ska jag passa på att skriva....Drive Safe!!!
Man kokar ju minst saget efter en sådan berättelse... :mad:
Hoppas allt får sitt fulla juridiska utspel iaf. Kanske har han annat i bagaget som sper på. Måtte maninte möta en sådan, för jag hade gjort mig olycklig över vederbörande.

Krya på er!

Fahrer

SMC BKK/SHK Instruktör
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
GSXR750 SRAD ratbike
Det jag är mest imponerad av är ditt lugn jämtemot idiot bilisten.

Är som mest glad över att ni kom så lidrigt undan och att han inte lyckades köra ihjäl er.

Blir riktigt förbannad över att han, just efter att ha rammat er i hög fart, kommer fram till dig och börjar tjafsa om att det var ditt fel :kulspruta

Kan tänka mig att det inte var han som ringde 112...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag har en kompis som vart utskälld av ambulanspersonalen på väg till KS.
Apropå störigt folk alltså. :gnissla

Hayabusa Turbo & CBR1000RR vs VW Golf
0-1

Mogge.

fd.suzukimogge
Gick med
11 Mar 2009
Hoj
Kawa ZX9R
Det jag är mest imponerad av är ditt lugn jämtemot idiot bilisten.

Är som mest glad över att ni kom så lidrigt undan och att han inte lyckades köra ihjäl er.

Blir riktigt förbannad över att han, just efter att ha rammat er i hög fart, kommer fram till dig och börjar tjafsa om att det var ditt fel :kulspruta

Kan tänka mig att det inte var han som ringde 112...

Nej det var inte gubbjävlen som ringde 112,det enda samtalet han ringde var strax efter han skällt på Dennis,och det var till nån kompis eller släkting och bad dem komma med hans andra bil för att den han nu krockat gick inte att köra,,,det var tydligen viktigare än att checka hur det var med Sanna o Dennis :mad::mad: . Jag e rätt säker på att det var hans fru.För när jag satt o höll Sanna i handen och försökte få kontakt med henne så var frun också där och pratade i telefon,och jag hörde henne säga till den hon pratade med att jag hade fått kontakt med Sanna och att hon svarade mig.Jag pratade med Frun lite senare när ambulanspersonalen och polisen var sysselsatta med Dennis,Sanna och gubbfan,och hon var faktiskt mycket sympatisk och trevlig,chockad också givetvis.Så det ligger nog rätt mycket i det som Dennis sa,hon har ett helvete där hemma med sitt rövhål till man.

Last edited:
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...