Aprillia SXV 550 -06 stulen vid provkörning ikväll 18 sept.

Brandstr

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2006
Ort
Sweden
Hoj
En
Polarens hoj blev stulen idag/ikväll när en kille i 25 års ålder skulle provköra den.


Reg nr: BZY 224

till Olof nr: 0762-919200.
 
Last edited:

mattepatte

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2008
Ort
Göteborg!
Hoj
Monster 600
Helt jävla sjukt, lider med honom... Helt klart att jag skall begära pengar i handen nu när folk skall provköra :näsblod

Håller utkik här i frölunda :gnissla
 

Heltloss

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SM -08
Fyfan, lider med din polare.
Vart var Saaben stulen? i Göteborg eller annan ort? Han kanske inte kom från göteborg med saaben, så kan ju vara intressant vart den bilen kom ifrån.
 

JoJoman

Hela vägen
Gick med
4 Mar 2005
Ort
Göteborg
Hoj
VTR Firestorm
Hur i helvete ska man skydda sig mot sånna as? man vill ju inte stå hotfull med en kofot vod första mötet.
 

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Fyfan, lider med din polare.
Vart var Saaben stulen? i Göteborg eller annan ort? Han kanske inte kom från göteborg med saaben, så kan ju vara intressant vart den bilen kom ifrån.

Ser rätt ofta misstänkt stulna bågar här i Biskopsgården. Man blir rätt nojig över sin egen båge. Hörde dessutom någon som lekte runt med en liknande hoj där man inte bör köra runt 00.00 Kan vara värt att ta en lov kanske?
 

clubbanana

Jag är inte bäst. Jag är bättre..!
Gick med
11 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
brum brum..
tråkigt att höra..

skall se mig omkring om man ser och hör något..
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Usche, tråkigt att det ska vara såhär. Ska såklart hålla utkik från min 5e våning och vara lite extra uppmärksam. Hittils har det faktiskt alltid varit någon av oss som har sett förövaren och det har därmed skapats ett litet spaningsgäng. Hoppas det blir så igen.

Lätt att vara efterklok såklart, men för att undvika att ha en stulen bil i pant kan man sms:a reg. nr. till 72503. Kostar ungefär 2 kr och man får svar väldigt fort.

Jag har sparat numret under vv (vägvärket, som numera är fordonsregistret) för att snabbt och lätt kunna se om fordon är stulna när man ser nåt misstänkt.

Lycka till!
 

Brandstr

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2006
Ort
Sweden
Hoj
En
Tror inte VVs nummer funkar längre att smsa till. blev för dyrt för dem eller har jag fel??
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Last edited:

DarkSun

raj raj
Gick med
21 Mar 2009
Ort
Göteborg
Hoj
not
fy fan vad störigt! hände mig samma sak för en månad sen, min hoj blev som tur hittad utan skador och gärningsmannen gripen, men jag blev av med nykeln och hjälmen och försäkrningen vägrar betala något då de anser detta vara olovlig bruk och inte stöld (han fick ju nyckeln).. det finns tyvärr inget sätt att skydda sig mot sådant, försäkringsmän säger att man ska åka med.. fat chance! eller hittar en parkering med bara en utgång.. bra tips jag fick är att ta kort på tomten som ska provköra.. då har man åtminstone bevis!
 

Looptroop

Gbg-Verona-Arabba-Ringen-Gbg på 8 dagar
Gick med
25 Feb 2008
Ort
hmm... precis flyttat
Hoj
KTM 690 smc -08, Aprilia sxv 550 -06, gixxer 750 k7 -SÅLD, Yamaha XT 660 -04 STULEN, Pitpro 150cc -08 SÅLD, Yamaha r6 -04 SÅLD, Aprilia rs250 -00 SÅLD
Tjenare.

Det var min aprilia som blev stulen, man känner ju sig som en jävla idiot när hojen blir stulen på det här sättet. Har pratat med mitt försäkringsbolag (folksam) och dom betalar inte ut något sålänge jag inte hittar hojen. Men om den hittas sönderkörd någonstans så går det på vagnskadedelen. Därför är det extra viktigt att jag hittar hojen.

Bilen som tjuven kom med var stulen i angered natten till fredag. Och eftersom jag hade tjuvens id-kort (lämnat in det till polisen nu) så har jag kollat upp den killen. Och jag är nu 100% säker att han på id-kortet är samma person som tog hojen.
Han heter JIMMY SJÖBLOM 830811-4977 och är känd av polisen. Polisen har även jagat denna killen på min hoj under helgen och senast igår morse. Polisen tipsade mig att han brukar hålla till i närheten av Surte gamla stationshus (det pundar huset som ligger längs med 45an innan Ale) och att han även håller till runt om i angered och olofstorp. Så om någon orkar hålla extra utkik om ni rör er i dom områderna så är jag riktigt tacksam. Mvh/Olof Hviden
 

SilverJonten

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Ort
GBG
Hoj
KTM690E/SMC, KXR250, Artic Cat 550 / ZR800
Tjenare.

Det var min aprilia som blev stulen, man känner ju sig som en jävla idiot när hojen blir stulen på det här sättet. Har pratat med mitt försäkringsbolag (folksam) och dom betalar inte ut något sålänge jag inte hittar hojen. Men om den hittas sönderkörd någonstans så går det på vagnskadedelen. Därför är det extra viktigt att jag hittar hojen.

Bilen som tjuven kom med var stulen i angered natten till fredag. Och eftersom jag hade tjuvens id-kort (lämnat in det till polisen nu) så har jag kollat upp den killen. Och jag är nu 100% säker att han på id-kortet är samma person som tog hojen.
Han heter JIMMY SJÖBLOM 830811-4977 och är känd av polisen. Polisen har även jagat denna killen på min hoj under helgen och senast igår morse. Polisen tipsade mig att han brukar hålla till i närheten av Surte gamla stationshus (det pundar huset som ligger längs med 45an innan Ale) och att han även håller till runt om i angered och olofstorp. Så om någon orkar hålla extra utkik om ni rör er i dom områderna så är jag riktigt tacksam. Mvh/Olof Hviden

Faaaan va störande med såna idioter!!! Ska hålla utkik för dig:tummenupp
 

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Riktigt jobbigt! Men om han kör runt på den nu så borde han förr eller senare åka fast, bara fortsätta jaga. Verkar ju vara skyssta poliser som ger dig info iallafall.

En liten undrar jag får är att vad händer ifall man blir rånad på hojen? Får man inte ut någe på försäkringen då heller?
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Åk dit en helg med en massa kompisar och leta efter honom.... Nån måste ju veta vart man kan hitta honom.... Vart bor han? Skatteverket måst väl ha en adress till honom? Det är ju offentliga handlingar!
 

DarkSun

raj raj
Gick med
21 Mar 2009
Ort
Göteborg
Hoj
not
Riktigt jobbigt! Men om han kör runt på den nu så borde han förr eller senare åka fast, bara fortsätta jaga. Verkar ju vara skyssta poliser som ger dig info iallafall.

En liten undrar jag får är att vad händer ifall man blir rånad på hojen? Får man inte ut någe på försäkringen då heller?

enl det jag hört från mitt f-bolag så motsvarar rån stöld, då om personen i frågan inte hade fått lov att köra, rykte ifrån dig nycklarna eller hotade på något sätt, så gäller det vanliga stöldförsäkring, om man lämnar ifrån sig nycklarna så är det olovlig bruk som gäller, och det är man inte försäkrad för.
 

Looptroop

Gbg-Verona-Arabba-Ringen-Gbg på 8 dagar
Gick med
25 Feb 2008
Ort
hmm... precis flyttat
Hoj
KTM 690 smc -08, Aprilia sxv 550 -06, gixxer 750 k7 -SÅLD, Yamaha XT 660 -04 STULEN, Pitpro 150cc -08 SÅLD, Yamaha r6 -04 SÅLD, Aprilia rs250 -00 SÅLD
Han hade adress på Rotenvägen 120 utanför olofstorp, vi va där men han bor inte där längre, det var ett sånt där socialhus, pratade med ena grannen, han sa att krim hade vart där och frågat efter honom 2 gånger det sista året.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top