Alla kvinnliga poliser är riktiga fittor

Status
Ej öppen för fler svar.

robert77

Ny medlem
Gick med
12 May 2005
Hoj
KTM 990 Adventure R
Nu drog jag alla över en o samma kant, blev liksom liiite förbannad i dag.

Efter att ha kört Bulten i dag stanna jag vid fotokurvan o till min förvåning :brinnerup var det en kille som körde av vid foto kurvan.
Ska inte gå in i detalj på vad som hände, men han klara sig bra förutom ett brutet nyckelben och klagade på magsmärtor.
Vi var rätt många som hjälpte till. Ringde runt, tog hand om killen, m.m.
När ambulansen kom så, briefade jag dem vad som hade hänt. Grymt trevliga förresten.
Nu var allt över... kliver på hojen, så hör jag "blåljus" 5min efter att ambulansen har lämnat. Jag berätta att allt var över o vad som hänt.

Det var 2 bilar, Bil 1 var det 2 kvinnliga poliser, Bil 2 var det en kvinnlig(2:2) och en manlig(2:1). Fan jag ska ju i väg tänkte jag, jag har ju en date :va ,men som laglydig medborgare så gav jag vittnesuppgifter (till Polis1:1). Sen när jag är på väg att lämna ytterligare en gång, så blir jag anklagad av en kvinnlig polis (Polis2:2).
-"Det är för djävligt att ni kör framför oss när vi är på väg till en olycka med blåljus och försöker reta oss".
- Men vänta nu säger jag, jag har varit på Rosen o fikat o stått här senaste halvtimman och hur i helvete ska jag vet vilka som har kört och gjort så?
Har jag blivit talesman för hela hoj Sverige eller, och nu drar du alla över en o samma kant. Ni poliser är några riktiga fittor, nu drog jag också alla över en o samma kant sa jag.
-"Du får ju vidarebefodra det till alla andra"
-Visst kan jag göra det, lägger det på SH (så nu har jag gjort det):huvet

Väl på hojen igen, hann några kilometer bort så har en till hoj gått av vägen, verkar vara lite allvarligare denna gång. Stannar och hjälper till.
Gissa vilka som kommer, jo samma Poliser.
Jag tycker killen är nästan likblek i ansiktet, men för att vara säker vill jag höra hur han ser ut i vanliga fall, så jag frågar om någon känner honom.
Jo det var en kille som kände honom. Så jag vill fråga honom lite diskret om han brukar vara så blek. Då ryter polis 1:2 till att han inte får prata med mig, han ska prata med den andra polisen.
Men va fan ska man inte samsas vid en olycka och alla drar åt samma håll
Vilken jävla fittig attityd de har.

Så nu drar jag alla över en o samma kant...Kvinnliga poliser är riktiga fittor.
(Det är inte första gången de försöker hävda sig)

Så på Polisens vägnar, så uppmanar jag alla, att var helt passiva inte hjälpa eller prata med någon. Invänta räddningstjänsten och låta de ta hand om allt. Just det vem ska larma räddningstjänsten om man ska vara passiv :va

Torpalasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2008
Hoj
Stiga Park
finns blandat folk hos polisen. Så tyvärr finns det många som känner ett behov av att hävda sig och visa makt. Antagligen har det med deras person att göra sen barnsben. Men är man slö och allmänt dryg så blir man antíngen polis eller officer.

andrén

Medlem
Gick med
2 May 2006
Hoj
s1000rr -11 *såld* ……………..Ktm690smc-r 13………….Yamaha R6 -07
Min personliga åsikt då jag ALDRIG stött på en polis med en schysst attityd är att det borde ingå någon slags charmkurs med återkommande repetition....
Drar inte alla över en kam bara de jag mött

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Det kvoteras för lite, det är problemet! :fattartil

finns blandat folk hos polisen. Så tyvärr finns det många som känner ett behov av att hävda sig och visa makt. Antagligen har det med deras person att göra sen barnsben. Men är man slö och allmänt dryg så blir man antíngen polis eller officer.
Eller väktare eller lapplisa!

Last edited:

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Jag har bara träffat trevliga poliser. Om det beror på tur eller helt enkelt att jag själv brukar vara trevlig mot dem vet jag inte.

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Jag va på plats 1 när första åkte av... Är du inte lite vänlig när du kallar tjejerna för tjejer... En stoppa in en prilla större än min näve i käften :D Hahhaa!

Men för o se det från deras sida, Kan tänka mig att dom är VÄLDIGT trötta på alla olyckor på just den vägen... Bara 3 idag liksom och skulle inte förvåna mig om dom varit där alla 3 ggr! Seriöst vi skulle behöva nån slags Saftey Car på Bulten som dom har i MotoGP! Så som det sett ut dom här månaderna håller inte! Så jag förstår dig men jag förstår poliserna mer tyvärr :( Tack för hjälpen idag by the way! Behövde eran hjälp!

andrén

Medlem
Gick med
2 May 2006
Hoj
s1000rr -11 *såld* ……………..Ktm690smc-r 13………….Yamaha R6 -07
Jag har bara träffat trevliga poliser. Om det beror på tur eller helt enkelt att jag själv brukar vara trevlig mot dem vet jag inte.

Men du är ju från hälsingland..... Jag är ju från östergötland, Där har jag fått uppfattningen av att polisen går in för att jävlas med normalt hedeliga människor:fakta

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Hoj
Kawasaki zx6r
Det där kan jag stämma in på. Har blivit stoppad många gånger men bara en gång av en kvinnlig snut. Var på väg hem från en polare vid 0430 på natten och drar på rätt friskt i bilen då det far en räv över vägen en ganska bra bit framför mig. Så jag sänker farten till krypkörning ifall det kommer flera och kikar litet på räven som går en bit bort. Då kommer en polisbil farande från ingenstans så jag lägger mig i 50 och fortsätter hemåt med polisen 5 cm bakom. Kommer kanske 1 km innan det börjar blinka blått, kör in till kanten och stannar.

Fram kliver en kvinna på kanske 30 år och säger myndigt; "Körkortet, tack!" Jag börjar rota efter lappen och frågar samtidigt om det var förbjudet att köra sakta då jag sett djur på vägen. Då far djävulen kjolstyget och hon går fullständigt upp i atomer. Hon börjar gasta om att hon hoppas jag blir utsatt för brott så jag ska uppskatta polisen, här flikar jag då in att jag faktiskt fått mina bildäck sönderskurna natten innan vilket tippar snuten fullständigt över kanten. Hon börjar nu vråla om att alla som är ute på natten är fyllon och om hur länge hon varit polis, övertid och allt vad det nu var. Jag brydde mig inte så mycket, jag ville hem o sova. Iaf så åker alkomätaren fram och jag blåser utan problem, nykter är man ju när man är i trafiken. Så efter några minuters monolog till slänger hon lappen åt mig och säger att jag kan åka. "Trevlig kväll" ropar jag efter henne och drar på därifrån innan hon hann få fram pickan och avrätta mig på plats... :D

Tur att det gick bra för killarna som klotade iaf. Bra att folk stannar och hjälper till när det händer något. Det ska du ha "creds" för. :tummenupp

xds

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2005
Hoj
Ingen denna sommar.. :(
Stod en bit bredvid och hörde när hon sade det. Blev jävligt paff...
Tänkte efter lite och funderade på vad hon egentligen sa? Kändes som ett jävligt
dumt läge att börja predika om något sådant då.

Lämnade mina uppgifter till den andra polisen då, vilken faktiskt var riktigt trevlig.
Men som någon sade, charmkurs för vissa skulle definitivt inte skada.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Va? Ska man inte inleda samtalet med poliser med att skrika snutjävel, grisjävel eller "va fan gör du?"? :va

Jag va på plats 1 när första åkte av... Är du inte lite vänlig när du kallar tjejerna för tjejer... En stoppa in en prilla större än min näve i käften :D Hahhaa!

Men för o se det från deras sida, Kan tänka mig att dom är VÄLDIGT trötta på alla olyckor på just den vägen... Bara 3 idag liksom och skulle inte förvåna mig om dom varit där alla 3 ggr! Seriöst vi skulle behöva nån slags Saftey Car på Bulten som dom har i MotoGP! Så som det sett ut dom här månaderna håller inte! Så jag förstår dig men jag förstår poliserna mer tyvärr :( Tack för hjälpen idag by the way! Behövde eran hjälp!
Jo, dom är nog hyggligt trötta på det! Saftey car skulle bara resultera i fler olyckor, eftersom alla skulle köra om den där slöa bilen som ligger ivägen :rolleyes:

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62

Så om jag har mycket att göra en dag på jobbet så är det helt ok att bete mig som ett arsel mot alla omkring mig?

Tycker att ett av antagningsproven för att bli Länsman är att förstå att inte alla som kör hoj är av samma sort,
alla invandrare är inte skurkar osv.
MEN fan vet, kanske inte skulle bli några alls då.

Lika bra att skriva att detta ska läsas med en gnutta ironi.

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Jo, dom är nog hyggligt trötta på det! Saftey car skulle bara resultera i fler olyckor, eftersom alla skulle köra om den där slöa bilen som ligger ivägen :rolleyes:

Men då får vi väl se till att skaffa sånadär Marshalls i varje kurva! :) :arsele

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Fattar inte hur man som polis kan komma ut till en olycka och bete sig som en gris och sen förvänta sig att folk ska vara sammarbetsvilliga. Charmkurs eller ett kok stryk borde fan vara ett krav för att komma igenom polishögskolan.
Hata folk som använder sitt yrke till att hävda sig.

Jag har varit både (värde)väktare och p-lisa och jag fick faktiskt aldrig några klagomål. Jag fick till och med beröm när jag jobbade som P-vakt eftersom jag inte va så jävla nitisk och kom personerna ut och flyttade bilen när jag precis hade satt lappen så rev jag den. En P-vakt är inte till för att jävlas utan för att få folk att flytta fordon som hindrar i första hand.

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Nä självklart inte... Men dom har ju både sett och hört hur vi kör på den vägen och det finns inte ett SKIT dom kan göra åt saken just nu, inte tillräckligt med resurser... Förstår du hur hjälplösa dom känner sig?! Som att titta på när nån slår sina nävar mot en vägg, springer till sjukhuset, använder din sjukhusförsäkring för att sen springa tillbaka till väggen och slå lite mer... och det är DIN vägg han slår på!!! :huvet

Jävligt klantigt utalande men bara för att dom är poliser så betyder ju inte det att dom är människor och nångång kanske släpper lite på trycket genom att skrika! Ska va väldigt glada att dom inte började köra flygande inspektioner! DÅ hade jag förstår eran ilska!!!

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Som att titta på när nån slår sina nävar mot en vägg, springer till sjukhuset, använder din sjukhusförsäkring för att sen springa tillbaka till väggen och slå lite mer... och det är DIN vägg han slår på!!!

*harkel* vet vilken komiker som använder det uttrycket *harkel*

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...