Klantigt fångat på bild (känslig? titta inte)

McMiss

skenet bedrar...
Gick med
13 Jul 2009
Hoj
BMW F800R
Jag är ett riktigt klant:arsele. Lyckas därmed allt som oftas tillfoga mig diverse (små)skador eller hamna i andra prekära situationer. Allt som oftast har jag haft kameran tillgänglig & på så vis skaffat mig ett "intressant" fotoalbum innehållandes bilder på diverse skador & liknande.

Vad har er otur/klantighet orsakat er? Bildbevis är såklart önskvärt men inget tvång. Hoppas på många skratt...

Självklart börjar jag & bjuder på ett stycke MKT inflammerat ben samt en målningsolycka...

Bifogat

• vitt ben.jpg
    vitt ben.jpg
    10.4 KB · Visningar: 554
  • vad.jpg
    vad.jpg
    133.2 KB · Visningar: 510

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
VArför har du plastpåsar på fötterna? För att du visste att du skulle kladda?

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Inte jag som lyckats och tyvärr vet jag inte om jag har några bilder på eländet kvar men humor var det.

Vi skulle upp till Nortan en helg, tror det var dagen efter någon träff där uppe. I vilket fall så har vi precis kommit av motorvägen, passerat Donken och efter Statoil på vänstersida ser jag något spännande. En V70 stående parkerad i busskuren och glas överallt, snubblar upp på en parkering bakom med bilen. Så går vi ut och kollar, detta var säkert 5-8 år sen och jag har en 199:- digitalkamera som jag köpte mest på ploj för helgens bravader och tar några bilder.

När vi står där o kliar oss i skallen om vad som har hänt dyker en dam upp och ojjar sig över bilen. Vi undrar lite försynt vad som har hänt och hon drar händelseförloppet:

Hennes dotters kille hade lånat bilen, parkerat på parkeringen som vi står på vilken är belägen någon meter ovanför busskuren. Sedan hade han gått ned för grässlänten till busskuren för att kolla tidtabellen, nu börjar bilfan rulla eftersom han glömt både p-broms och växel. Så när han står där och synar tidtabellen, eventuellt närsynt och halvtaskig hörsel (gissningar) så far bilen genom rutan, viker bänken varav karln bryter benet... Fail!

Detta står damen i fråga och berättar för oss festsugna i fullaste allvar, förklarar att ambulansen nyligen hämtat honom och att det gick bra i övrigt med han och jag tror jag ska dö där försöker hålla masken. Tackar för mig och går dubbelvikt därifrån, sätter mig i bilen och garvar nog åt det här större delen av kvällen.

Once in a lifetime!

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Öppnade färgburk med stämjärn.:smartsomfan::död

Bifogat

• image200908140001.jpg
    image200908140001.jpg
    96 KB · Visningar: 253

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Klantigt och klantigt...

Vi hade klassfest i fredags, totalt blev det kanske 6-7 öl på ungefär lika många timmar samt en Rom/Cola - höjde stämmningen och allt var bra. Däremot så bjöd två klasskompisar på shots när vi drog ut omkring midnatt, och jag misstänker att dessa ligger till grund för min "olycka" på lördagen.

Jag vaknar tidigt, som jag brukar, seg och trött, men ändå vaken och okej (jag brukar aldrig bli så nämnvärt bakfull).
Vid 14.00 har jag en fyra timmars tågresa hem till farsan framför mig.
Omkring 11-12 börjar mitt huvud explodera och den mängd vatten jag satt i mig under förmiddagen spyr jag upp - helvete, aldrig varit med om att bli så illamående (eller för den delen att vakna onykter för att först senare övergå till bakfylla).

Tågresan till Göteborg är ett helvete, mår verkligen piss men klarar mig igenom det hela - men här kommer det "roliga":

Väl i Göteborg så sitter jag på perrongen, mår skit och snackar i mobilen med en gammal polare. Helt plötsligt känner jag att "fan, det här kommer inte sluta bra". Försöker få fram i luren att jag måste lägga på och ringer tillbaka senare, glömmer att lägga på luren och hinner sedan bara ta ca fem-sex steg innan
jag SPYR UPP frukosten mitt på perrongen framför resterande tågresenärer :näsblod :hihi

Jag inser efter några sekunder att jag inte lagt på samtalet med polaren, så ni kan ju gissa om han asgarvar i andra änden av luren, han har precis hört mig spy och hurkla och han visste mycket väl att jag stod på perrongen i GBG och inväntade tåget bland en massa annat folk :D
som bonus var tåget såklart 50 minuter försenat också, så jag fick stå där extra länge och "skämmas" :rofl

Däremot mådde jag förjävla bra efter spyan jämfort med innan spyan... och vad dom andra tyckte om det hela vet jag inte riktigt... höll ingen direkt ögonkontakt med någon haha, men det var dåligt med applåder iallafall :död :rolleyes:

MikkE

Guest
Skära eller klämma något av mina fingrar händer väl varannan dag i snitt. Enda bilden jag hittade var väl denna gång jag har brutit av en tjockare pinne och sedna får en kvist några millimeter i pekfingret. Här har det precis börjat blöda och fortsatte göra det i fyra timmar även om jag plästrat om med toapapper och eltejp =)

Bifogat

• IMG_7490.jpg
    IMG_7490.jpg
    29.7 KB · Visningar: 197
  • IMG_7497.jpg
    IMG_7497.jpg
    40 KB · Visningar: 145

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Maken till töntigare skada får man ju leta efter, bröt du nageln också? :FU

:arseleJepp, skitlöjligt eftersom stämjärnet var totalslött, men det var det enda missödet jag hade på bild. Hade järnet varit slipat hade det varit obduktionsklass på bilden...

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Ramlade och tog emot mig med fejset......:D

Bifogat

• scarr.JPG
    scarr.JPG
    59.3 KB · Visningar: 219

McMiss

skenet bedrar...
Gick med
13 Jul 2009
Hoj
BMW F800R
Ramlade och tog emot mig med fejset......:D

Aosch! Kanske borde överväga att ta emot med händerna nästa gång du ramlar?

För att ytterligare påvisa min klantighet...(taskig bild dock)

Det undre märket är ett kött/brännsår som äntligen börjat läka. (dumma ugn!) Notera det näst intill identiska såret ca 2cm högre upp. Ett år tidigare, samma sorts skada, till & med samma ugn...

Bifogat

• Bild020.jpg
    Bild020.jpg
    96.3 KB · Visningar: 138

D-Kay

Kommer och går
Gick med
17 Jan 2007
Hoj
KTM 690 SMC R
Mina bidrag, inte dom värsta, men dom västa jag fotat :näsblod

Bifogat