Klantigt och klantigt...
Vi hade klassfest i fredags, totalt blev det kanske 6-7 öl på ungefär lika många timmar samt en Rom/Cola - höjde stämmningen och allt var bra. Däremot så bjöd två klasskompisar på shots när vi drog ut omkring midnatt, och jag misstänker att dessa ligger till grund för min "olycka" på lördagen.
Jag vaknar tidigt, som jag brukar, seg och trött, men ändå vaken och okej (jag brukar aldrig bli så nämnvärt bakfull).
Vid 14.00 har jag en fyra timmars tågresa hem till farsan framför mig.
Omkring 11-12 börjar mitt huvud explodera och den mängd vatten jag satt i mig under förmiddagen spyr jag upp - helvete, aldrig varit med om att bli så illamående (eller för den delen att vakna onykter för att först senare övergå till bakfylla).
Tågresan till Göteborg är ett helvete, mår verkligen piss men klarar mig igenom det hela - men här kommer det "roliga":
Väl i Göteborg så sitter jag på perrongen, mår skit och snackar i mobilen med en gammal polare. Helt plötsligt känner jag att "fan, det här kommer inte sluta bra". Försöker få fram i luren att jag måste lägga på och ringer tillbaka senare, glömmer att lägga på luren och hinner sedan bara ta ca fem-sex steg innan
jag SPYR UPP frukosten mitt på perrongen framför resterande tågresenärer
Jag inser efter några sekunder att jag inte lagt på samtalet med polaren, så ni kan ju gissa om han asgarvar i andra änden av luren, han har precis hört mig spy och hurkla och han visste mycket väl att jag stod på perrongen i GBG och inväntade tåget bland en massa annat folk
som bonus var tåget såklart 50 minuter försenat också, så jag fick stå där extra länge och "skämmas"
Däremot mådde jag förjävla bra efter spyan jämfort med innan spyan... och vad dom andra tyckte om det hela vet jag inte riktigt... höll ingen direkt ögonkontakt med någon haha, men det var dåligt med applåder iallafall