FZR1000, exup, strypning

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Var sitter exup-ventilen? Om den är satt ur funktion pga eftermarknads slip-on, hur svårt är det att få den "i funktion" med ett helsystem som är anpassat för ex-upen?

Bonusfråga: Hur var dessa hojar strypta?

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
EXUP-en bor i kollektorn, precis efter grenrörens avslut mot densamma. Finns det eftermarknadshelsystem med EXUP, verkligen?

Strypningarna är insugsgummina. De är inte helt öppna invändigt, utan ser ut som ett D. Skär bort det överflödiga gummit med mattkniven och skåda full powah nirvana.

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
EXUP-en bor i kollektorn, precis efter grenrörens avslut mot densamma. Finns det eftermarknadshelsystem med EXUP, verkligen?

Strypningarna är insugsgummina. De är inte helt öppna invändigt, utan ser ut som ett D. Skär bort det överflödiga gummit med mattkniven och skåda full powah nirvana.
i luv u, be my valentine :kär

Nu när du säger det, så har du säkert rätt. Säg att grenrör+kollektor är original och ett slipon krängs på, hur skulle det inverka på exupens funktion? Eller skall jag bara skita i allt och hålla mig över 4k rpm?

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45
i luv u, be my valentine :kär

Nu när du säger det, så har du säkert rätt. Säg att grenrör+kollektor är original och ett slipon krängs på, hur skulle det inverka på exupens funktion? Eller skall jag bara skita i allt och hålla mig över 4k rpm?

Då funkar EXUP:en som det är tänkt.

EXhaust Ultmate Power valve, fränt va??

Caesar

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2008
Hoj
2004, Yamaha YZF-R1

Hade själv en FZR1000 för ett antal år sedan och om jag inte minns helt fel var det också något fix med CDI-boxen också där man skulle koppla ihop två stift för att få ut all kräm. Har för mig att jag fick tag på något kopplingsschema som visade vad man skulle göra men det är förmodligen borta sedan länge ...

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning