Sådär ja, 835 mil och 11 länder avklarade på 1 mån bara 2 månader efter min allvarliga mc-olycka som resulterade i 9 frakturer i överkroppen, punkterad vänster lunga, ligamentskador i höger hand och handled samt jack/sår på båda benen. Handen och handleden är det ända som fortsatt besvära mig under resan, inte så otippat kanske. Nu är det väntan på magnetröntgen och fortsatt sjukgymnastik som gäller.
Rutten vi körde var
- Tyskland, Lübeck och Schwarzwald
- Schweiz, Luzern och diverse bergspass m.m.
- norra Italien och diverse bergspass + Gardasjön/Torbole/Riva del Garda
- genom Slovenien
- till Kroatien och Rijeka, ön Krk, Sukosan (Zadar), Split, Makarska och Biokovoberget samt Dubrovnik
- Montenegro och Kotor, Budva, Lovcen nationalpark och Mausoleumet på bergstoppen, Tara Canyon samt Zabljak
- Serbien och Cacak samt Andrelovac
- Bosnien och Sarajevo
- tillbaka till Serbien och Novi Sad
- Ungern och Budapest
- Slovakien och Bratislava
- Tjeckien och Prag
- och sedan hem via Rostock och båten till Trelleborg
Hojen jag åkte på är min Suzuki SV1000N '03. Inte direkt en hoj man väntas göra långresor på men med ett fatbar-/crosstyre på så gick det alldeles utmärkt förutom lite avsaknad av lite rejälare stötdämpning. Dessutom hade jag tjejen bakpå!
Packutrustning var:
- sidoväskorna från Biltema, fungerade sådär, regnskydden gick sönder rejält första dagen då det blåste och regnade och väskorna i sig gick sönder i sömmarna mer och mer under resans gång, väl hemma igen var det knappt att de höll ihop.
- Tankväskan från biltema, höll mycket bra hela vägen. Dock var den otymplig att fästa på min hoj så jag fick hitta på egna konstruktioner med fler spännband för att det skulle sitta. Även rätt otymplig när det ska tankas. Saknade mitt gamla formsydda tankskydd till min gamla Hornet 900 med tillhörande tankväska från Bagster, suverän!
- sedan fästes tält, 2 kompaktsovsäckar samt två liggunderlag bakpå hojen bakom passageraren tvärs över sidoväskorna med spännremmar och biltemas suveräna packnät.
Ska försöka ladda upp ett urval av de 820 bilderna som togs inom kort!
Rutten vi körde var
- Tyskland, Lübeck och Schwarzwald
- Schweiz, Luzern och diverse bergspass m.m.
- norra Italien och diverse bergspass + Gardasjön/Torbole/Riva del Garda
- genom Slovenien
- till Kroatien och Rijeka, ön Krk, Sukosan (Zadar), Split, Makarska och Biokovoberget samt Dubrovnik
- Montenegro och Kotor, Budva, Lovcen nationalpark och Mausoleumet på bergstoppen, Tara Canyon samt Zabljak
- Serbien och Cacak samt Andrelovac
- Bosnien och Sarajevo
- tillbaka till Serbien och Novi Sad
- Ungern och Budapest
- Slovakien och Bratislava
- Tjeckien och Prag
- och sedan hem via Rostock och båten till Trelleborg
Hojen jag åkte på är min Suzuki SV1000N '03. Inte direkt en hoj man väntas göra långresor på men med ett fatbar-/crosstyre på så gick det alldeles utmärkt förutom lite avsaknad av lite rejälare stötdämpning. Dessutom hade jag tjejen bakpå!
Packutrustning var:
- sidoväskorna från Biltema, fungerade sådär, regnskydden gick sönder rejält första dagen då det blåste och regnade och väskorna i sig gick sönder i sömmarna mer och mer under resans gång, väl hemma igen var det knappt att de höll ihop.
- Tankväskan från biltema, höll mycket bra hela vägen. Dock var den otymplig att fästa på min hoj så jag fick hitta på egna konstruktioner med fler spännband för att det skulle sitta. Även rätt otymplig när det ska tankas. Saknade mitt gamla formsydda tankskydd till min gamla Hornet 900 med tillhörande tankväska från Bagster, suverän!
- sedan fästes tält, 2 kompaktsovsäckar samt två liggunderlag bakpå hojen bakom passageraren tvärs över sidoväskorna med spännremmar och biltemas suveräna packnät.
Ska försöka ladda upp ett urval av de 820 bilderna som togs inom kort!
Last edited: