Rökare och snusare. Hur många är ni här?

Andel rökare och snusare

• Antal röstningar
    0

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
En poll för att utröna andelen rökare och snusare inom SH.

Sverige är det land som trenden går ner när det gäller användning av tobak. Idag är det färre än 20 procent som röker. Men 20 procent är mycket.
Det beräknas även finnas ca 700.000 snusare.

Andelen rökare/snusare skiljer sig i olika grupper o geografiskt. Så hur står det till hos hojförare? Det är frågan...

tHOORd

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Hoj
Emmaljunga -09
Jag är en föredetting, finns inget som jag saknar så mycket som att pilla in en prilla när jag har tråkigt, alternativt byta prilla när jag har tråkigt.

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Varken röker eller snusar :tummenupp

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Skurit ner rökat till nåt paket i veckan, så jag vet om jag knappt kallar mig "rökare" längre, men jag röker. Mest på fest och om det är nåt speciellt, typ en dag på varvet med båten eller så, då "ingår" det liksom.

Stödsnusar nån dosa/ vecka för att hålla ner rökat.

Ett steg mot att sluta helt, 1. Bryta vanor. 2. lägga av!

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Röker inte lika mycket som innan. Snuset är det värre med.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Saknar "feströker" som alternativ.

Skulle aldrig heltidsröka, men en cigg tillsammans med en god kopp java smakar mumma...

/ Jens

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
En gång vanerökare, alltid rökare vare sig man röker eller ej, gäller nog för mig ivf. Finns säkert mer lyckade undantag, men har man rökt vanemässigt och utvecklat beroende, (vilket vi rimligtvis är olika benägna att göra), är det sannolikt lättare att trilla tillbaka. Önskar jag kunde göra som kompisen och bara röka "de goda" ciggen vid de där speciella tillfällena. Han har varit på rökning nästan lika länge som jag, men aldrig fastnat.

Finns inget man saknar mer när man, som igår, stannar i höstprakten på söderåsen för att skaka igång fingrarna efter ett antal mils höstligt naturskådespel sett från hojen.

Enda sättet att undvika det äckliga med rökning är att bli en rökare själv. Har nog aldrig tyckt det luktar illa när någon röker,(den gemytliga doften av kaffe och cigg väckte ju nyfikenheten i mitt fall). Det är efter blosset och den odör som sätter sig i kläder och allt som är osmaklig, (gäller mest de vidriga inomhusrökarna och vid fuktig väderlek). Det känner man ju inte på samma vis om man röker själv. Man måste ju inte stinka för att man röker. Däremot blir det mer påtagligt för rökaren hur illa folk i gemen luktar när man inte längre kan döva luktsinnet med lite tobaksarom och jag är ändå inte vidare känslig.

Ska jag svara fast jag inte röker numer?

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
Röker som fan minst ett packet om dagen ofta mer!
Men har skurit ner från 3 packet om dagen dock kom då snuset in i bilden!
Så minst ett packet Prince om dagen och en dosa General i veckan, detta har nu fortskridit i ca: 17år! Mår prima ändå!!!!

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Jag slutade röka vid midnatt era losers! Moahahaha jag är duktig, ni är dåliga!

Tro mig. Ge boken "Äntligen icke rökare" av Allen Carr en chans. Börja läs den och fortsätt röka. Ingen skrämselpropaganda.

Köp nu på studs! http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=1848372345

Last edited:

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Skulle gärna vilja sluta röka men har svårt för den präktiga image det skulle ge mig.
Så jag fortsätter nog vara WT ett tag till.

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
Röker som fan minst ett packet om dagen ofta mer!
Men har skurit ner från 3 packet om dagen dock kom då snuset in i bilden!
Så minst ett packet Prince om dagen och en dosa General i veckan, detta har nu fortskridit i ca: 17år! Mår prima ändå!!!!

Liknande konsumtion en gång i tiden, men har slutat.
Största orsaken varför, och motivationen till att sluta, var att jag mådde inte prima. Det fysiska förfallet kommer förr eller senare...

Merovingian

Guest
Rökning kan jag förstå till viss mån att karaktärssvaga posers med dåligt självförtroende vill hålla på med, men varför snusar man?

Ärlig fråga. Varför snusar man?

Nyheter
Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska

Ny design, ny motor och bät...

MP-Mässan lockade 55.000 besökare!

Hela 55.000 besökte finska ...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Jacob Sjöman Under...

Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...