Explorer58
Ny medlem
Är det lättare att göra knäskrap i en kurva om man kör fort eller långsamt? I hög fart blir kurvan vidare och i låg fart blir kurvan snävare, men vilket är enklast eller minst riskabelt?
Själv lärde jag mig knäskrapa i 270-graderstunneln som går ner från Statoil i HammarbyFotokurvan är lättare än Fredells-rondellen![]()
Precis, å efter ett tag så skrapar man mindre å mindre, i takt med att det går fortare å man vet nerlägget utan att känna efter. Beror nog lite på hojen också, jag upplevde att jag skrapade mindre med R1'an än med Gixxern.Det e "enna" en svår fråga som göteborgarn sa. Jag föreställer mig att det borde vara lättare i en långsam kurva. I snabba kurvor skrapar jag själv nästan aldrig i. Men smaken är ju som baken.
Ja, det är oroväckande många, på alla typer av hojar, som hänger fast fötterna i klackarna på fotpinnarna. Varför? Det blir obekvämt, man har ingen känsla för vad hojen gör, svårare att flytta sig på hojen och man blir stelare i kroppen.Tänk bara på att ha fötterna rätt så att inte dom tar i marken först för det kan orsaka att du i värsta fall kraschar eller får jäkligt ont om fötterna viker sig under fotpinnen.
Ja, det är oroväckande många, på alla typer av hojar, som hänger fast fötterna i klackarna på fotpinnarna. Varför? Det blir obekvämt, man har ingen känsla för vad hojen gör, svårare att flytta sig på hojen och man blir stelare i kroppen.
De kanske får ut benen längre?
Lättare att skrapa med tårna på pinnen i min mening, men det kanske är individuellt.
De kanske får ut benen längre?
Lättare att skrapa med tårna på pinnen i min mening, men det kanske är individuellt.
Jag måste ha tårna nära fotpinnen annars skrapar tårna först i....stora fötter orginal fotpinnar![]()
Jag måste ha tårna nära fotpinnen annars skrapar tårna först i....stora fötter orginal fotpinnar![]()
Ja, det är oroväckande många, på alla typer av hojar, som hänger fast fötterna i klackarna på fotpinnarna. Varför? Det blir obekvämt, man har ingen känsla för vad hojen gör, svårare att flytta sig på hojen och man blir stelare i kroppen.
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |