TomK skrev:
Du ska stänga av pumpen vid bänkning för att inte få felaktiga inställningar av förgasaren. När allt är perfekt, så kopplar man in den och gör kalibreringar av pumpens funktion, som just det allra sista man fixar till. Notera även gärna från vilket varvtal som fullgas ges (man slår ju inte på fullt med en gång, med en flatslide).
Känt problem för FCR41 förgasaren, lite mer info här.
Accpumpsbegränsning för KTM -03
Observera att nedanstående länk enbart är intressant för de som har kunskap och intresse av att lägga mycket tid på att optimera sin motorcykel. Alla förändringar av förgasaren skall enbart utföras av personer väl förtrogna med dess funktion och god förståelse av de konsekvenser olika förändringar har.
För de som har KTM RFS av årsmodell 2003 finns det ett snyggt sätt att kunna ställa insprutningstiden på accpumpen, man kan original också ställa när den skall börja ge extra bränsle. Den här modifikation har länge gjorts av Yamaha ägare eftersom de har haft en annan förgasare som har haft en "klack" som inte funnits på KTM förrän -03.
Modifikationen går ut på att man borrar och gängar i förgasaren och sätter dit en stoppskruv som begränsar accpumpens slag. Stopskruven kan låsas med en mutter eller fjäderbelastas för att inte justera sig själv av vibrationerna. När man gör denna modifikationen måste förändringen av accelationspumpen kompenseras med en ombestyckning, känner man sig osäker på det området skall man heller inte försöka sig på det som länken beskriver.
Modifikationen är känd som "the BK Mod" efter Tim Ferrys mekaniker Brian Kinney som kom på den.
Här är länken: BK Mod
http://motoman393.thumpertalk.com/tech/carb.html