Filmen är bra -- inte lika fantastisk som det hade kunnat vara men den gör sitt jobb. Jag hade väntat mig bättre kvalitet, mer snygg slow motion och häftigare datorgrafik, men det var inte direkt en hollywooldproduktion (eller iofs kör dom nog i bergen runt hollywood, men ni fattar...)
Humorn och stilen på filmen är väldigt lik den första fast lite mer relevant. Dvs för er som inte sett den andra filmen så är humorn töntig/fjantig och inget amn skrattar högt åt men heller inget som är särskillt störande.
Keith själv ser ut som ett gammalt drägg men det kan man kanske förlåta för allt gott han lärt oss...
En del snygga och moderna hojar är med (hypermotard bland annat).
Det är som väntat samma material som i boken vilket var vad som var utlovat. Eventuellt var det ett litet nytt eller annorlunda vinklat budskap vad gäller att hitta rätt blickpunkter i en okänd kurva, men jag måste se om det för att vara säker (sen minna jag ju inte böckerna utantil som väl alla borde göra egentligen.)
Med andra ord, köp och se om ni inte har läst böckerna. Har ni läst böckerna så är den mer en trevlig bonus som kanske tydliggör något man missat, och överinlärning är ju aldrig fel!
Reklamen för filmen gjorde att jag väntade mig mer vad gäller visuell kvalitet, annars svarade den mot förväntningarna och kommer ses om och om igen.