Ännu en Streetfighter

Geiger

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Mar 2003
Köpte hojen i slutet av sommaren, ock konverterade den ganska snabbt lite provisoriskt till streetfighter. Nu börjar dock pillet.

Det som är gjort förutom, styrkronan och styret, är att all el är indraget under tanken, + Exp.kärl. Moddad bromsvätskebehållare, framskärmen är i glasfiber och kapad 5 cm och formad så den matchar huggern.
Akrapovic-dämparen är kortad 9 cm.

Tanken är att bygga en snygg hoj, utan större moddar, och inte i utställningsskick, då den främst skall användas och inte tittas på.

Mitt dilemma är framljuset, men det lutar åt ett MT-03.
Litet, snyggt och enkelt. (Tyvärr dyrt)

Testade även en blå fälgstripes, då jag tänkte behålla lite av originalstuket,
men jag vet inte riktigt vad jag tyckte om den. (Tyck gärna till)

Undertailen måste också göras om, då den ser förjävla ful ut med dom klotrunda lysena. Funderar på ett infällt 954-Baklyse.

Vi får se vad det blir eller inte blir. Brist på motivation finns det gott om så här års.

Bifogat

• DSCN0808.jpg
    DSCN0808.jpg
    237.2 KB · Visningar: 176
  • DSCN1182.jpg
    DSCN1182.jpg
    238.9 KB · Visningar: 198
  • DSCN1187.jpg
    DSCN1187.jpg
    238.8 KB · Visningar: 180
  • DSCN1190.jpg
    DSCN1190.jpg
    237.9 KB · Visningar: 159
  • DSCN1186.jpg
    DSCN1186.jpg
    244.9 KB · Visningar: 164
Last edited:
Fighter is the shit!!!

Har blå fälgstripes på min, men mina fälgar är svarta och det ser ganska bra ut. Kan nog bli jäkligt snyggt om du hittar rätt blå färg.

Dålig uppdatering är en lätt underdrift. Nu börjar den likna nåt iaf.

Bifogat

• DSCN1564.jpg
    DSCN1564.jpg
    241.5 KB · Visningar: 234
  • DSCN1566.jpg
    DSCN1566.jpg
    239.1 KB · Visningar: 245
  • DSCN1567.jpg
    DSCN1567.jpg
    234.4 KB · Visningar: 224
  • DSCN1568.jpg
    DSCN1568.jpg
    241.4 KB · Visningar: 234
  • DSCN1572.jpg
    DSCN1572.jpg
    236 KB · Visningar: 233
  • DSCN1574.jpg
    DSCN1574.jpg
    237.1 KB · Visningar: 206
  • DSCN1577.jpg
    DSCN1577.jpg
    243 KB · Visningar: 206
ser bra ut :) clean som fan. Men tycker att en magkåpa eller liknande hade gjort en riktig bra helhelt intryck.

Finfin ju!! :tummenupp Vi har lite likheter på våra byggen faktiskt!

Trodde jag hade den kortaste byggtråden men icke!!:D

Finfin ju!! :tummenupp Vi har lite likheter på våra byggen faktiskt!

Trodde jag hade den kortaste byggtråden men icke!!:D

Just ja. Din hoj ser ju ut att bli riktigt fin. Du har lagt några timmar mer än jag dock. :)

Däremot är det mer pill än vad man tror, bara med att få undan elsystem, slangar, fästen, och en massa annat skit snyggt, för att få ett rent utseénde.

Jävligt fint ;)
Men ta bort speglar :P

Gärna, men den ska snart besiktigas, och jag fick en rad 2:or i höstas av en osympatisk konstapel, och en av punkterna var just backspeglar.

Last edited:
Jag har följt denna tråd med spänning timmar efter timmar av läsning :) från start till slut :D

Vad tror ni om fälgstripes i guld? Oken, gaffelbenen, kedja är ju i guld.
Eller blir det för pimp?

Gärna, men den ska snart besiktigas, och jag fick en rad 2:or i höstas av en osympatisk konstapel, och en av punkterna var just backspeglar.
Va?
Jag har besiktat min MC, och hade inga speglar. Och innan jag körde på besiktning så ringde jag till dom och frågade - måste man ha backspeglar? Dom så nej :)

En backspegel - ej godkänn
Två backspeglar - godkänn
INGA speglar - godkänn

Det var förra året. Kanske dom har nya regler :va ??

Jo, det knappast i år jag åkte dit heller. Inte omöjligt att just Polisen är nitiska på den punkten, men bilprovningen struntar i det - jag vet inte.

Jag hade sån fruktansvärd tur den gången, så jag knep igen och var nöjd med att bara åka hem med några 2:or och några lappar i böter.

Men jag ska då kolla upp hur det ligget till med den saken.

Kort och väldigt intensiv!:D

Denna dära blev ju riktigt snygg!
Clean och stilren..
Jag skulle faktiskt höja framlampan 1 eller 2 cm.
Hm.
Givetvis så tycker även jag att en magkåpa skulle bli pricken över i et.
4 av 5:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp

Tackar! :) Clean och stilren var det jag var ute efter.

Jag har ju precis sänkt lampan 2cm :mad: !!
Lustigt att du sa det, har faktiskt hissat den upp och ner utan att komma fram till vad som blev snyggast. Lägre går det iaf inte, för som det är nu, så bottnar den i framskärmen när gaffeln är helt komprimerad.

Framlampan sitter bra, följer tanklinjen fint. Guld fälgstripes skulle inte vara fel :) tror det skulle bli rätt nice faktist!

Just ja. Din hoj ser ju ut att bli riktigt fin. Du har lagt några timmar mer än jag dock. :)

Däremot är det mer pill än vad man tror, bara med att få undan elsystem, slangar, fästen, och en massa annat skit snyggt, för att få ett rent utseénde.

Håller helt med dig. Det är en del meck med att gömma elsystemet, själv så klippte jag upp och byggde om det. Var lättast så...

Men vi har likadan lampa, röv och färg! :tummenupp

Håller helt med dig. Det är en del meck med att gömma elsystemet, själv så klippte jag upp och byggde om det. Var lättast så...

Men vi har likadan lampa, röv och färg! :tummenupp

Gjorde detsamma delvis. Fick undan allt undertanken, inkl. relä, säkringsdosan, hela expansionskärlet mm.

Bara bromsvätskebehållaren var ett jäkla pill. Sitter ju en stor klump original, högt ovanför styret. Skaffade en liten behållare och passade ner den direkt i bromspumpen. Satt ju i höjd med backspeglarna innan. :)

Nyheter
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick