Yamaha FZ8

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Hoj
Triumph
Fan vad najs. :tummenupp
Har planer på att byta till något som är billigare att försäkra och var nästan nöjd med FZ6:an jag hade innan. Lite dåligt vrid bara.

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Tror en "mellan" modell därifrån á la 800 cc något inte är fel alls, streetfighter/supermotard utförande en radfyra med circus 120-130 hk:tummenuppGärna med ett utseende liknande som Aprilia Dorsoduro, Ducati hypermotard, ktm 950:) det tror jag är ett vinnande koncept, eller så är det för att jag gillar de modellerna så mycket.

Last edited:

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Fan vad najs. :tummenupp
Har planer på att byta till något som är billigare att försäkra och var nästan nöjd med FZ6:an jag hade innan. Lite dåligt vrid bara.

kolla vad en kawa z750 skulle kosta dig i försäkring, och det är ungefär vad en yamaha FZ8 kommer att ligga på. allt över 600 kubik bestraffas. Tyvärr blir effekten att en 1000 cc kostar lika mycket att försäkra som en 750, och då finns det ingen mening att ha en klenare maskin för samma kostnad. Inte konstigt att Sverige är 1000cc mecka

Tror en "mellan" modell därifrån á la 800 cc något inte är fel alls

nej det e det nog inte. Jag hade kunnat tänka mig gå ner ett snäpp i kubik och jag hade fått lite bättre förbrukning, sämre toppfart (oftast ointressant att va uppe i 250) och 20 kg mindre motorblock att släpa på. Men tyvärr verkar priserna på Yamaha ha blivit kokohöga, så jag lär inte byta in FZ1:an. Tänk att den nya XJ6 Diversion F ABS som är ganska tråkig kostar 91.000 !!!! :huvet Jag skulle ALDRIG lägga så mycket pengar på en så pass fattig hoj. Däremot ligger FZ6 S2 helt rätt i prisnivå, 75.000 och jag övervägde att köpa en sån ny nu sist men i sista sekunden blev det en beg. FZ1

Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
kolla vad en kawa z750 skulle kosta dig i försäkring, och det är ungefär vad en yamaha FZ8 kommer att ligga på. allt över 600 kubik bestraffas. Tyvärr blir effekten att en 1000 cc kostar lika mycket att försäkra som en 750, och då finns det ingen mening att ha en klenare maskin för samma kostnad. Inte konstigt att Sverige är 1000cc mecka

nej det e det nog inte. Jag hade kunnat tänka mig gå ner ett snäpp i kubik och jag hade fått lite bättre förbrukning, sämre toppfart (oftast ointressant att va uppe i 250) och 20 kg mindre motorblock att släpa på. Men tyvärr verkar priserna på Yamaha ha blivit kokohöga, så jag lär inte byta in FZ1:an. Tänk att den nya XJ6 Diversion F ABS som är ganska tråkig kostar 91.000 !!!! :huvet Jag skulle ALDRIG lägga så mycket pengar på en så pass fattig hoj. Däremot ligger FZ6 S2 helt rätt i prisnivå, 75.000 och jag övervägde att köpa en sån ny nu sist men i sista sekunden blev det en beg. FZ1

Hoppas det dock blir något "nytt" tänk iaf, så det inte blir bara en mellanmodell av fz6/fz1

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Men tyvärr verkar priserna på Yamaha ha blivit kokohöga, så jag lär inte byta in FZ1:an. Tänk att den nya XJ6 Diversion F ABS som är ganska tråkig kostar 91.000 !!!! :huvet Jag skulle ALDRIG lägga så mycket pengar på en så pass fattig hoj. Däremot ligger FZ6 S2 helt rätt i prisnivå, 75.000 och jag övervägde att köpa en sån ny nu sist men i sista sekunden blev det en beg. FZ1

När XJ6:an först visades i vintras så hade den ett listpris på 65.900 och den dyrare XJ6 Diversion ABS 69.900 vill jag minnas. Viss skillnad nu. :död

FZ8:an kommer bli som en Honda Hornet fast med annan design och nyutvecklad motor (som XJ6:an).

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft

För vad det är värt är, iaf på märkesförsäkringen, samtliga GSX-R:s (dvs. 600, 750, 1000) i samma klass. Säkerligen inte unikt heller för Suzuki.

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Hoppas det dock blir något "nytt" tänk iaf, så det inte blir bara en mellanmodell av fz6/fz1

ja en 800 med "big bang" och en prislapp på 120.000

För vad det är värt är, iaf på märkesförsäkringen, samtliga GSX-R:s (dvs. 600, 750, 1000) i samma klass. Säkerligen inte unikt heller för Suzuki.

det e likadant för Honda, oc för Yamaha är det också samma villkor för R-hojarna: du kan bara teckna trafikförsäkring på dem :) (Bilsport-MC)

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...