Då är man hojägare för första gången.

kurdsson

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2009
Ort
Kungsängen
Hoj
r1 03a
Köpte min första hoj förra helgen.Dvs nybörjare.Ser fram emot sommarn
Hojen R1 03 a
 

Bifogat

  • mc 1 004.jpg
    mc 1 004.jpg
    189.2 KB · Visningar: 247

RRbjorn

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX6R-08 (race), Yamaha YZ450F-07 cross
Grattis! Ingen dålig hjulklapp:tummenupp

Fan va skoj! R1:a som första hoj - gasa lugnt. Vad har du kört för nått innan då? Eller går du direkt från körskolans gamla surhojar?
 

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Grattis till fin hoj, jäkligt snygg! :tummenupp
Kör med insidan och signa upp dig på en SMC kurs när dom släpps den 1e februari, så kommer du ha ännu mera nytta av hojen och höjer dina kunskaper på ett kul sätt.

Själv är jag instruktör för Skåne och på Ring Knutstorp, dit jag såklart tycker att du ska anmäla dig :D :D :D Men oavsett var du går kommer du ha en superkul dag. Have fun on the road :krama
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Instämmer, grattis till snygg hoj. Ett maffigt val som förstahoj, var rädd om dig...!
 

Geiger

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
KTM RC8R
Jag beklagar missödet. Nu är du fast i nånting som är dyrt, farligt och ouppskattat av nära och kära.

Däremot finns det inget som är så kul som att köra hoj. Ju mer man kör, desto roligare blir det, dessutom.
 

simonhedberg

Guest
Jag beklagar missödet. Nu är du fast i nånting som är dyrt, farligt och ouppskattat av nära och kära.

Däremot finns det inget som är så kul som att köra hoj. Ju mer man kör, desto roligare blir det, dessutom.

Så sant så sant! :tummenupp
 

adde78

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Ort
Hägerstensåsen/telefonplan
Hoj
1000 k5 Såld, zx10r års 09.
Grattis grattis. Retta är underbara men inte lika härliga som en k5/6. he he. Skojar lite, du har köpt en toppen hoj:tummenupp. Vad fick du ge för skönheten?
 

Neio

Waka Waka
Gick med
2 Feb 2008
Ort
Me Tilda
Hoj
Stunt
Grattis till en skön hoj:tummenupp
Ännu en som längtar tills våren och Sommaren:tummenupp
Tat fint där ute :tummenupp

Så hoppas vi på en Grym säsong 2010:)
 

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Ort
På landet där försäkringen är billig.
Hoj
?
Riktigt fräsch! Grattis som fan! :)
Men tänk på vad alla säger, kör med insidan av huvudet, det finns verkligen en innebörd utav vad de säger.. Och det där med BKK, det är ett grymt bra tips! Fick tillbaka självförtroendet efter min vurpa samt att jag blev en mycket bättre samt säkrare förare, och självklart snabbare ;)
 

VFRippe

Medlem
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Cambridge, UK
Hoj
CBR600RR -10, Fazer 800 -13
Grattis! Vi syns väl ute runt uppland i sommar. Kom upp till oss på Rörken om du får tid.
 

kurdsson

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2009
Ort
Kungsängen
Hoj
r1 03a
Tack allihop.Jag vet att det är en extrem hoj för en nybörjare men jag ville ha nåt som jag gillade och jag är lung person i trafiken så jag litar på min höger hand (tror det)om man säger så.Att gå en smc kurs är sjävlklart.Först blir det o ta kort.Har inte ens det.Plus att fixa nya däck o ny regskyllt.
 

softis83

Fighterbyggare
Gick med
6 Jan 2008
Ort
Falun
Hoj
CBR600F fighter stunt
ok du låter klok i ditt sätt att tänka men shit jag hade aldrig rått nån till en R1a som första hoj om personen inte ens har hojkort innan han köper hojen.
En sak att tänka hur man skall handla före man sitter på hojen och en helt annan att leva upp till det när man sitter på hojen.
Jag är långt i från en moralkärring på nått vis skall du veta, är rätt galen av mig men jag tänker ändå säga att jag tycker du köpt dig lite för stor hoj att börja med.
Hoppas du kört nån sån hoj innan eller åkt väldigt mycket bakom i alla fall så du har en aning om vad du skaffat.

Aja nu har jag gnällt färdigt i alla fall sen kan jag ju konstatera att du har skaffat en förbannat rolig hoj som jag också gärna hade velat haft.
Hoppas du inte gör som jag skulle gjort om jag var du i din situation utan du har psyket och modet att börja från början och ta det lugnt och lära dig i din takt.

Ha sjukt kul med hojen i sommar nu och ta hand om dig.
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Det är föraren som kör illa och över sina begränsningar inte hojen!

Klart du ska ha drömhojen och ditt tänkt verkar sunt. Gratulerar och lycka till med kortet.
 

kimi

Medlem
Gick med
18 Aug 2008
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha FZ1
Grattis till en bra hoj! Det lilla jag har kört med min så har jag bara positivt att säga om den. Håller med dom andra, en bkk kurs är helt klart ett måste. Ska själv gå en nu i vår. Lycka till! :tummenupp
 

kurdsson

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2009
Ort
Kungsängen
Hoj
r1 03a
Ni är inte ensamma om att det inte är en bra nybörjar hoj.Men nu är den köpt och ibland kan jag undra själv om det var rätt.Jag gick på kännsla o då vart det den.Jag får ta det lungt helt enkelt.Tack för alla inlägg.
 

((Tobbe))

Bulten fotograf
Gick med
17 May 2008
Ort
segersta
Hoj
Suzuki gsxr 1000 08+Kawa zx 600-96
de e bara att vrida fullt stopp tare alltid:D:D:D(träd bil eller åsnor)
grattis till en bra mc:tummenupp
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top