Andra gången på kort tid som jag läser om folk som tycker att det är en bra idé att rengöra/smörja kedjan med hojen på depåstödet & ettan ilagd.
Hade han bara låtit hojen stå på depåstödet med motorn i gång på tomgång så hade bakhjulet snurrat ändå och han hade haft fingrarna kvar.
Men jag förstår inte varför man måste envisas med att ha motorn igång öht. Det räcker gott & väl att snurra för hand.
Men aj vilken dyr läxa han fixk lära sig.
Hur FAEN är man funtad om man kommer ihåg att ta bilder när man precis kapat av fingertopparna?? Hade kanske inte varit min första tanke direkt...
Hehe när jag jobbade som mc-mek var det en kille som köpt en hoj. Han skulle ha hjälp med att lyfta upp den i skåpbilen. På nåt sätt fastnade han mellan bromsoket och fälgen och klippte av halva pekfingret.. "aj satan" sa han.. Sen tog han pekfingret och slängde iväg det på gatan och lindade nåt runt handen. "Ska du inte åka till akuten och se om de går att få den påsydd" "Äh strunt i det, jag ska på fikaträff.."
Fingret låg kvar på trottoaren tills det ruttna bort
Hehe när jag jobbade som mc-mek var det en kille som köpt en hoj. Han skulle ha hjälp med att lyfta upp den i skåpbilen. På nåt sätt fastnade han mellan bromsoket och fälgen och klippte av halva pekfingret.. "aj satan" sa han.. Sen tog han pekfingret och slängde iväg det på gatan och lindade nåt runt handen. "Ska du inte åka till akuten och se om de går att få den påsydd" "Äh strunt i det, jag ska på fikaträff.."
Fingret låg kvar på trottoaren tills det ruttna bort
Blondin, fast i fel kropp tro?
I engelska tidningen Fast Bikes har jag säkert sett 3-4 insändare på samma grej!
Höjden av lathet och dumhet!
och det här är varför jag INTE meckar och om jag någonsin blir tvungen någon gång ska det finnas minst 1 m pinne eller någonting imellan min hand och hojen.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|