Köpa-beg.-hoj-fråga

Hyperhybris

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2010
Hoj
Ducati HM
Hej!
Jag är total novis på allt inom MC. Dock har jag gett mig fan på att jag ska ta hoj-kort i vår/sommar och naturligtvis även köpa en hoj.
Jag undrar hur det normalt ser ut med prutmån på beg. hojar som säljs i butik. Finns det utrymme att pruta alt. få med en hjälm eller nå't annat godis på köpet? Jag tänker mig en beg. hoj på runt 100 000 spänn.

Mvh,
HH

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
för 100.000k får du mycket hoj för kolla runt efter 08-09 hojjar som inte är sålda hos handlare än ist för o köpa beg så får du garanti också dessutom.

Har du de pengarna att röra dig med köp ny utrustning istället så får du det du behöver. Dessutom kan du få ganska kraftiga rabatter hos handlare om du köper komplett utr hos dem, speciellt om du köper fjolårets modeller som de har kvar.

Hyperhybris

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2010
Hoj
Ducati HM
för 100.000k får du mycket hoj för kolla runt efter 08-09 hojjar som inte är sålda hos handlare än ist för o köpa beg så får du garanti också dessutom.

Har du de pengarna att röra dig med köp ny utrustning istället så får du det du behöver. Dessutom kan du få ganska kraftiga rabatter hos handlare om du köper komplett utr hos dem, speciellt om du köper fjolårets modeller som de har kvar.

Hoppsan! Man tackar för snabbt svar!
Utrustningen tänkte jag inte köpa begagnad. Så det blir nog nya pryttlar och då antar jag att man kan diskutera priset (precis som du skriver) om man köper komplett utrustning.
Men finns det någon prutmån generellt sett på beg.hojar i den aktuella prisklassen?
Jag har kollat runt lite på nya hojar. Dock drar (list-)priset iväg lite väl mycket om man kollar på de modeller jag är intresserad av. Men ok :)
Hur mycket kan man antas få ner priset på en ny hoj med listpris runt 130-140 tusen?

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Tyvärr så är det svårt att få ner priserna hos åf. 5-10000:- borde iofs vara möjligt. Medans utrustning är brukligt att få minst 25% i samband med hojköp.

Lycka till med köpet:tummenupp

Orcid

Pure Madness!
Gick med
12 Jul 2008
Hoj
min:ER 5 -99, makens:GPZ1100 -96
jag fick ny utrustning i gortex inkl hjälm för 10 000kr jämnt då jag köpte just allting på den affären. så visst kan man få bra dealar:D

hoj köpte jag begagnat privat, hitta en som var pedantskött OCH bra pris så ingen prutning där. ta gärna med dig nån när du ska titta på hoj, gärna nån som kan lite och vet vad man ska titta på;)

sen kan ajg personligen tycka att 100 000kr på första hojen är så mycket, jag valde 20 000kr hoj, pedantskött men visst trilla den i backen 2ggr:/ som tur var det under krypkörningen så ingen repa i lacken men blinkerslampan är ihoptejpad;)

jag skulle råda att köpa en billigare hoj som du inte behöver vara så rädd om och sen när kortet är ditt, kör med den hojen första sommaren och byt till nästa sommar, då vet du också vad du verkligen vill ha.

lycka till:tummenupp!

lengan

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Hoj
FZ1 - 08, KX450F -11
Har du tänkt övningsköra och lära dig köra hoj och är helt novis på hojar så kanske du borde skaffa dig en billigare hoj att övningsköra på..svider lite extra att gå omkull med en hoj värd 90k. Däremot så skaffa dig bra utrustning, det är viktigast.

Tips är att skaffa kortet och sedan köpa en värre hoj, dock så kolla upp försäkringarna först.

Pruta kan man alltid göra på alla saker som säljs både nya som begagnade, däremot brukar det vara lättare att pruta och finnas fler saker att anmärka ifall hojen har några år på nacken. Om du kommer till en säljare och fläskar upp tillräckligt många tusenlappar så får du nog bra rabatt på utrustning och tillbehör.

Tänk och räkna på alla omkostnader och sen köper du dig det du har råd med.

Hyperhybris

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2010
Hoj
Ducati HM
Har du tänkt övningsköra och lära dig köra hoj och är helt novis på hojar så kanske du borde skaffa dig en billigare hoj att övningsköra på..svider lite extra att gå omkull med en hoj värd 90k. Däremot så skaffa dig bra utrustning, det är viktigast.

Tips är att skaffa kortet och sedan köpa en värre hoj, dock så kolla upp försäkringarna först.

Pruta kan man alltid göra på alla saker som säljs både nya som begagnade, däremot brukar det vara lättare att pruta och finnas fler saker att anmärka ifall hojen har några år på nacken. Om du kommer till en säljare och fläskar upp tillräckligt många tusenlappar så får du nog bra rabatt på utrustning och tillbehör.

Tänk och räkna på alla omkostnader och sen köper du dig det du har råd med.

Tack för alla tips!
Dock har jag precis gått å "kärat ner mig" i en hoj... Får se om d blir en sån... Återkommer med ev. resultat för allmän sågning :D

Tack igen allihop!

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Hoj
Bmw 850 adv
Tack för alla tips!
Dock har jag precis gått å "kärat ner mig" i en hoj... Får se om d blir en sån... Återkommer med ev. resultat för allmän sågning :D

Tack igen allihop!

Du gör mig nyfiken, du har inte sagt vad det är för någon ;) Men detta hemlighetsmakeri kanske beror på att du är på sporthoj och skall köpa en glidare? :slicka

Hyperhybris

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2010
Hoj
Ducati HM
Du gör mig nyfiken, du har inte sagt vad det är för någon ;) Men detta hemlighetsmakeri kanske beror på att du är på sporthoj och skall köpa en glidare? :slicka

Hmmm... Tror inte att det rör sig om någon glidare.... Men jag är ju, som tidigare nämts, total novis på området.
Vad är en glidare? Definition tack! :va :)

schizophrana

Guest
Hmmm... Tror inte att det rör sig om någon glidare.... Men jag är ju, som tidigare nämts, total novis på området.
Vad är en glidare? Definition tack! :va :)

obs, detta är bara ett exempel på vad glidare är:

468_06101110Fotostation2HdRoadking155.jpg

och va killen över menar är att du håller det hemligt vad du ska köpa för att på sporthoj.com är det bara just sporthojar som gäller :)

Hyperhybris

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2010
Hoj
Ducati HM
Glidare är så vackert ....

Lite fegt ju ! :D

Ok, då kan jag med gott samvete påstå att det INTE rör sig om någon glidare :) Dessutom har hojen jag funtar på (minst) en egen tråd här på forumet....
....Ok då! Det är Hypermotard som snurrar i huv'et.... Så varsågoda å sätt igång med pajkastningen :D

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Ok, då kan jag med gott samvete påstå att det INTE rör sig om någon glidare :) Dessutom har hojen jag funtar på (minst) en egen tråd här på forumet....
....Ok då! Det är Hypermotard som snurrar i huv'et.... Så varsågoda å sätt igång med pajkastningen :D

Faktiskt...den roligaste hojen av de 3 jag har. Fixar du dessutom till ett helsystem, lite andra cammar och lättare svänghjul..och mappar den fint är det ett riktigt nöjesmaskineri. Servicepriserna är mänskliga och försäkringen likaså. Funkar även utmärkt som "till o från kneget hoj"...:tummenupp

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...