Var vill man sitta? (Sachsenring)

Nicson

Already Gone
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Letar
Dags att beställa biljetter till MotoGP Sachsenring 16-18 Juli, men vilken läktare vill man sitta på? :va

Om bilden stämmer med verkligheten verkar det som om inte alla platser har en Videowall framför sig, vilket jag antar är nice för att få lite mer överblick över racet..

/Nicson

Bifogat

• mgp_sachsenring.jpg
    mgp_sachsenring.jpg
    70.1 KB · Visningar: 201

Incredible

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2004
Hoj
Ducati 999
Ja du jag var där förra året, men jag satt inte, hittade faktiskt en riktigt bra ståplats, fast det var hård konkurens. Jag gick runt ganska så mycket, har för mig att det fanns videovall överallt där det var läktare. Ducati grandstand var det bra utsikt ifrån så mycket kommer jag ihåg. Vet inte om du har varit på motogp förut ifall du inte har det kanske du inte vet hur mycket det låter.....öronproppar är ett absolut måste för att kunna njuta av upplevelsen....Sen är det ju värsta hålligånget runt ikring sachsenring, tusentals vallfärdar bara för att vara med på det....Ha så kul!

Damma

Medlem
Gick med
20 Nov 2008
Hoj
Daytona 675
jag satt på t2 förra året, tyckte det var kanon man har en storbildstv framför sig oxå.

MissMoonia

Member of The Pink Ladies
Gick med
14 Apr 2009
Hoj
Kawasaki ER6f, grön - Till Salu!
Va där förra sommaren och satt då på T8 och hade vänner på T1 så jag testade båda.

T1 är inte så kul, man sitter bara o rör huvudet snabbt från vänster till höger när de kommer förbi på 2sek o sen sitter man o väntar utan att se något givande tills de kommer nästa gång. Och där blir man döv utan öronproppar eftersom de drar på som fan där!

T8 var riktigt bra, där ser man dem lite i hårnålen och sen när de kommer upp på krönet, ner för backen och har kurvan där jättemånga trillade när det regnade rakt framför sig. Och sen ser man dem ända ner till slutet på nästa kurva. Sen har man en storbildstv framför sig också så att man ser vad som händer på övriga banan.

Under pausen var det två killar som gjorde konster på vars en hoj ute på banan; den ena framför T1 och den andra framför T8! :)

Slutsats: Jag tycker att du ska sitta på T8 :tummenupp

Hur hade du/ni tänkt bo där?

Last edited:

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Ja.
Satt på T12 förra året. Har ju inte varit runt på hela bana men där såg man väldigt bra. Man ser när de kommer över krönet å ner för backen. Sedan ser man hela vägen upp när de tar sista svängen innan start å mål. Rakt framför sig har man även en storbildstv. Man kan även stå bredvid banan i backen vilket gav en helt annan upplevelse. Man kommer mycket närmre å allting ser ut att gå så mycket fortare. =)

\Masonit

Nicson

Already Gone
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Letar
Ja du jag var där förra året, men jag satt inte, hittade faktiskt en riktigt bra ståplats, fast det var hård konkurens. Jag gick runt ganska så mycket, har för mig att det fanns videovall överallt där det var läktare. Ducati grandstand var det bra utsikt ifrån så mycket kommer jag ihåg. Vet inte om du har varit på motogp förut ifall du inte har det kanske du inte vet hur mycket det låter.....öronproppar är ett absolut måste för att kunna njuta av upplevelsen....Sen är det ju värsta hålligånget runt ikring sachsenring, tusentals vallfärdar bara för att vara med på det....Ha så kul!

Har inte varit på motogp tidigare så det blir första gången :banana har däremot varit på en hel del dragracing (farsan meka Top Fuel tidigare) men det är ju inte riktigt samma sak.. låter gör det dock med 8000 hästar :yoparty

Va där förra sommaren och satt då på T8 och hade vänner på T1 så jag testade båda.

T1 är inte så kul, man sitter bara o rör huvudet snabbt från vänster till höger när de kommer förbi på 2sek o sen sitter man o väntar utan att se något givande tills de kommer nästa gång. Och där blir man döv utan öronproppar eftersom de drar på som fan där!

T8 var riktigt bra, där ser man dem lite i hårnålen och sen när de kommer upp på krönet, ner för backen och har kurvan där jättemånga trillade när det regnade rakt framför sig. Och sen ser man dem ända ner till slutet på nästa kurva. Sen har man en storbildstv framför sig också så att man ser vad som händer på övriga banan.

Under pausen var det två killar som gjorde konster på vars en hoj ute på banan; den ena framför T1 och den andra framför T8! :)

Slutsats: Jag tycker att du ska sitta på T8 :tummenupp

Hur hade du/ni tänkt bo där?

Okej, tack för infon! Hade faktiskt funderingar på T1 eftersom man ser mycket innan och under uppställning,start och mål men du har en poäng med T8.. Är ju kul om man ser lite mer än bara en massa fly-bys =)

Det kommer nog att vara jag, Matchi (på sin KTM 990 SM) samt en "servicebil" med ett par brudar, öl, ombyte samt "in-case-of" verktyg och kättinglås till bågarna.. Vi tänkte åka via Malmö, Köpenhamn till Hohenstein och sen ta Berlin på vägen hem! Sova gör vi sannolikt på hotell lite här och var längs med vägen.. Tänkte dock försöka boka något i Berlin och nära Sachsenring..

Resan verkar komma upp till en 250-300 mil ToR i runda slängar beroende på vilka vägar man tar (finns det något kul man borde se i närheten?)

Om någon är sugen att haka på (båge el bil) så är det bara att tag along :tummenupp

Vågar man parkera hojarna vid Sachsenring förresten? Gissar på att man inte är den enda som har tänkt åka tvåhjuling dit :va

Nicson

Already Gone
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Letar
Alright, det vart T3/1 (Stadtwerke Glauchau) (se bild) :yoparty

Tanken är att man nog hinner se en del innan kurvan samt lite snygga knäskrap :D

http://www.sachsenring-circuit.com/en/tickets/gp_tickets2010.asp <-- här kan man välja Preview på hur det ser ut från alla läktare! Schysst feature :tummenupp

men frågan är hur man gör med hojparkering där? Behöver man ha med sig kättinglås eller räcker det med styrlås och två skivbromslås :va

Bifogat

• T3_1.jpg
    T3_1.jpg
    68.7 KB · Visningar: 74

IO

IBF, Ilari Bjuvander Foto - ilari.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Ducati 999 Race -05, WLC 1942, Yamaha XS-750 -77
Öronproppar kan man väl skita i på MotoGP. Låter inte speciellt mycket.
Däremot F1 låter en hel del.

Skall själv till Sachsenring i sommar, ses där :)

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

&nbsp;Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping