Max 100 BHP och obligatorisk ABS

Det som att ta några steg tillbaka.. stenåldern...
ABS är juh ett faktum att det är schysst....

men begränsning till 100 hk....??? NEJ tack!

Den här jakten på låg vikt och mycket effekt har nog gått lite väl långt. Är dock emot den typen av regleringar som föreslås i artikeln. Egentligen är det nog inte motorcyklarna som sådana som utgör problemet utan de som sitter bakom styret. Man borde fokusera på att få bort droger, alkohol ur trafikbilden. Folks missbruksvanor är en stor bakomliggande faktor bakom många trafikolyckor. Bristande sömn och oaktsamhet en annan.

Jag tycker det låter skit bra!
Ni behöver inte fler HK! (märk ordet behöver) En MC accelererar alltid fortare än bilar och kommer alltid vara smidigaste och snabbaste fordonet. O ABS också.. super. fattas bara att förarna också blir skärpta så kommer dödssiffrorna minska rejält!

:rofl:rofl:rofl popcorn!!

Ni behöver inte fler HK! (märk ordet behöver) En MC accelererar alltid fortare än bilar och kommer alltid vara smidigaste och snabbaste fordonet. O ABS också.. super. fattas bara att förarna också blir skärpta så kommer dödssiffrorna minska rejält!

Det blir aldrig för mycket. Däremot kanske man ska förflytta sig till banan...

220 hästar.. Mmmmm..

/ Jens

Låter verkligen toppen hörru! Samtidigt så kan vi ju förbjuda all alkohol, snus, cigaretter, fet och onyttig mat och godis m.m.

Kom igen nu förfan har du inte sovit nåt inatt eller vad är det frågan om igentligen? :va

"France, where a 100bhp limit is already in place." :va

Kände jag inte till

Hur har du lyckats missa?

Gillar annars "A draft version of the proposals published last year said of the current inconsistency between countries: “This creates a situation where a motorcycle above 74 kW [100bhp] type-approved in one country is refused in another one. This type of situation is not in line with the spirit of the internal market. "

Den ENKLA lösningen är ju annars att grodorna sväljer sin stolthet och kör likadant som resten av EU...

Det är inte antalet hästar som utgör faran precis som det inte är hastigheten som dödar.
Ni som inte förstår det resonemanget har ingenting att göra på en hoj överhuvudtaget.

O begränsa till 100bhp verkar ju allmännt korkat precis som allting annat innom EU. (bananer måste vara böjda för att få kallas bananer eller gurkor får inte vara böjda alls för att få kallas gurka) Kan ni <sättin-valfritt-nedverderande-uttryck-här> som röstade att vi skulle in i EU nu förklara er ??

va fan gör du på hoj?:va

Öhhh... dylik begränsning har man ju redan provat för 15 (?) år sedan här i Svea - och konstaterat att det inte fungerar.

Snart tar de väl upp förslaget med säkerhetsbälte på motorcykel igen...

Det kommer iaf innebära att alla hojar från innan begränsningen trädde i kraft som har mer än 100 hästar kommer bli mäkta eftertraktade. =)

EU kommer väl aldrig bli helt harmoniserat, så är det bara, precis som amerikanska staterna som har rätt olika lagar.

Även om en del saker i EU är knasiga så har det ju tex bidragit till tullfri handel mellan länderna vilket iaf jag dragit nytta av en hel del...

Hur har du lyckats missa?

Gillar annars "A draft version of the proposals published last year said of the current inconsistency between countries: “This creates a situation where a motorcycle above 74 kW [100bhp] type-approved in one country is refused in another one. This type of situation is not in line with the spirit of the internal market. "

Den ENKLA lösningen är ju annars att grodorna sväljer sin stolthet och kör likadant som resten av EU...

Det låter ju faktiskt som att det är precis det som EU-kommissionen lutar åt också, om man läser sista meningen i artikeln:
“On the other hand, it emerged from dedicated studies that the link between engine power and increase of safety cannot be demonstrated. Based on this, the Commission intends to propose an harmonisation of the EC legislation on that matter.”

Man kan ju hoppas iaf... :gnissla
Obligatorisk ABS har jag dock inget emot.

Hur är det om man åker med en hoj med mer än 100hk i frankrike på mc semester måste man strypa den? alt åka någon annan stans.

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back