Feminismen bottnar i att alla män är svin...
För den oinsatte, feminsimens mål är att kvinnan ska vara likställd med mannen; ekonomiskt, socialt och politisk i ett samhälle.
PunGt.
För den oinsatte, feminsimens mål är att kvinnan ska vara likställd med mannen; ekonomiskt, socialt och politisk i ett samhälle.
PunGt.
Och med just detta argument så anser jag inte att feminismen har något existensberättigande... utan det man skall kämpa för är jämställdhet!
Det som händer i feministfrågorna är oftast att man antingen försöker lyfta fram kvinnan FÖRE mannen eller att man försöka SMÄDA mannen, vem blir hjälpt av att man försöker göra en orättvis situation fortsatt orättvis fast på annat sätt?
Den ursprungliga tanken med feminism är väl bra i sig. Men så som det ser ut nu så ser man på feminister på samma sätt som alla dom här rädda-det-ena-eller-andra-aktivister. Dom jobbar i grund och botten för något bra men metoderna och tillvägagångssättet är inte direkt genomtänkt eller smart. Det är bra att brinna för något men det finns olika metoder att få fram det man vill nå, tydligen så har det inte fungerat med det dom syssla med hittills och istället fått en hat-stämpel samt en bitterfitta-stämpel. Vill man inte ändra det synsättet?
Man behöver ju inte vara tjej för att vilja ha jämställdhet, finns säkert någon stackars vilsen kille som tror det hade varit bra.
Stämmer en hel del det du skriver... jag funderade faktiskt på det här imorse innan jag såg tråden och funderade på om det är en medärvd sossegrej som de har i sitt "parti" att bara peka på allt dåligt istället för att faktiskt vara lite konstruktiva och få fram bra saker och sånt som faktiskt funkar istälelt för att tvinga folk in i ett visst mönster.
Vad jag menar är att Schyman är ju inte särskilt konstruktiv, hon är mest gnällig och gillar att peka på saker som är fel men det är inte ofta man hört henne komma med någon vettig lösning.
Tjejer är mindre värda. Det är sedan gammalt.
massa trams.... För den oinsatte, feminsimens mål är att kvinnan ska vara likställd med mannen; ekonomiskt, socialt och politisk i ett samhälle.
PunGt.
En indignerad kvinna gråter ut...
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |