Tramsig tråd

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Satt och otrohetsläste på ett annat forum och hittade denna tråd http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=175648
Citat från garaget: "Pedofilen kanske åker närmaste väg till ett dagis och lurar med ett barn??"

Brukar ni sporthojare varna pedofiler och annat löst pack för laserfällor?

Last edited:

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Jaha, har du varit ute och surfat hela internet eller? Jag tänker inte släppa till ett svar på frågan innan du ber om ursäkt för ditt snedsteg. *fnys* :sissy :vändaryggentill

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Det var nästan samma sak jag skrev om i en tråd för några år sedan om varför vissa hojåkare var så sura och inte vinkade. jag vet väl inte vem jag vinkar till. Det kan vara Janne 52 som molestat sina barn precis och är ute och svalkar skrevet på sin fajerstårm. Vad ska jag vinka till honom för bara för att han har valt samma typ av fortskaffningsmedel som jag? :mad:

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
För att svara seriöst såhär mitt i natten så brukar jag varna för laserkontroll, dock inte vanlig kontroll/nykterhetstest.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Det var nästan samma sak jag skrev om i en tråd för några år sedan om varför vissa hojåkare var så sura och inte vinkade. jag vet väl inte vem jag vinkar till. Det kan vara Janne 52 som molestat sina barn precis och är ute och svalkar skrevet på sin fajerstårm. Vad ska jag vinka till honom för bara för att han har valt samma typ av fortskaffningsmedel som jag? :mad:

Så brukar jag också tänka. Ibland när jag hälsat på en annan hojåkare så slår det mig plötsligt att jag kan ha hälsat på en sån där kretin som inte bytt oljan på länge, en riktigt motorplågare aså. Då blir ja så sjukt arg att jag bestämmer mig för att inte hälsa på minst 10 hojåkare i rad. Sen mår ja bra igen. Polisbumsar hälsar jag alltid på för de cyklarna sköts by the book.

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Jag tycker det är sällan jag hamnar i en hastighetskontroll numera, oftast är det nykterhetskontroll/körkortskoll och då varnas det inte. Sedan så verkar de oftast ha hastighetskollen på 50 vägar i hyffsat tätbebyggt område, så då känns det inte heller så befogat att varna. Speciellt inte då man vet att just dessa vägar ofta trafikeras av "annat löst pack" på väg in eller ur stan.

Sedan så är man väl lite selektiv kanske, jag skulle nog varna de flesta motorcyklar jag mötte men inte killen i rosa linne och pannband på en gammal 500 cross. Han skulle nog förbli lyckligt ovetande. Men å andra sidan så vinkar han nog bara glatt åt polisen när han åker förbi.

Pedofiler brukar jag tutlura in i kontrollen.

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
Så brukar jag också tänka. Ibland när jag hälsat på en annan hojåkare så slår det mig plötsligt att jag kan ha hälsat på en sån där kretin som inte bytt oljan på länge, en riktigt motorplågare aså. Då blir ja så sjukt arg att jag bestämmer mig för att inte hälsa på minst 10 hojåkare i rad. Sen mår ja bra igen. Polisbumsar hälsar jag alltid på för de cyklarna sköts by the book.

Nattens bästa inlägg! :D

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
gixxah sevenfifteh
Har faktiskt tänkt så rent allmänt.
Varför ska jag vara trevlig mot folk som mkt väl kan vara våldtäcktsmän?
Det ger mig en cynisk men ändå giltig anledning att inte hjälpa folk som är strandade längst vägkanten. För det är väl ingen idé att glida upp bredvid någon som har fått motorhaveri och fråga om dom brukar tvinga sig till könsumgänge?

Allstaar

Guest
Jag tänker inte citera någon och det strider emot att svara i tråden för jag kanske svarar i en tråd som är skapad av en pedofil eller citerar en pedofil.

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
gixxah sevenfifteh
Du har inte tänkt på att din hälsning kanske ger han dåligt samvete och han kommer på bättre tankar? :D

Kan mycket väl vara så.
Alternativt så blir han uppmuntrad då hans gärning "belönas" med min vinkning.
Ett tredje alternativ är att ens motvilja att hälsa tillbaks är droppen som får bägaren att rinna över och vipps så har man skapat ett monster själv.
Det är ett farligt spel vi håller på med! :gnissla

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.

haha :) klockrent

Last edited:

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Någon som provat en hitlerhälsning ngn gång? nästan värt det för reaktionen....

På tal om det & hälsningar i trafiken....:D

[YOUTUBE-ID]qMNcJ1ylBA0[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...