Gopro Hero HD test @ KTM 660 SMC

H3dlund

Sporthojsnörd
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Sunne
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -17, KTM 380SX -02/-06 hybrid
Införskaffat gopro kamera för ett tag sen, testat lite olika vinklar. Men denna blev helt klart bäst, borde dock vinklat kameran lite mer uppåt tror jag. Passade även på att testa Pinnacle studio och redigera med.

Rätt nöjd för att vara första seriösa filmen jag fått ihop. :tungan

Länkar istället, ingen idé och köra filmen i inlägget då det ändå inte går och se hd då. Då missar man ju halva grejen.
http://www.youtube.com/watch?v=YX4J8z2RaTA

Screenshot:
snapshot20100427191504.jpg
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
[YOUTUBE-ID]YX4J8z2RaTA[/YOUTUBE-ID]


Edit:

Har en själv och är helnöjd med bildkvaliten.
Dock filmade jag en heldag asfalt, svårt att veta vad man filmar utan display :tungan
 
Last edited:

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Hus
Hoj
tramp
Såg bra ut det där. Vad har du för prestanda på datorn du redigerar med? HD video verkar kräva mycket RAM-minne, eller?
 

H3dlund

Sporthojsnörd
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Sunne
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -17, KTM 380SX -02/-06 hybrid
Har en själv och är helnöjd med bildkvaliten.
Dock filmade jag en heldag asfalt, svårt att veta vad man filmar utan display :tungan

Jo den kräver lite testande innan man åker ut och kör. :p

Såg bra ut det där. Vad har du för prestanda på datorn du redigerar med? HD video verkar kräva mycket RAM-minne, eller?

Hmm har inte mer än 2gb ram minne, 2,8ghz dual core processor. Gick hur bra som helst. Kan förövrigt rek. pinnacle, bara kört movie maker förut. :D
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Grymt najs Kört :D Sjukt vad lätt du får upp den på slangen. Blir ju riktigt sugen på att byta bort min 690 sm mot en 660 ist :D Har du drevat om din något, trimmat något?
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Dreva om istället!!
690´n är en modernare hoj och funkar minst lika bra som 660 om inte bätttre

Nää, håller inte med där... Har haft två KTM 660 och en KTM 690SM och det är som natt och dag när det gäller bakhjulskörning.

På 690:n är motorkaraktären helt annorlunda, istället för att ha maximalt vrid och effekt på låga varv som på 660:n har man gjort tvärtom. 690:n får man ligga och pressa mot rödmarkeringen hela tiden och inte ens då imponerar den, dessutom har man placerat batteriet precis uppe vid styrhuvudet.

Visst kan man dreva om hojen men när utgångsmaterialet är så "fel" kommer det inte att bli lyckat ändå. Har hört att 690 SMC ska vara mycket bättre för bakhjulskörning än SM:en, dock inte testat den själv.


**Edit** Blev riktigt snygg kvalité med videokameran :tummenupp
 

mencken

Laddtrycksberoende!
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Brok Prestorp
Hoj
Yamaha R1 Turbo -01 / KTM 690 SMC -09/ Fantic 303 Trial -87
Riktigt snygg film! Lite OT men jag tar upp min orginal 690 SMC på 5:an... Det är ju sällan bågen det är fel på! :tummenupp
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Nää, håller inte med där... Har haft två KTM 660 och en KTM 690SM och det är som natt och dag när det gäller bakhjulskörning.

På 690:n är motorkaraktären helt annorlunda, istället för att ha maximalt vrid och effekt på låga varv som på 660:n har man gjort tvärtom. 690:n får man ligga och pressa mot rödmarkeringen hela tiden och inte ens då imponerar den, dessutom har man placerat batteriet precis uppe vid styrhuvudet.

Visst kan man dreva om hojen men när utgångsmaterialet är så "fel" kommer det inte att bli lyckat ändå. Har hört att 690 SMC ska vara mycket bättre för bakhjulskörning än SM:en, dock inte testat den själv.


**Edit** Blev riktigt snygg kvalité med videokameran :tummenupp

Nu ska vi inte spamma sönder TS tråd, men jag menade i största allmänhet att 690 är en bättre hoj...:)
 

tid001

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2010
Ort
västervik
Hoj
2008 kawasaki z1000
var köpte du kameran och hur mycket kostade den.
4ans växel i 90-100 drar jag upp min på bakhjulet med ett litet ryck i styret och bara gas ingen koppling.
 

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Luleå/Oslo
Hoj
EXC 450 -06 *Såld* 660 SMC -05 *Såld* FS650 -08 *Såld* EXC 525 -06
Nu ska vi inte spamma sönder TS tråd, men jag menade i största allmänhet att 690 är en bättre hoj...:)

Jag tror ni pratar om olika 690 :)

Grymma filmer!

var köpte du kameran och hur mycket kostade den.
4ans växel i 90-100 drar jag upp min på bakhjulet med ett litet ryck i styret och bara gas ingen koppling.

Tror dom går kring 3800kr, sportscam.se, raidopower, 24mx m,m...
 
Last edited:

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
08
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
har också en! Sjukt nöjd!
Men hur får du till HD på tuben??
Jag laddade upp min film direkt från imovie..
Men jag tycker ändå att bilden är bra..

Måste man välja högsta kvalitéläget på kameran för att det ska bli HD kanske..??
 

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Kan förövrigt rek. pinnacle, bara kört movie maker förut. :D

Behöver du konvertra om filen från kameran för att redigera den i pinnacle?
Letar efter ett program som jag kan redigera mina filmer från min Go pro Hd utan att behöva konvertera filen.

Skön film fö!
 

H3dlund

Sporthojsnörd
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Sunne
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -17, KTM 380SX -02/-06 hybrid
Grymt najs Kört :D Sjukt vad lätt du får upp den på slangen. Blir ju riktigt sugen på att byta bort min 690 sm mot en 660 ist :D Har du drevat om din något, trimmat något?

Original 660 med Akrapovic helsystem, men det ger knappt märkbar effekt. Drevning är org såvitt jag vet, inga problem att få upp den oavsett växel eller fart.

Häng på nån motard körning så ska du få se grabar som kan slanga.:tummenupp
Kolla när skager kör. Riktigt grym. Filmen var ju bara kaninskutt. Ser ut som han gasar upp den på låga växlar. Bättre o koppla på höga om man inte kan växla när man ligger på bakhjulet :tummenupp

Ge mig en Honda xr 600 så ska du få se på ordentlig bakhjulskörning. :yoparty Hade en sådan innan denna, jämfört med den trivs jag inte alls att åka bakhjul med ktmen. :( Hondan är som den vore byggd för att köras på ett hjul, vägen och trafiken som sätter stopp hur långt det går. Ktmen blir lätt vinglig och ostabil, att det blåste satan gjorde det väl inte bättre heller.

Tror dom går kring 3800kr, sportscam.se, raidopower, 24mx m,m...

3 000kr av en privatperson på blocket, importerar själv. Vill minnas att han hetta Tobias. Sök på gopro på blocket!

har också en! Sjukt nöjd!
Men hur får du till HD på tuben??
Jag laddade upp min film direkt från imovie..
Men jag tycker ändå att bilden är bra..

Måste man välja högsta kvalitéläget på kameran för att det ska bli HD kanske..??

Hmm jag laddade upp den direkt efter jag redigerat den i pinnacle. Sparade som mpeg-2. I original upplösningen 1280x720.

Finns ju 1080 med, men det blir bäst vidvinkel om man kör 720 (r3) i kameran. Passar bäst för hjälmmontering tycker jag iaf.

Behöver du konvertra om filen från kameran för att redigera den i pinnacle?
Letar efter ett program som jag kan redigera mina filmer från min Go pro Hd utan att behöva konvertera filen.

Skön film fö!

För att redigera den i pinnacle behöves ingen konvertering, pm:a om du vill hitta det billigt. :D
 

Ringo

-
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Hemlös
Hoj
-
Du byter inte framhjul så ofta va? :) Skön film. Jag äger inte en GoPro så det här kanske är en dum fråga. Kan du inte fästa den under hakan på hjälmen? Skulle inte det ge bäst bildvinkel, alltså styret rakt framifrån? Kanske får fästa den uppochner men det går ju alltid att vända rätt på det när du redigerar filmen.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Du byter inte framhjul så ofta va? :) Skön film. Jag äger inte en GoPro så det här kanske är en dum fråga. Kan du inte fästa den under hakan på hjälmen? Skulle inte det ge bäst bildvinkel, alltså styret rakt framifrån? Kanske får fästa den uppochner men det går ju alltid att vända rätt på det när du redigerar filmen.
Eller blanda lite olika vinklar i samma film :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top