AdBlock

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Tänkte kommentera ditt (swedies) påstående som syns för dem som kör adblock!

Detta forum lever på intäkter på dess annonser, eller liknande står det...
Trodde forumet levde på användarna i min enfald..
Kan inte jag få köra adblock utan att behöva få skrot för det?

./Anders

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Enda adblocken jag kör med är http://www.sporthoj.com/forum/customavatars/*
Dvs finns reklamen på sporthoj.com's server visas den, däremot inte scriptat från andra sajter som t.ex. adtech, google etc. Flash är alltid blockat. Störande saker RIP'as bort, dvs genererar trafik och laddas med visas inte på MIN skärm.

T.ex. Flashback är en sajt som har greppat det här med reklam där många annonser är en vanlig textmassa som inte lätt kan blockeras - men som inte heller är så påträngade eller störande.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Eftersom att annonserna har animationer som studsar omkring och sånt så kör jag med adblock. Av tre anledningar: långsam dator, långsam uppkoppling och att det är jävligt irriterande och stjäl uppmärksamhet.

Dessutom körde sidan ett tag med några totalt orelaterade annonser om nätpoker och liknande som jag tyckte var helt ointressant.

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
butiker, märken osv. får ju mycket indirekt reklam här.....

edit: SMC och Motorrad får ju bra med reklam här

Last edited:

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
--VTR--
Jag kör med adblock, och den röda rutan där uppe stör inte ens hälften av vad annonserna gör, så den får gärna vara kvar för min del.

Ahrkey

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2009
Hoj
Ingen
:) Slog av adblock idag då jag såg rutan och täntke jag skulle supporta. Tänkte "Det är det lätt värt, så farligt kan det inte vara". Men jeflar var det blinkar och blippar.

Utan att veta hur det hela sköts; så kanske en slags policy för hur "intensiv" en banner får vara kanske vore på sin plats. Dvs. tillåter man inte strobliknande effekter, för snabba animationer, för grälla färger osv.

Säger inte att man skall banlysa men kanske... tona ner lite.

:öl

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Reklamnissarna får lära sig att göra mer diskreta, snabbladdade och lättkörda annonser, så länge det mest är skit som blinkar, hoppar, snurrar och är svårt störande är det Adblock ON här. Dessutom tar skiten ungefär dubbelt så lång tid att ladda som själva sidan

Blocka på, så många som möjligt, tills reklamköparna fattar galoppen, Swedie kan gärna föra budskapet vidare.

J.N

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2007
Hoj
Triumph Street Triple R
Varför man använder adblock? Man blir ju tokig :huvet.
Diskretare reklam rutor tack.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Reklamnissarna får lära sig att göra mer diskreta, snabbladdade och lättkörda annonser, så länge det mest är skit som blinkar, hoppar, snurrar och är svårt störande är det Adblock ON här. Dessutom tar skiten ungefär dubbelt så lång tid att ladda som själva sidan

Blocka på, så många som möjligt, tills reklamköparna fattar galoppen, Swedie kan gärna föra budskapet vidare.

Amen.

Så länge man envisas med att använda svindryga animerade banners så tänker jag göra allt jag kan för att skippa dem. :fakta

Lek med tanken att ni hade möjlighet att dämpa ljudet på tvn under reklampauserna - vilka skulle inte göra det (ni har väl märkt att ljudet alltid går upp en smula när det är dags för reklampaus? Det är en medveten strategi då många lämnar tv:n för att göra annat...)?

Men det gäller ju att synas, och höras... :gnissla Den ena är drygare än den andra.

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
Det enda jag blockerar på den här sidan är adtech.de och inget kan få mig att släppa den spärren igen. Den jävla servern är ibland så seg att det tar evigheter att ladda sidan klar.

Och jag håller med övriga. Tvinga reklammakarna att göra reklamen lite mer diskret, som det är nu får man ju epilepsi på vissa sidor. Reklammakarna gräver sin egen grav.

Ge fan i blinkande färgglada annonser som tävlar med varandra om att fånga uppmärksamheten. Det funkar inte, man blir bara irriterad och spärrar skiten. Idioter säger jag bara. Och dom som driver sidor med sån reklam är medskyldiga, se till att dom som annonserar inte lägger upp annonser som bara irriterar, så slutar vi nog spärra dom.

Kolla Google med sina diskreta textannonser. Dom tjänar massor av pengar på dom.

Last edited:

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Jag blockar adtech.de generellt. Sen är blinkande, snurrande reklamrutor är högst oönskade och brukar snarare få mig att välja en annan butik om jag nu ska handla något. Jag vet faktiskt inte med mig att jag någonsin gått in på en butik och handlat via en relambanner varken här på SH eller någon annanstans, jag handlar helt enkelt inte på det sättet.

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
Såna här fula kampanjer för att försöka tvinga folk att stänga av adblock har förekommit förut. Jag vet ingen som varit framgångsrik. Det enda som fungerar är att anpassa reklamen till ett format som accepteras. Är det så jäkla svårt att fatta det?

Det här har varit känt i åratal, men ändå försöker vissa sidor fortfarande pracka på folk skitreklam som bara irriterar. Dumskallar! Naturligtvis svarar vi användare genom att blockera skiten.

ice13

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
Italiensk
...
Lek med tanken att ni hade möjlighet att dämpa ljudet på tvn under reklampauserna...

hehe, det är ju inte rocketsience direkt att dämpa ljudet under reklampausen. Oftast bara några tryck på knappen med ett "-" på
:tummenupp

Ringo

-
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
-
Hur många användare har adblock egentligen? Jag är övertygad om att majoriteten kör IE och har aldrig hört talas om Firefox, Chrome eller adblock.

Jag tror att den röda rutan bara har lyckats reta upp användare som aldrig skulle köpa från någon av annonsörerna. Användare som är flitiga datoranvändare och själva kan Googla efter dom bästa priserna och inte lite på störande reklam.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Kan någon vänlig själ ta en skärmdump på röda rutan åt mig?

Jag ser varken reklam eller röda rutor i Opera, och i IE ser jag bara reklam.
(vilken hemsk upplevelse det var att starta upp IE och kolla in SH)

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO