Olycka väg 1212 mellan Stenestad och Klippan (6 Juni)

sofiiiii

Rödtotten
Gick med
30 Mar 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
R6
Vi försöker få tag på aste, som är med på ena bilden, och höra hur läget ligger till. Men vad vi vet så hände olyckan på vägen hem från NDR..Vill dock inte nämna vem det va som körde den vita kawan, det får han/hon själv berätta!!!!


uppdatering: Efter ett samtal så vet vi numera att dom 3 som körde hem tillsammans från höör är på sjukhuset just nu på akuten. Han som krockade med bilen hade änglavakt och verkar bara vara lite öm & blåslagen...Hojen mår väl desto sämre. Men huvudsaken är att han klarade sig!!!

Kör nu försiktigt mina vänner...aaaaaalldeles för många olyckor nu! :(
 
Last edited:

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Stulen
Såg tydligen riktigt illa ut från början med tanke på att han frontade bilen. Känns skönt att det inte blev värre skador än vad det blev med tanke på hur det verkade initialt. En hoj kan man köpa, men inte någon ny kropp. Skulle hälsa att ni inte behöver inte ringa Simon, det var inte han som klota.


Kör lugnt därute!
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Pratade precis med aste oh hoppas att det är så bra som det verkar.

En klen tröst när man klotat är att en hoj är bara pengar. Kan man gå ifrån en olycka så skall man vara glad.
 

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Tur är bara förnamnet.
Såg riktigt hemsk ut , jag låg precis bakom.
Men men det viktiga är att det inte blev några skador!
 

überkill

Guest
Japp, kan konstatera så här i efterhand att jag hade en enorm tur. Lite skakad än idag men med lite värk i pungen och ena vaden så ska jag inte klaga.. Kan ju komma mer värk i kroppen och huvudvärk/illamående/hjärnskakningstendenser i efterhand har de sagt på sjukhuset men än så länge är det lugnt.

Hur det hela gick till och varför kan man sia om men jag vet att både jag och bilisten körde relativt sakta och det var därför det gick så bra som det gick. Det var troligtvis jag som var vållande men hela scenariot gick så fort så jag vet inte. Skyddskläderna gjorde sitt de med även om det i mitt ställ inte satt något hårt skydd där jag behövde det - pungen.
 

Ripster

Crash boom bang
Gick med
13 Aug 2009
Ort
I landet där man böjer bananerna
Hoj
Japanese steeeeeel
Japp, kan konstatera så här i efterhand att jag hade en enorm tur. Lite skakad än idag men med lite värk i pungen och ena vaden så ska jag inte klaga.. Kan ju komma mer värk i kroppen och huvudvärk/illamående/hjärnskakningstendenser i efterhand har de sagt på sjukhuset men än så länge är det lugnt.

Hur det hela gick till och varför kan man sia om men jag vet att både jag och bilisten körde relativt sakta och det var därför det gick så bra som det gick. Det var troligtvis jag som var vållande men hela scenariot gick så fort så jag vet inte. Skyddskläderna gjorde sitt de med även om det i mitt ställ inte satt något hårt skydd där jag behövde det - pungen.

gött å höra att det inte slutade värre, krya på dig !!
 

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Japp, kan konstatera så här i efterhand att jag hade en enorm tur. Lite skakad än idag men med lite värk i pungen och ena vaden så ska jag inte klaga.. Kan ju komma mer värk i kroppen och huvudvärk/illamående/hjärnskakningstendenser i efterhand har de sagt på sjukhuset men än så länge är det lugnt.

Hur det hela gick till och varför kan man sia om men jag vet att både jag och bilisten körde relativt sakta och det var därför det gick så bra som det gick. Det var troligtvis jag som var vållande men hela scenariot gick så fort så jag vet inte. Skyddskläderna gjorde sitt de med även om det i mitt ställ inte satt något hårt skydd där jag behövde det - pungen.

Skönt att du mår bra!
Änglavakt hade du!
Första gången jag ser en olycka på nära håll , och ja jag trodde inte du skulle resa dig upp igen.
Men somsagt KRYA PÅ DIG! :tummenupp
 

EricMetal

aka Snickarn
Gick med
13 Apr 2005
Ort
Klippan
Hoj
VTR Fajerstårm
Japp, kan konstatera så här i efterhand att jag hade en enorm tur. Lite skakad än idag men med lite värk i pungen och ena vaden så ska jag inte klaga.. Kan ju komma mer värk i kroppen och huvudvärk/illamående/hjärnskakningstendenser i efterhand har de sagt på sjukhuset men än så länge är det lugnt.

Hur det hela gick till och varför kan man sia om men jag vet att både jag och bilisten körde relativt sakta och det var därför det gick så bra som det gick. Det var troligtvis jag som var vållande men hela scenariot gick så fort så jag vet inte. Skyddskläderna gjorde sitt de med även om det i mitt ställ inte satt något hårt skydd där jag behövde det - pungen.

Skönt att höra att det gick hyfsat bra ändå. huvudsaken är att du mår bra..
 

Tootas

ER6-n
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Kawasaki Er6-n 08
Tur att det inte gick värre med tanke på vad som hände. Krya på och snart är du tillbaka i sadeln
 
Last edited:

Sir Junior

Gubbräser
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Skåneland
Hoj
-19 Yamaha MT-10
Skönt att höra att det gick bra!
Passerade förbi ca kl1845, polisen var på plats, såg demolerad hoj och bil men inte så himla mycket mer. Helst av allt vill man stanna, dels ifall man skulle kunna hjälp samt för att räta ut alla frågetecken...men vad tusan kan jag göra bättre än de som är utbildade för att ta hand om liknande situationer?
Fortsatte iaf att köra och hoppades på att jag skulle kunna får läsa "positiva" nyheter ang olyckan, att ingen vart allvarligt skadad eller värre.

Som sagt var, skönt att det gick bra!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top