Har känt lite på TomTom Urban Rider (samma som Rider Pro). Fullständigt usel användbarhet. Ramen runt skärmen är så hög, och de flesta OK/CANCEL rutor sitter exakt i kanten på skärmen, så de flesta gånger du trycker, så träffar du nåt annat än vad du vill. Skärmens tryckkänslighet var ganska kass, och den går inte att använda med handskar på. Menyerna var inget vidare heller. Den ska ha en "slingriga vägar" funktion som jag inte hittade på de 20 minuter jag höll på med den. Dessutom är det många som rapporterar problem med avkodning av satellitinfo och behov att reset:a enheten ofta. Också att den inte pallar altitudförändringar, och man måste öppna den för att släppa ut trycket, och tvärtom. Skulle inte få för mig att betala 3300 för en så dåligt konstruerad enhet. Kundtjänst ska va lika uselt
Garmin Zumo modellerna ska ha lite idiotgrejer också, t.ex. att man inte kan stänga av vissa typer av POI, så har man POI påslaget ser man alla kyrkor och bibliotek, och andra saker som sällan intresserar en när man kör hoj. POI-s dyker upp endast vid kraftig inzoomning, och B-vägar likaså (enligt en recension) så man får inte bra överblick över vägnätet runtom i normalläge.
Dessa är omotiverat dyra (Zumo 220 ska kosta typ 3500, och 660:n runt 5000)
E det värt ? Sitter själv och funderar på det. Kanske en Zumo 220, så man får ruttfunktionen, fästen för mc, å sånt.