Gömde GPS sändare i docka

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Det sluta väl rätt illa ändå, de måste lämna ytterligare en stad och börja om.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Det sluta väl rätt illa ändå, de måste lämna ytterligare en stad och börja om.

Jag håller med om det men tänkte på själva dödshoten om de blivit verkställda. Nu klarade de sig med livet i behåll med blotta förskräckelsen. Antagligen kommer kvinnan att känna obehag av detta även i framtiden. Är mannen cynisk nog att sätta en GPS sändare i en docka lär han nog vara slug nog att hitta på något annat för att avslöja hennes nästa skyddade boende.

Jag vet inte om man kan klandra socialtjänstens anställda för det inträffade. Frågan är vilka policy regler de har när det gäller presenter och gåvor till barn i fall som dessa. Med facit i hand borde det inte vara tillåtet att vidarebefordra gåvor utan att först kontrollera dem. Någonstans borde det finnas i beredskapen att något sådant här kunde inträffa. Det ska rätt mycket till för att någon ska få skyddad adress och starta om på nytt. Då kan ju inte svagaste länken - i det här fallet socialtjänsten låta en sådan här incident inträffa.

Kan inte annat än bli upprörd över det inträffade.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Man kan ju också undra vad förfadern är för filur som försöker skydda sin sons handlande. Sonen ska vi inte tala om. Är han en man som "importerat" en thailändska för att han inte kunde "hitta" någon här hemma på grund av olika personliga egenskaper? Stackars kvinna som kommit hit i förhoppning om att få ett bra liv och så hamnar hon hos någon som misshandlar henne. Borde ta mig fan ställas lite krav på personer som "importerar" kvinnor från utlandet. Kvinnan hamnar lätt i underläge i det nya landet. De kan varken språk, kultur eller har någon möjlighet till försörjning. De är helt i händerna på sina plågoandar.

Med ovan skrivet vet jag att motsatsen existerar. Det finns kvinnor som kommer hit där mannen behandlar henne väl. Vill inte att detta ska bli en tråd där man skriver att folk som träffar en thailändska automatiskt hamnar i ett visst fack för så är inte fallet.

Mannen i fråga ovan hade antagligen misshandlat en svensk kvinna likaväl, men han kanske inte fick chansen att inleda någon relation med någon från vår egen kultur. Inser att jag förminskar den här personen, men han förtjänar inget bättre. Hoppas han åker ner till Thailand igen och sätts i fängelse där istället. En sluten anstalt här hemma vore för lindrigt.

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
mannen pråtar flytande thai och har levat i thailand i 7 åroch man kan på dett sätt inte säga att han var en fedt skogsgube som köbte en thai fru . ex-fruen har tagit huset i thailand, hon har dödat sin först födte dottar ( drunknat), hun har flere mänd i olika länder som betålar hende underhold/pengar. jag har haft rådgivat hende tidligare till hur hun skulle få seperation och hjälp i sverige. alla åtal har frånfallet da dom är påhittade. jag har betalt 140.000 kr för att få frigivat barnen. men har idag efter knapt 10 månader värken set mina pengar eller barnen. jag är när familie til den tidligare åtalte mannen och har altid forsökt att hjälpa upertisk om dom stridade. men idag kan jag bare se til mens dissa barns liv forstörs av en dam som tänkar mera på penga end på mäniskor. det är sörgeligt. och gör ondt att se till. jag har talt med tidningarne eftersom jag tyckte att dett sät dom skrev på så utt som om att alt detta var hänt och därför felaktigt. dom svarade att dom bare har tagit utt information från polisrapporten. jag mente att detta burde fremgå tydligt av artiklen men dett tyckte dom att dett redan fremgick.

tycker det är synd att ni dömmar så snabt, tänk om dett händte för er eller eres familie.

Vad snackar du om?

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
mannen pråtar flytande thai och har levat i thailand i 7 åroch man kan på dett sätt inte säga att han var en fedt skogsgube som köbte en thai fru . ex-fruen har tagit huset i thailand, hon har dödat sin först födte dottar ( drunknat), hun har flere mänd i olika länder som betålar hende underhold/pengar. jag har haft rådgivat hende tidligare till hur hun skulle få seperation och hjälp i sverige. alla åtal har frånfallet da dom är påhittade. jag har betalt 140.000 kr för att få frigivat barnen. men har idag efter knapt 10 månader värken set mina pengar eller barnen. jag är när familie til den tidligare åtalte mannen och har altid forsökt att hjälpa upertisk om dom stridade. men idag kan jag bare se til mens dissa barns liv forstörs av en dam som tänkar mera på penga end på mäniskor. det är sörgeligt. och gör ondt att se till. jag har talt med tidningarne eftersom jag tyckte att dett sät dom skrev på så utt som om att alt detta var hänt och därför felaktigt. dom svarade att dom bare har tagit utt information från polisrapporten. jag mente att detta burde fremgå tydligt av artiklen men dett tyckte dom att dett redan fremgick.

tycker det är synd att ni dömmar så snabt, tänk om dett händte för er eller eres familie.

Vad har bilden med det du skriver att göra?

Hur vet du att hon dödat sin dotter, såg du det? Hur vet du att hon har flera män i olika länder?

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Han säger att han känner mannen och att kvinnan är en lögnaktig dåre.
Jo. Men på det vis som han misshandlar det svenska språket, freestylar med grammatiken och tar sig vissa friheter med kommatering och det normala användandet av versaler och gemener så blir det lite knöligt att utläsa något vettigt ur texterna.

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
Jo. Men på det vis som han misshandlar det svenska språket, freestylar med grammatiken och tar sig vissa friheter med kommatering och det normala användandet av versaler och gemener så blir det lite knöligt att utläsa något vettigt ur texterna.
Han är ju skåning.

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo

Skärp dig. Försök respektera att alla inte har det som sitt modersmal men atminstonde försöker. :tummenupp

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Så om jag har förstått det hela rätt:
När kvinnan har tagit barnen för att försöka gömma sig från en våldsam och minst sagt ostabil man (ungefär lika stor källa som att mamman är den konstiga) så är det ok att gömma en gps-sändare för att spåra upp henne igen?
Den här Shawn, är den 34-åringen i fråga? Jag förstod inte hans försök till inlägg och orkade inte läsa mer än de första två meningarna i varje inlägg.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag förstår inte ens vad en så tydligen labil person ens har med sin egen avkomma att skaffa? Han borde väl anses olämplig som förälder rakt av och fråntas all umgängesrätt.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin