Onsdagsrunda norrort 23/6!

sporthojsfarmor

aka Bikerwoman
Gick med
28 Jan 2010
Hoj
Ducati Monster -05
Jag och Fazerfun kommer ikväll att leda en onsdagskörning i norrort i gammal sann Kapten Blåskägg-anda:tummenupp

Vi samlas senast 18.15 på OK-macken i Upplands-Väsby vid rondellen(mitt emot Donken) nytankade och klara för avfärd kl 18.30!

Färden går i stort sett de gamla onsdagsrundorna, dvs. Almungevägen, bakvägarna till Lunda livs och sen vidare mot Gottröra, Kårsta, Ekskogen, Brottby, Össeby-Garn, Svinninge, Vaxholm, Donken Svea.

Tempo: Inspirerat men med insidan av skallen, alla väntar i korsningarna.

1. Sporthojsfarmor
2. Fazerfun
3. Jerker (om han kan slita sig från ölen?)

TommyGun

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2007
Hoj
Kawasaki ER6-f -06
1. Sporthojsfarmor
2. Fazerfun
4. DevilsChild
5. Kurdsson + polare
6. Tig3r
7. TommyGun

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
Jag kommer inte att hinna, måste gå på avtackningen fr gamla jobbet, blir lite konstigt om man inte dyker upp, och sedan packa för skärgården. Ha en skön tur.

Slappskinnet

Medlem
Gick med
19 Aug 2008
Hoj
Hojlös för tillfället
1. Sporthojsfarmor
2. Fazerfun
4. DevilsChild
5. Kurdsson + polare
6. Tig3r
7. TommyGun
8. HenkeB

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Hoj
BRrrraaaaaaap
1. Sporthojsfarmor
2. Fazerfun
4. DevilsChild
5. Kurdsson + polare
6. Tig3r
7. TommyGun
8. HenkeB
9. Christopher

Jöfla bangare Jerker, du ruttna ju endå på det gamla jobbet !! :mad :D

Ser fram emot en onsdags tur i onsdagstempo utan allt för mkt väntan :)

sporthojsfarmor

aka Bikerwoman
Gick med
28 Jan 2010
Hoj
Ducati Monster -05
TS kör enligt uppgift inte kortege av personliga skäl. Inget att säga om det. Däremot kan man ju ifrågasätta hur passande det anses att träffas mitt emot alla som gör det.

Om jag väljer att hedra PA på nåt annat sätt (vilket som helst) så tycker jag att det är upp till mig och inget jag ska få fan för eller ha dåligt samvete för?
Vi valde av hänsyn till kortegen just att INTE träffas på Donken i Väsby trots att det var där vi bestämde först just för att de som vill köra kortegen kan få samlas i lugn och ro. Dessutom valde vi en senare tid.
Glädjens rondell I Väsby är ett bra samlingsställe för oss i norrort och därför valde vi just den platsen.
Ska ingen annan i Stockholm få köra nåt annat än kortege just ikväll, det måste väl vara upp till var och en vad man vill göra?

Jag kommer inte att hinna, måste gå på avtackningen fr gamla jobbet, blir lite konstigt om man inte dyker upp, och sedan packa för skärgården. Ha en skön tur.

Din lilla svikare!:7peta

Last edited:

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Om jag väljer att hedra PA på nåt annat sätt (vilket som helst) så tycker jag att det är upp till mig och inget jag ska få fan för eller ha dåligt samvete för?
Vi valde av hänsyn till kortegen just att INTE träffas på Donken i Väsby trots att det var där vi bestämde först just för att de som vill köra kortegen kan få samlas i lugn och ro. Dessutom valde vi en senare tid.
Glädjens rondell I Väsby är ett bra samlingsställe för oss i norrort och därför valde vi just den platsen.
Ska ingen annan i Stockholm få köra nåt annat än kortege just ikväll, det måste väl vara upp till var och en vad man vill göra?

Din lilla svikare!:7peta

Självfallet.

Jag tycker likväl att det är opassande att mötas mittemot. Förhoppningsvis kör ni åtminstone inte om kortegen om ni skulle råka ta samma väg.

sporthojsfarmor

aka Bikerwoman
Gick med
28 Jan 2010
Hoj
Ducati Monster -05
Självfallet.

Jag tycker likväl att det är opassande att mötas mittemot. Förhoppningsvis kör ni åtminstone inte om kortegen om ni skulle råka ta samma väg.

Du får tycka precis vad du vill, men OK är knappast mitt emot, man kan inte ens se varandra från de två ställena.. P-A hade bara garvat åt att du bråkar om en sån här grej.

Du det där var det dummaste jag nånsin har hört, ska ni ha avlyst väg också med poliseskort? Jag kör precis var jag vill, när jag vill och kör om vem jag vill på allmän väg.
Men självklart tar jag som vanligt samma hänsyn till er i trafiken som jag gör med övriga medtrafikanter och gör inga idiotiska omkörningar.

Last edited:

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62

Aphrodite

MC Polis
Gick med
1 Feb 2007
Hoj
Peugeot Speedfight 125cc och snart en till…
Du får tycka precis vad du vill, men OK är knappast mitt emot, man kan inte ens se varandra från de två ställena.. P-A hade bara garvat åt att du bråkar om en sån här grej.

Du det där var det dummaste jag nånsin har hört, ska ni ha avlyst väg också med poliseskort? Jag kör precis var jag vill, när jag vill och kör om vem jag vill på allmän väg.
Men självklart tar jag som vanligt samma hänsyn till er i trafiken som jag gör med övriga medtrafikanter och gör inga idiotiska omkörningar.

helt rätt! sluta tjafsa nu sporthojsfolket. vi är alla vänner. ses på OKQ8!

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft

Men lilla gumman.. Jag "bråkar" inte överhuvudtaget. Jag bara fastslår att jag, med vilket menas mig och att jag inte talar för någon annan, tycker att det är opassande att mötas för en gruppkörning mittemot. Jag tycker också att det är dålig hyfs att köra om en kortege, just pga reglerna inom kortegen.

Du kan tycka precis vad fan du vill, det rör mig inte i ryggen, och P-A kunde ha tyckt vad han vill om det också. Mina värderingar är mina.

sporthojsfarmor

aka Bikerwoman
Gick med
28 Jan 2010
Hoj
Ducati Monster -05
Men lilla gumman.. Jag "bråkar" inte överhuvudtaget. Jag bara fastslår att jag, med vilket menas mig och att jag inte talar för någon annan, tycker att det är opassande att mötas för en gruppkörning mittemot. Jag tycker också att det är dålig hyfs att köra om en kortege, just pga reglerna inom kortegen.

Du kan tycka precis vad fan du vill, det rör mig inte i ryggen, och P-A kunde ha tyckt vad han vill om det också. Mina värderingar är mina.

Då kan du behålla dom för dig själv eller säga det när vi ses, sprid inte osämja här.

helt rätt! sluta tjafsa nu sporthojsfolket. vi är alla vänner. ses på OKQ8!

Japp!

Last edited:

Varsa

Medlem
Gick med
3 Jul 2006
Hoj
sv650s -04, rdgv350 -84 & bus 85:a
1. Sporthojsfarmor
2. Fazerfun
4. DevilsChild
5. Kurdsson + polare
6. Tig3r
7. TommyGun
8. HenkeB
9. Christopher
10. Varsa

omega3

www.bombrepa.se
Gick med
10 May 2008
Hoj
Yamaha R1 -01 + cbr600f1 -87
1. Sporthojsfarmor
2. Fazerfun
4. DevilsChild
5. Kurdsson + polare
6. Tig3r
7. TommyGun
8. HenkeB
9. Christopher
10. Varsa
11. omega3

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM