Arlandabanan Walkaround

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Stack ut för att kolla in banan. bröt ej upp några lås eller klätrade över några staket om någon tror det.
Skall bli kul att testa den framöver :yoparty
vore dock nice om vissa diken fylldes igen samt träd tas bort i avåkningszonerna.

Filmat med mobilen.
[YOUTUBE-ID]aTPtrR9pEek[/YOUTUBE-ID]

En lite längre 10 minuters snutt
[YOUTUBE-ID]RJxxje-QcG0[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:

Stuntman

Stunt Edition
Gick med
25 Nov 2006
Ort
Stuntholm
Hoj
SECRET STUNT EDITION(S)
Den ser FÖR rolig ut och miljön ser riktigt skön ut, kan knappt vänta!:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp
 

#46

HMCK`s BanGeneral
Gick med
16 Dec 2007
Ort
Hudiksvall
Hoj
Kawasaki ZX10 Husaberg 570, Yamaha XV 1600 Wildstar, Kina-Minimoto 50cc x 2
kan man via svmc boka bandagar till banan i år?

Vi ska väl testköra banan i augusti om allt går som det ska. Fungerar allt så kommer det ut några kursdagar i höst redan!!:yoparty

Håll utkik på svmc.se under sommaren/hösten:tummenupp

Per
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Så j*vla kungligt!
Gäller bara att komma ihåg att blinka och svänga åt rätt håll i vägskälen.. :)

Nej då, kommer bli grymt kul!

Med tanke på träden.. går det inte att sätta upp nån sorts skyddsnät? typ som i alpina tävlingar? de brakar ju ut i näten i rätt okej hastighet och stannas upp innan skogen..
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Det där med diken och träd i avåkningszonerna kommer att lösa sig själv så småningom.
Polisaspiranterna skall ju ha stället som övningsbana närmaste decenierna och efter några kvaddade blåljusbilar kommer eventuella "missar" längs bansträckningen att fixats till.
:tummenupp
 

Ivil

In Priest we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Lyssnade på nyheterna idag och då sa dom att det endast var till för företag som ville utbilda i Ecodriving och Polisen? Publika evenemang var inte intressant.
 

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
En röd
Blir det ÄNTLIGEN en motorbana av någon form som är större än Järfälla, Södertälje, Rörken så är det fullständigt lysande! Det har vi väntat på länge.

Stockholm behöver motorbana :fakta
 

Lilleman

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC 2010
Blir det ÄNTLIGEN en motorbana av någon form som är större än Järfälla, Södertälje, Rörken så är det fullständigt lysande! Det har vi väntat på länge.

Stockholm behöver motorbana :fakta

Stockholm måste
ha en motorbana. Hoppas nu att vi motorcyklister också får vår del av banan och att den inte ständigt blir ockuperad av polisen.
 

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Lyssnade på nyheterna idag och då sa dom att det endast var till för företag som ville utbilda i Ecodriving och Polisen? Publika evenemang var inte intressant.

Helt korrekt. Det kommer inte att vara några publika evenemang på banan. SMCs utbildningar räknas lyckligtvis inte som publika evenemang... :D
 

R5+1

Guest
Måste man upp i tornet på varje varv alltså...? :va

Såg ritningen över banan förut. Tycker den verkar lite tråkig. Alldeles flack också. Å andra sidan har jag inte sett den live, än mindre orkat kolla om bansträckningen verkligen är så som jag trodde vid snabb överblick på skissen.

Hoppas bara de släpper fram lite mer allmän banåka, typ som på Sviestad med kvällskörningar för oss fjantar utan licens. Att betala tusenlappar för SMC-kurser varje gång svider faktiskt lite, även fast de är riktigt bra och man skulle ha kort resväg dit.

Om man nu ska va lite negativ.

Hah! Fatta förvånad man skulle bli om snuten stod där och sköt laser på en i kurvorna! :D De skulle ju tjäna in stålars till staten i alla fall!
 

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki Gsx650f och Sfv650
Hah! Fatta förvånad man skulle bli om snuten stod där och sköt laser på en i kurvorna! :D De skulle ju tjäna in stålars till staten i alla fall!

Snuten skulle ju kunna ha laserträning med elever efter bankanten iaf :)
 

JakobL

BsC.Min.Eng
Gick med
1 Apr 2008
Ort
Vallentuna
Hoj
SVR 650 R, RMZ 250 -10 enduro, RMZ 450 -11
Jag har åkt några varv på banan. Det var öppet rakt in en kväll när jag och en kompis kom från knutby.
Vi harvade runt ett par varv. Det var folk borta vid etableringen så vi dröjde inte kvar så länge.

Det är ingen rejserbana precis. rondeller och en massa konstigheter. Knäskrap! visst men med ett duktigt häng bara för att ha varit först med att skrapa knä där.

Jag tror inte att anläggningen kommer användas någonsin med "fullgas" syfte. Utan det blir eco driving samt att polisen ska bli bättre på att jaga "oss"

Så vi får drömma vidare mot en bana i stockholm. :(
 

Pizzabagarn

Ödmjukhet...onödigt när pengarna sprutar
Gick med
25 Jul 2010
Ort
där det luktar
Hoj
no focking bike
I det första klippet har du grymt dålig väghållning på hojen!
Kolla framvagninställningen är du snäll, du kan ju orsaka en olycka om du fladdrar runt sådär på allmän väg!
 

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Ort
Vänersborg
Hoj
R1100S, XS400
Såg ritningen över banan förut. Tycker den verkar lite tråkig. Alldeles flack också. Å andra sidan har jag inte sett den live, än mindre orkat kolla om bansträckningen verkligen är så som jag trodde vid snabb överblick på skissen.

Den är inte flack. Rakan är svag nedförsbacke. Resten av kurvorna är mer eller mindre kuperade. En kurva är skymd bakom ett krön.

Avåkningszonerna är dåliga. När jag var där liknade de diken. Diket slutade vid skogskanten.

Kurvorna är skarpa, d.v.s. går inte att köra så fort i dom. Samma hastighet som i de större kurvorna på gokartbanorna ungefär.
 
Last edited:

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Stockholm måste
ha en motorbana. Hoppas nu att vi motorcyklister också får vår del av banan och att den inte ständigt blir ockuperad av polisen.

Om dom nu alltid skulle vara där inne så är det ju riskfritt på bulten.. Bara att spärra av och gasa :tummenupp;)
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Kurvorna är skarpa, d.v.s. går inte att köra så fort i dom. Samma hastighet som i de större kurvorna på gokartbanorna ungefär.

Hur skarpa är dom om du jämför med kurvor på andra "storbanor"?

Hur är dom om man jämför med eijes eller hårnålen på gåsen (för att ta 2 exempel)? bra att ha nån referens att jämföra med... vad "skarp kurva" innebär kan variera från person till person..

Tyckte att de såg betydligt vidare ut än de gokartbanekurvor vi har i sthlmsområdet iaf.. men jag har bara sett på film, inte varit där..
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top