Den Flygande Åsnan

Tommy.exe

Guest
Okej om det är ETT cp som får en lysande idé, men dom är ju några stycken. Och publiken vaffan..

Jag tyckte det var liiite kul och MYCKET taskigt.
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Man brukar säga "dum som en åsna", men efter att ha sett det här så får man nog ändra det till "dum som en människa".
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Men fasen. Åsnan blev lite rädd men den skadades väl inte fysiskt? I bland kör jag förbi rådjur med bilen, dessa blir livrädda. Ska jag ha fängelse då? I dag dessutom flydde två oljiga stadsduvor hals över huvud från min framfart på trottoaren. De hade nog en jäkla puls efter det.
 

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
Men fasen. Åsnan blev lite rädd men den skadades väl inte fysiskt? I bland kör jag förbi rådjur med bilen, dessa blir livrädda. Ska jag ha fängelse då? I dag dessutom flydde två oljiga stadsduvor hals över huvud från min framfart på trottoaren. De hade nog en jäkla puls efter det.

jo.

skillnaden är dock, att du inte gjorde det medvetet, medan apskaften med flit, skicka åsnan upp i luften.

den klarar sig såklart, men hur jävla genkollapsad kan de vara? tydligen mycket...
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Djurplågeri god damn it, han släpades i vattnet efteråt.
En människa har vett nog att veta att nu landar jag i vatten så nu håller jag andan. EN åsna (ett djur) har inte samma vett och riskerar då att drunkna. INTE ok nånstans. :(
 

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Lund
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Det lät lite roligt, tills jag såg filmen. Inte okej.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Djurplågeri god damn it, han släpades i vattnet efteråt.
En människa har vett nog att veta att nu landar jag i vatten så nu håller jag andan. EN åsna (ett djur) har inte samma vett och riskerar då att drunkna. INTE ok nånstans. :(

Jag är ganska säker på att en åsna klarar att landa i vatten.
Till och med hästar kan simma.
Åsnor är betydligt inteligentare.

Men ett jeffla ofog var det ändå.

Men det plattfotade pälsmössestativet som kastade jycken från en bro ingår ju i sama genpool.
Ergo: Inte oväntat.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
jo.

skillnaden är dock, att du inte gjorde det medvetet, medan apskaften med flit, skicka åsnan upp i luften.

den klarar sig såklart, men hur jävla genkollapsad kan de vara? tydligen mycket...

Jo det är sant men undra om åsnan ens greppar vad som händer.
 

Badsituation

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2008
Ort
Peppes Bodega
Hoj
Dnepr
Djurplågeri god damn it, han släpades i vattnet efteråt.
En människa har vett nog att veta att nu landar jag i vatten så nu håller jag andan. EN åsna (ett djur) har inte samma vett och riskerar då att drunkna. INTE ok nånstans. :(

Håller med. Fast vattnet e nog det mest naturliga i hela äventyret. Jag undrar mest hur åsnan mådde egentligen av att plötsligt ryckas upp 20 meter i i luften. Finns ju människor som börjar kaskadspy å gråta i vild panik bara i en enkel lisebergskarusell, å då har dom ändå gått in frivilligt. Våra sinnen e ju inte direkt anpassade för flygning.

Nu vet jag inte om åsnor har samma dåliga psyke som en häst, att dom får hjärtflimmer av en gräshoppa. Men att bli fastspänd i uppståndelsen mitt i en folkmassa, bakom en dånande aktersnurra, var nog ingen picnic heller.
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Det är ju inte första gången ryssarna skickar djur upp i luften. Vovven Lajka skickade de ut i rymden redan 1957. I jämförelse så var det här kanske trots allt en ren nöjestur? :rolleyes:
 
Nyheter
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

James Bond-hojar säljs för att rädda liv

Skådespelaren Daniel Craig ...

James Bond-motorcyklar till auktion

När den 25;e Bond-filmen ”N...

Can-Am Pulse och Origin

Can-Am har presenterat sina...

Ny regelbok förändrar flat track

I USA är det AMA (American ...

Top