hojen har varit sparsamt använd de senaste 2 åren, och det första jag gjorde var att köra den till verkstad för att byta tätningar i gaffelbenen, sen körde jag ca 20 mil och det var inga problem (förutom att sista 2 milen så började varvräknaren "fladdra" lite.
när jag veckan efter skulle till besiktningen så stendog batteriet, och efter att ha sprungit igång hojen så började problemen på hemvägen.
först dör instrumentpanelen, sedan varvräknaren.
när jag stänger av halvljuset och parkeringsljuset så hoppar instrumentpanel och varvräknare igång igen.
varvräknaren "fladdrar" även lite när jag kör, några millimeter upp och ner.
trodde det berodde på batteriet men även efter att ha köpt ett nytt så kvarstår problemet. mätte lite när det gamla batteriet satt i, och på tomgång så är det ca 13.6 - 13,8 V i batteriet
helljus+bromsljus 12.8V halvljus 4000rpm 13.9V så laddningen verkar väl inte vara nått fel med? mätte även belastningen när hojen är avstängd, och då var det 0,9mA.
kan det vara så att när gaffelbenen fixades, att nån glömt någon kontakt eller liknande?
börjar bli riktigt frustrerande
när jag veckan efter skulle till besiktningen så stendog batteriet, och efter att ha sprungit igång hojen så började problemen på hemvägen.
först dör instrumentpanelen, sedan varvräknaren.
när jag stänger av halvljuset och parkeringsljuset så hoppar instrumentpanel och varvräknare igång igen.
varvräknaren "fladdrar" även lite när jag kör, några millimeter upp och ner.
trodde det berodde på batteriet men även efter att ha köpt ett nytt så kvarstår problemet. mätte lite när det gamla batteriet satt i, och på tomgång så är det ca 13.6 - 13,8 V i batteriet
helljus+bromsljus 12.8V halvljus 4000rpm 13.9V så laddningen verkar väl inte vara nått fel med? mätte även belastningen när hojen är avstängd, och då var det 0,9mA.
kan det vara så att när gaffelbenen fixades, att nån glömt någon kontakt eller liknande?
börjar bli riktigt frustrerande